CLAAS AXION 900

  • claas axion 900
  • claas axion 900 terra trac

AXION 900 był zawsze gotowy na wielkie wyzwania: dzięki silnikom o mocy do 445 KM, komfortowi jazdy z bezstopniową przekładnią CMATIC oraz sile uciągu, która została jeszcze bardziej zwiększona.

Większa siła uciągu na polu oraz bezpieczna jazda po drodze – AXION 900 TERRA TRAC oferuje wysoką moc i wszechstronność, których potrzebuje gospodarstwo. Dzięki amortyzowanemu podwoziu gąsienicowemu TERRA TRAC oraz 4-punktowej amortyzacji kabiny zachowaliśmy komfort do jakiego przywykliśmy w CLAAS.

Pierwszy w pełni amortyzowany ciągnik półgąsienicowy.

Poprzez AXION 900 TERRA TRAC firma CLAAS prezentuje pierwszy ciągnik półgąsienicowy z pełną amortyzacją. Zintegrowane amortyzowane podwozie TERRA TRAC bazujące na technologii znanej z kombajnów zostało specjalnie dostosowane do wymagań ciągnika.

Pod względem trakcji i ochrony podłoża AXION 900 TERRA TRAC łączy zalety ciągnika gąsienicowego z komfortowymi właściwościami jezdnymi standardowego ciągnika. Jako nowe rozwiązanie dla nowoczesnego, wydajnego rolnictwa maszyna AXION 900 TERRA TRAC otrzymała srebrny medal na targach Agritechnica 2017.

Trakcja większa o 15%.

Większe narzędzia robocze
Mniejszy poślizg
Mniejsze zużycie dzięki niższej prędkości pracy
Mniejsze zużycie paliwa

100% komfortu jazdy.

Komfort standardowego ciągnika
Operator pozostaje skoncentrowany również w ciągu długich dni pracy

Powierzchnia przylegania większa o 35% oraz o 50% mniejszy nacisk na podłoże.

Chroni żyzność gleby
Zmniejsza koszty obróbki gleby dzięki redukcji śladów roboczych
Obniża koszty podczas przywracania kultywacji

100% elastyczności.

Pełna zdolność do jazdy po drogach dzięki szerokości całkowitej 3m
Właściwości kierowania typowe dla standardowego ciągnika powodują, że nowi operatorzy nie muszą tracić czasu na naukę obsługi
Liczne możliwości zastosowania
Nadaje się do każdego terenu

Wydajna i komfortowa jazda dzięki TERRA TRAC.

Koncepcja napędu TERRA TRAC z opatentowaną kinematyką łączy niezawodne i trwałe komponenty z przemyślaną technologią.

ModelSilnikLiczba cylindrówMoc maksymalna kW/PSRodzaj przekładni
AXION 920 CMATICFPT6239 kW / 325 PSCMATIC
AXION 930 CMATICFPT6261 kW / 355 PSCMATIC
AXION 940 CMATICFPT6283 kW / 385 PSCMATIC
AXION 950 CMATIC FPT6301 kW / 410 PSCMATIC
AXION 960 CMATICFPT6327 kW / 445 PSCMATIC
AXION 960 TERRA TRACFPT6261 kW / 355 PSCMATIC
AXION 850 TERRA TRACFPT6327 kW / 445 PSCMATIC

Silnik i napęd

  • SILNIK
  • PRZEKŁADNIA
  • BUDOWA

Większa moc i moment obrotowy – niższa liczba obrotów i mniejsze zużycie paliwa.

AXION 900 powstał z myślą zarówno o pracach transportowych, jak i polowych. Dla całego zakresu zadań ma do dyspozycji pełną moc bez Boost i bez problemu uprawia gleby przy niskich prędkościach. Dzięki elektronicznemu sterowaniu silnikiem i przekładnią CMATIC AXION 900 korzysta z koncepcji niskiej liczby obrotów. Zwiększenie mocy przy niższej liczbie obrotów oraz automatyczne dopasowanie prędkości obrotowej silnika ograniczają koszty eksploatacji.

Czytaj więcej

Koncepcja niskiej liczby obrotów.

Wyższa moc przy jednocześnie niższym zużyciu paliwa – mając na uwadze ten cel inżynierowie firmy CLAAS rozwinęli innowacyjną koncepcję niskiej liczby obrotów ciągników CMATIC. Do dalszych zalet można zaliczyć wyższy komfort i dłuższy czas pracy na jednym tankowaniu:

Zakres stałej mocy od 1700 do 1900 obr./min
Zakres stałego momentu obrotowego od 1300 do 1500 obr./min
95% maksymalnej mocy dostępne dla tylnego WOM 1000 ECO
Niższa prędkość obrotowa silnika podczas prac transportowych z prędkością 40 lub 50 km/h (1400 lub 1600 obr./min)
Dwie prędkości obrotowe na biegu jałowym (650 i 800 obr./min) z automatycznym dopasowaniem obniżają zużycie paliwa na postoju nawet o 2 l/h

Zintegrowany system SCR.

Przy konstruowaniu AXION 900 uwzględniono niezbędne komponenty wtórnej obróbki spalin. Ponieważ do optymalnej reakcji konieczna jest wysoka temperatura, katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC) znajduje się pod maską silnika, bezpośrednio za turbosprężarką. Katalizator SCR został wmontowany w układzie wydechowym i umieszczony po prawej stronie maszyny bezpośrednio za słupkiem A kabiny. Pole widzenia oraz dostęp do maszyny zostały w pełni zachowane.

AXION Moment obrotowy (Nm)Moc maksymalna (KM)ECE R 120
9601860445
9501820410
9401770385
9301695355
9201600325

CLAAS CMATIC.

Bezstopniowa jazda.

CMATIC oznacza technikę bezstopniowych przekładni ciągników CLAAS. Serię AXION 900 wyposażono w przekładnię ZF Terramatic. W bezstopniowej przekładni z rozdziałem mocy cztery mechaniczne biegi są automatycznie włączane sprzęgłami płytkowymi. Nie ma konieczności ręcznej zmiany biegów.

Czytaj więcej

Automatyczne obniżanie obrotów silnika.

Za pośrednictwem droop można szybko i łatwo ustawić liczbę obrotów silnika przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS jest widoczne, przy jakiej liczbie obrotów silnika przekładnia ogranicza prędkość.

Przy aktywnej pamięci obrotów silnika, np. podczas pracy z WOM, można określić, przy jakiej różnicy względem zapisanej liczby obrotów silnika następuje redukcja przełożenia przekładni.

Dla droop w trybie pedału jazdy i trybie drążka jezdnego można zapisać dwie wartości, które są potem wywoływane przyciskami funkcyjnymi umożliwiającymi szybki dostęp. Te wartości, określane mianem „Eco” i „Power”, pozwalają na szybkie dopasowanie droop do rodzaju zastosowania, np. podczas zmiany z jazdy po ulicy do pracy na polu. Droop na potrzeby pamięci liczby obrotów definiuje się oddzielnie

Dopasowane zakresy prędkości.

Przekładnia CMATIC oferuje trzy dowolnie ustawiane zakresy prędkości jazdy w obu kierunkach. Aktywny zakres jest pokazywany przez CEBIS lub CIS i można go zmieniać podczas jazdy dwoma przyciskami. Im niższa ustawiona wartość maksymalna zakresu jazdy, tym bardziej precyzyjne dozowanie prędkości.

Dla wszystkich zakresów jazdy można zapisać wartość tempomatu, przy czym istnieje możliwość zapisu prędkości podczas jazdy przyciskiem na drążku jezdnym. Wartości tempomatu można również wstępnie zdefiniować w terminalu CEBIS.

Prawdziwa stabilność. To potrafi ciągnik 400 KM.

Stabilny i zwrotny. Pełna siła uciągu.

Dzięki doświadczeniu w budowie ciągników standardowych i powyżej 500 KM w ciągnikach XERION firma CLAAS znalazła zupełnie nowe rozwiązania dla AXION 900 – do stałej pracy w najcięższych warunkach. Silnik wpuszczono w solidną ramę ze zintegrowaną misą olejową; zapewnia to idealne przenoszenie całej sił przedniego podnośnika i wspornika przedniej osi.

Czytaj więcej

Mała długość całkowita:
Dobra zwrotność
Mała długość zestawu na drodze
Doskonałe pole widzenia
Dobre prowadzenie maszyn na przednim TUZ
Dobry stosunek masy do mocy:
Optymalne zużycie paliwa
Niski nacisk na glebę przy pracach pielęgnacyjnych
Dynamika w transporcie drogowym
Rozkład masy przód/tył 50:50

Układ regulacji ciśnienia w oponach CTIC

Właściwe ciśnienie w oponach chroni glebę i zapewnia plony na długi czas. Do pozostałych zalet ekonomicznych należą większa siła uciągu oraz mniejsze zużycie paliwa i opon. Opatentowany przepust obrotowy zawiera zawory hydrauliczne, które umożliwiają precyzyjne określenie ciśnienia w oponach i regulację bezpośrednio na kołach. Ciśnienie w oponach jest stale monitorowane i dopasowywane automatycznie.

W wersji podstawowej CTIC jest zasilany ze sprężarki ciągnika. Wersja wyposażenia CTIC 2800 ma własną sprężarkę o natężeniu przepływu powietrza wynoszącym 2800 l/min. Wersja CTIC 2800 jest zalecana przy regularnych zmianach między pracą w polu i na drodze lub gdy ciśnienie w oponach ma być dopasowane do zaczepianych urządzeń.

  • Wom
  • hydraulika i konserwacja
  • tylny i przedni podnośnik

WOM z odpowiednią prędkością obrotową silnika.

Wystarczy jedno naciśnięcie przycisku na tylnym błotniku, aby włączyć tylny WOM, a następnie aktywować pamięć prędkości obrotowej silnika. Liczbę obrotów silnika dostosowaną do dołączanych maszyn można wygodnie ustawić wcześniej w CEBIS. Takie rozwiązanie zaleca się wszędzie tam, gdzie regularnie stosuje się zewnętrzne włączanie WOM. To oszczędność czasu oraz bardziej wygodna i bezpieczna praca.

Zawsze właściwa liczba obrotów.

AXION 900 ma do dyspozycji trzy różne liczby obrotów WOM:

1000 obr./min
540 ECO / 1000 obr./min
1000 / 1000 ECO obr./min

Wybór prędkości WOM odbywa się jednym naciśnięciem. Kolejny włącznik uruchamia WOM.

Próg automatycznego wyłączania i włączania WOM można regulować bezstopniowo przy określonej wysokości podnoszenia. Do zapisu wysokości wystarczy ustawić podnośnik na żądanej pozycji i dłużej przytrzymać wciśnięty przycisk automatyki WOM.

Zintegrowane swobodne obracanie tylnego WOM ułatwia dołączanie maszyn.

Czyste, bezciśnieniowe dołączanie.

Mocna hydraulika. Proste łączenie.

Wszystkie gniazda hydrauliki z tyłu modeli AXION są wyposażone w dźwignie odciążające. Dołączanie i odłączanie można tu wykonywać także pod ciśnieniem. Barwne oznakowanie strony wlotowej i wylotowej ułatwia bezbłędne dołączanie maszyn. Olej wyciekający podczas dołączania i odłączania jest zbierany przewodami do zbiorniczka.

Czytaj więcej

Hydraulika do wszelkich potrzeb.

Instalacja hydrauliczna Load Sensing dla wszystkich modeli AXION 900 z wydatkiem 150 lub 220 l/min
Z wyposażeniem CIS+: obsługa do sześciu elektronicznych zaworów hydraulicznych w podłokietniku – z których cztery można przypisać do ELECTROPILOT
Dzięki temu często używane funkcje hydrauliczne znajdują się obok siebie, umożliwiając niezakłóconą pracę
Z wyposażeniem CEBIS i CIS+: obsługę zaworów hydraulicznych można przypisać do przycisków funkcyjnych CMOTION, wielofunkcyjnego podłokietnika lub ELECTROPILOT w celu ułatwienia obsługi łączonych procesów roboczych.

W połączeniu z przednim podnośnikiem z przodu dostępne są nawet dwa zawory hydrauliczne o działaniu dwustronnym i swobodny powrót. Idealne rozwiązanie dla czołowego zbiornika ziarna lub lemiesza spychacza.

Długie okresy między przeglądami, szybka konserwacja.

Konserwacja zapewnia bezpieczeństwo i utrzymuje wartość.

Wymiana oleju silnikowego w AXION jest konieczna tylko co 600 godzin pracy. Olej przekładniowy i hydrauliczny wystarczają nawet na 1200 godzin pracy. W razie konieczności przeprowadzenia przeglądu wystarczy jeden ruch dłoni. Wszystkie istotne punkty konserwacji są łatwo i szybko dostępne. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzać pieniądze i skraca czas przestojów silnika.

Dostępność oszczędza czas i pieniądze.

Przeglądy obsługi codziennej powinny być tak proste, jak to możliwe. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że wszystko, co skomplikowane i niewygodne, wykonuje się niechętnie.

Duża, jednoczęściowa maska silnika daje dostęp do wszystkich punktów jego konserwacji
Kontrolę poziomu i uzupełnienie stanu oleju można wykonać z prawej strony ciągnika, przy opuszczonej masce
Wykonanie przeglądów obsługi codziennej jest możliwe bez żadnych narzędzi
Łatwo dostępny i widoczny filtr paliwa znajduje się przy lewym wejściu do kabiny
Schowek zintegrowany w lewym wejściu zapewnia miejsce na zwykłą skrzynkę z narzędziami
Zewnętrzne zaciski akumulatorów, umożliwiające np. mobilne ładowanie na polu

Tylny podnośnik.

Drabinka zaczepu AXION 900 spełnia wymagania normy ISO-500. Dzięki temu można stosować również zaczepy pociągowe innych maszyn spełniających tę samą normę. Fabrycznie dostępne są liczne możliwości dołączania.

Czytaj więcej

Zewnętrzne elementy obsługowe tylnego podnośnika, WOM i wybranego zaworu hydraulicznego
Warianty zaczepów polowych oferują wiele położeń. Pozycja wyciągnięta umożliwia lepszą zwrotność.
Alternatywnie do drabinki ISO-500 dostępny jest pick-up hitch.

Ustawienia bezpośrednie. Za pomocą przycisków i pokręteł w prawym słupku B można bezpośrednio dokonywać regulacji ważniejszych funkcji podnośnika tylnego:

Ręczne podnoszenie i opuszczanie do dołączania maszyn
Amortyzacja wstrząsów wł./wył.
Blokowanie tylnego podnośnika
Ograniczenie wysokości podnoszenia
Regulacja pozycji / siły uciągu i poślizgu

Panoramiczna szyba tylna i obracany fotel dają świetny widok na dołączoną maszynę, umożliwiając doskonałą regulację tylnego podnośnika. Przez bezpośredni dostęp można podczas pracy bardzo wygodnie optymalizować ustawienia tylnego podnośnika.

Przedni podnośnik.

Wszystkie modele AXION 900 można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie:

  • 5,0 t dla maszyn zawieszanych i balastowania
  • 6,5 t dla bardzo ciężkich maszyn zawieszanych

Kabina i komfort

  • kabina
  • komfort
  • wyposażenie cebis
  • wyposażenie cis+

Kabina.

Doskonała widoczność.

AXION 900 jest dostępny w dwóch wariantach wyposażenia: CIS+ o funkcjonalnej stylistyce oferuje ergonomiczne rozwiązania oraz funkcje automatyki przeznaczone do niemal wszystkich zastosowań. Z kolei CEBIS zachwyci wszystkich tych, którzy oczekują więcej techniki i maksymalnego komfortu. Od zarządzania nawrotami CSM przez zarządzanie maszynami po ICT (Implement Controls Tractor) – CEBIS oferuje wiele funkcji.

CEBIS. Po prostu Wszystko. Możliwość wyboru priorytetu zaworów hydraulicznych, obraz z kamery, sterowanie urządzeniami ISOBUS, CEMOS, zarządzania maszynami i zleceniami oraz wiele innych funkcji – CEBIS spełnia wszystkie życzenia użytkownika. Dzięki ekranowi dotykowemu i logicznej nawigacji w menu wszystkie ustawienia można wprowadzić w ciągu kilku sekund. Podłokietnik z uchwytem wielofunkcyjnym CMOTION zapewnia maksymalny komfort.

CIS+. Po prostu więcej. CIS+ przekonuje dużą przejrzystością i prostą strukturą. Mimo przyjemnej prostoty oferuje on niezbędny zakres funkcji wraz z funkcjami automatycznymi dla łatwej i wydajnej pracy. Po prostu więcej. Zintegrowany w słupku A kolorowy, 7-calowy wyświetlacz CIS łączy funkcje wyświetlania i regulacji przekładni, elektronicznych zaworów hydraulicznych, przycisków funkcyjnych oraz zarządzania nawrotami CSM. Wszystkie ustawienia można wygodnie wprowadzać włącznikiem obrotowym oraz przyciskiem ESC.

Ergonomia i komfort to lepsze warunki pracy.

Komfort pierwszej klasy.

Liczne szczegóły AXION zapewniają lepsze środowisko pracy na długie dni. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem instruktora znajduje się chłodzony schowek na dwie butelki 1,5 l i przekąski. Idealne na przerwę w pracy.

Czytaj więcej

Oświetlone wnętrze. Przy włączonych światłach drogowych podświetlone są wszystkie elementy obsługowe i na wszystkich włącznikach. W CEBIS można również wybrać ciemniejszy zestaw kolorów
Skóra na życzenie. Fotel operatora i pasażera są dostępne w wersji z nowoczesnym, antypoślizgowym materiałem lub z przyjemną, łatwą w konserwacji tapicerką skórzaną.
Poręczna, skórzana kierownica. Solidna kierownica zapewnia pewny chwyt i dobrą widoczność tablicy przyrządów w każdej pozycji.
Przyłącza w zasięgu. Pod prawą konsolą znajdują się wszystkie przyłącza zasilania oraz ISOBUS dla dodatkowych terminali.
Łączność Bluetooth. Zintegrowany zestaw głośnomówiący Bluetooth z mikrofonem zewnętrznym umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych podczas pracy.
Szeroki kąt zapewnia lepszą widoczność. Montowane seryjnie, duże lusterka są również wyposażone w lusterka szerokokątne zwiększające bezpieczeństwo jazdy w ruchu drogowym.
Pełna 4-punktowa amortyzacja. Kabina jest odizolowana od podwozia przez cztery punkty amortyzacji. Wstrząsy i wahania nie docierają do operatora. Drążki podłużne i poprzeczne wzajemnie łączą punkty amortyzacji i nadają kabinie stabilność na zakrętach. Cały system resorowania pracuje w pełni bezobsługowo.
Amortyzacja osi PROACTIV – pełny komfort automatyki. Dostosowana do obciążenia ciągnika, automatyczna środkowa pozycja amortyzacji. Wyrównanie zmian obciążenia przy hamowaniu i manewrach nawrotów. Równoległoboczne zawieszenie osi oraz 90-milimetrowy skok amortyzacji zapewniają najlepsze właściwości jezdne.
Amortyzacja wstrząsów. Ciężkie przyrządy robocze montowane z przodu i z tyłu obciążają zarówno ciągnik, jak i operatora. W celu zmniejszenia obciążeń skokowych podczas jazdy w transporcie i na nawrotach z podniesioną maszyną przedni oraz tylny podnośnik wyposażono w amortyzację wstrząsów.

Wyposażenie CEBIS.

Podłokietnik, który wyznacza standard.

Wszystkie ważne elementy obsługowe umieszczono w prawym podłokietniku.

Czytaj więcej

  1. Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION
  2. Obsługa trybu jazdy, zmiany zakresu przekładni oraz dwie pamięci liczby obrotów silnika z precyzyjną regulacją
  3. Terminal CEBIS z wyświetlaczem dotykowym 12″
  4. ELECTROPILOT z dwoma zaworami o działaniu dwustronnym i dwoma przyciskami funkcyjnymi
  5. CEBIS
  6. Ustawianie głębokości roboczej przedniego i tylnego podnośnika
  7. Aktywacja przedniego i tylnego WOM
  8. Ręczna dźwignia gazu
  9. Neutralna pozycja przekładni, aktywacja przedniego podnośnika
  10. Elektroniczne sterowanie hydrauliką
  11. Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego, automatyka WOM, amortyzacja przedniej osi
  12. Główny włącznik: akumulator, aktywacja hydrauliki, CSM, system prowadzenia

Terminal CEBIS. Wszystko pod kontrolą.

Przejrzystość i szybka obsługa. Dzięki zrozumiałym symbolom oraz oznaczeniom kolorystycznym 12-calowa przekątna ekranu CEBIS daje jasny przegląd ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu CEBIS oraz dotykowy ekran pozwalają na dokonanie wszystkich ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona symbolem maszyny. Wystarczy dotknąć, aby przejść bezpośrednio do odpowiedniego okna dialogowego.

Zintegrowane sterowanie urządzeniami ISOBUS.

Możliwość intuicyjnego przechodzenia w CEBIS między urządzeniami ISOBUS oraz ekranami ciągnik – jazda po drodze i ciągnik – jazda po polu.
Przejrzysty widok urządzenia ISOBUS w strefie głównej
Wystarczy podłączyć kabel ISOBUS z przodu lub z tyłu i można ruszyć z miejsca
Możliwość bezpośredniej obsługi nawet dziesięciu funkcji ISOBUS przyciskami funkcji na CMOTION

Funkcja prezentacji obrazu z kamery.

W strefie bocznej można wyświetlić maks. dwa obrazy z kamery
Możliwość przełączania między symbolem maszyny, kamerą 1 i kamerą 2 w strefie głównej

Wyposażenie CIS+.

Wszystko na swoim miejscu.

Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.

Czytaj więcej

  1. DRIVESTICK z aktywacją tempomatu do obsługi przekładni CMATIC
  2. Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych, np. aktywacja zarządzania nawrotami CSM
  3. Ręczny gaz, dwie pamięci obrotów silnika, GPS PILOT, napęd wszystkich kół i blokada mechanizmu różnicowego
  4. Dżojstik ELECTROPILOT z dwoma przyciskami funkcyjnymi i przyciskami do zmiany kierunku jazdy
  5. Pole obsługi przekładni i aktywacja funkcji hydrauliki
  6. Elektroniczne sterowanie hydrauliką
  7. Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
  8. Aktywacja przedniego i tylnego WOM oraz automatyki tylnego WOM
  9. Aktywacja amortyzacji przedniej osi

Zarówno CEBIS, jak i CIS+.

  • Trzy elektroniczne zakresy jazdy z przypisaną wartością tempomatu na kierunek jazdy można zmieniać i aktywować w dowolnym czasie
  • Indywidualne ustawienie i aktywacja ilości oraz kontroli czasu za pomocą poszczególnych zaworów hydraulicznych
  • Bezstopniowa regulacja automatyki WOM na podstawie wysokości podnośnika tylnego
  • Zapis i odtwarzanie czterech sekwencji zarządzania nawrotami CSM
  • Obsługa urządzeń ISOBUS przyciskami funkcyjnymi ciągnika
  • Maszyna steruje ciągnikiem: dzięki ICT (Implement Controls Tractor) w prasach kostkujących lub przyczepach CARGOS

Regulacja tylnego podnośnika i wybór prędkości WOM zlokalizowane w wersji CIS+ i CEBIS w prawym słupku B. Gwarantuje to bezpośredni dostęp podczas pracy oraz możliwość natychmiastowej optymalizacji ustawień tylnego podnośnika.

Systemy wspomagania operatora

  • CEMOS
  • ISOBUS
  • SYSTEMY PROWADZENIA

Czyni dobrego operatora jeszcze lepszym.

CEMOS dla ciągników.

CLAAS łączy pod pojęciem CEMOS wszystkie systemy, które służą optymalizacji maszyny. Od kilku lat CEMOS jest wiodącym systemem asystowania operatorowi do kombajnów CLAAS, a teraz obejmie również ciągniki.

Czym jest CEMOS?

CEMOS to ekspert CLAAS na pokładzie, który wspiera użytkownika w codziennej pracy. System sugeruje wartości nastaw, co ułatwia operatorowi stałe dopasowywanie maszyny do warunków pracy. CEMOS zmniejsza złożoność ustawień i umożliwia optymalne dostrojenie maszyny w krótszym czasie

Zalety CEMOS.

Wydajność powierzchniowa większa o 11%
Zużycie paliwa mniejsze o 12%
Mniejsze zużycie opon
Niższe koszty operacyjne dzięki większej wydajności powierzchniowej
Wykorzystanie całego potencjału maszyny
Mniejsze zużycie urządzenia (asystent pługa)
Poprawa bilansu CO2 gospodarstwa

CEMOS uczy i szkoli.

CEMOS to samouczący się system wspomagania operatora. Jako pierwszy i jedyny system na rynku optymalizuje zarówno pracę ciągnika, jak i kultywatora czy pługu. Wspiera operatora w zakresie balastowania i ustawiania ciśnienia w oponach. CEMOS sporządza przykładowe wartości dla wszystkich istotnych ustawień, np. silnika, przekładni i przyrządu roboczego. Dzięki temu można pracować zawsze z optymalną trakcją i ochroną podłoża. CEMOS poprawia wydajność, zwiększa jakość pracy i oszczędza do 12% paliwa.

Faza 1. Przygotowanie na podwórzu. Na podstawie wybranego narzędzia dołączanego i planowanej pracy w polu CEMOS już na podwórzu sugeruje operatorowi konieczne balastowanie i optymalne ciśnienie w oponach. Uczący się dynamicznie system gromadzi dalsze wartości pomiarowe podczas prac i dostosowuje sugestie na potrzeby kolejnego zastosowania.
Faza 2. Ustawienia podstawowe na polu. Zintegrowana baza wiedzy CEMOS krok po kroku objaśnia ustawienia podstawowe maszyn dzięki ilustrowanym wskazówkom. Obecnie dostępny jest system ustawienia pługa różnych marek, który w przyszłości zostanie uzupełniony o kolejne narzędzia towarzyszące. Zapewniają one cenną pomoc w przypadku nowych maszyn w gospodarstwie, w obsłudze których operatorzy nie mają jeszcze wystarczającego doświadczenia.
Faza 3. Optymalizacja podczas pracy. Na polu operator otwiera okno optymalizacji. CEMOS sprawdza wszystkie ustawienia podstawowe i podpowiada zmiany dla „Wydajności” lub „Efektywności”, które można zaakceptować – i system zmieni je automatycznie – lub odrzucić. Po każdej zmianie ustawień CEMOS sygnalizuje w trakcie pracy z maszyną, czy i w jakim stopniu poprawiły się wydajność i zużycie paliwa.

Jeszcze lepsza kontrola z ISOBUS i ICT.

Dzięki wyposażeniu CEBIS maszyna AXION może sterować dołączanymi przyrządami kompatybilnymi z ISOBUS za pośrednictwem zintegrowanego terminala. Poprzez przenośne wyświetlacze CLAAS oferuje dalsze elastyczne rozwiązania do ISOBUS i systemów kierowania dla wszystkich wariantów kabin. Zależnie od sezonu lub zastosowania terminal można przełożyć z ciągnika lub samojezdnej maszyny żniwnej do innej maszyny. Wyposaż swój AXION fabrycznie lub w doposażeniu dokładnie tak, jak potrzebujesz.

Terminal S10:

Terminal z ekranem dotykowym 10,4″ o wysokiej rozdzielczości
Funkcje prowadzenia oraz ISOBUS
Prezentacja obrazu do czterech kamer

Terminal S7:

Terminal z ekranem dotykowym 7″ o wysokiej rozdzielczości
Funkcje prowadzenia

Aplikacja EASY on board.

Aplikacja mobilna EASY on board pozwala sterować wszystkimi dołączonymi urządzeniami zgodnymi z ISOBUS za pomocą tabletu. Dodatkowo dla większego komfortu można zaprogramować przyciski funkcyjne, tak jak w każdym innym terminalu ISOBUS.

Sterowanie urządzeniami ISOBUS.

Do przyłączania maszyn sterowanych przez ISOBUS z tyłu i z przodu ciągnika znajdują się odpowiednie gniazda. Kolejne przyłącze w kabinie może być przeznaczone dla terminala ISOBUS. Obsługa dołączanych maszyn odbywa się przez prezentację specyficzną dla każdej z nich. Dzięki kompatybilności z ISOBUS można również obsługiwać urządzenia innych producentów na terminalu S10 lub CEBIS.

ICT (Implement Controls Tractor).

W przypadku połączenia AXION z prasą kostkującą lub przyczepą CARGOS dzięki ISOBUS dołączany przyrząd roboczy steruje dwoma funkcjami AXION CMATIC:

ICT CRUISE CONTROL:

Optymalizuje wydajność i jakość pracy maszyny poprzez sterowanie prędkością ciągnika. Jest ona ciągle dopasowywana do danych warunków, dzięki czemu osiąga się najwyższą możliwą wydajność poprzez zespolenie maszyn.

ICT AUTO STOP:

Jeśli zostanie zmierzone przeciążenie urządzenia, ICT AUTO STOP automatycznie wyłączy WOM. W ten sposób cały układ napędowy jest zawsze chroniony, a długie dni pracy operatora stają się lżejsze i łatwiejsze.

Zawsze na właściwym śladzie.

Systemy prowadzenia CLAAS.

Systemy prowadzenia CLAAS odciążają operatora. Pracują jako urządzenie naprowadzające bądź jako system w pełni kierujący ciągnikiem, automatycznie prowadzący po optymalnym torze. Eliminują błędy i pokrycia przejazdów. Badania pokazują, że nowoczesne systemy prowadzenia oszczędzają aż do 7% kosztów paliwa, amortyzacji maszyn, nawozów oraz środków ochrony roślin.

Automatyczne prowadzenie także na uwrociach.

Funkcja AUTO TURN przejmuje manewry zawracania na końcach przejazdów. W terminalu wybiera się kierunek nawrotu i kolejny ślad przejazdu, resztę załatwia system prowadzenia

Sygnał korekcyjny według potrzeb.

CLAAS ma własną ofertę systemu zestawionego tak, że można go w każdej chwili rozszerzyć. Dotyczy to w równym stopniu technologii terminali, jak i wszystkich istotnych sygnałów korekcyjnych. Dla większej elastyczności i możliwości roboczych systemy prowadzenia CLAAS mogą współpracować z systemami satelitarnymi GPS i GLONASS.

Loading...

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

506 953 576

Nawigacja CLAAS. Kontakt.