CLAAS ARION 600

Jeden z naszych najbardziej popularnych ciągników zyskuje jeszcze więcej nowych funkcji, opracowanych przez konstruktorów we współpracy z operatorami maszyn ARION. Gdy ktoś każdego dnia pracuje na polu, dokładnie wie, czego potrzebuje.

ModelSilnikLiczba cylindrów Moc maksymalna kW/KMRodzaj przekładni
Arion 660 CMATIC-Stage VDPS6151 kW/205 KMCMATIC
Arion 650 CMATIC- Stage VDPS6136 kW/185 KMCMATIC
Arion 650 HEXASHIFT-Stage VDPS6136 kW/185 KMPrzekładnia manualna
Arion 630 CMATIC- Stage V DPS6121 kW/165 KMCMATIC
Arion 630 HEXASHIFT-Stage VDPS6121 kW/165 KMPrzekładnia manualna
Arion 610 CMATIC- Stage VDPS6107 kW/145 KMCMATIC
Arion 610 HEXASHIFT-Stage VDPS6107 kW/145 KMPrzekładnia manualna

Silnik + napęd

  • Silnik
  • przekładnia
  • koncepcja elastycznnego ciągnika
  • hydraulika
  • przedni i tylny podnośnik

Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji operatora pełny moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a jazda ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy nie stanowi problemu.

Silniki DPS Powertech o pojemności skokowej 4,5 lub 6,8 l
Silniki 6-cylindrowe z turbosprężarką VGT
Wtrysk Common Rail z ciśnieniem 1800 barów
Technologia 4-zaworowa i chłodnica powietrza doładowania
Dwie prędkości obrotowe na biegu jałowym (650 i 800 obr./min) z automatycznym dopasowaniem zmniejszają zużycie paliwa przy zatrzymaniu Visctronic-sterowanie wentylatora
ARIONMoc maksymalna (KM) ECE R 120
660185 + 20 z CPM1
650185
630165
610145

CMATIC

TECHNIKA
1 Przełożenie

Na pierwszym przełożeniu ciągnik jest na postoju w stanie aktywnego zatrzymania albo może ruszać z miejsca lub zmieniać kierunek jazdy.( W przekładni nie zachodzą żadne przełączenia mechaniczne ). Dwustopniowa przekładnia planetarna dziele siłę przychodzącą z silnika (z lewej) na część mechaniczną i część zmienną, hydrostatyczną. Gdy ciągnik przyspiesza liczby obrotów obu wałków sprzęgła coraz bardziej zbliżają się do siebie, aż stają się identyczne. Ponieważ w tym momencie automatycznie zmienia się przełożenie, operator tego nie odczuwa.

2 Przełożenie

Na drugim wewnętrznym przełożeniu zmienia się przepływ sił i sposób działania przekładni. Maszyny hydrauliczne zamieniają się zadaniami. Dwustopniowa przekładnia planetarna jest inteligentnie połączona z hydrostatami przez sprzęgła. W efekcie moc przychodząca z silnika (z lewej) nie tylko nie jest dzielona przez przekładnie planetarną, lecz ponownie sumowana.

PRZEMYŚLANE STEROWANIE PRZEKŁADNI

Wysokie przyspieszenie, łagodne opóźnienie oraz szybka reakcja na zmiany obciążenia: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i przy każdym zastosowaniu. Operator może się odprężyć i skoncentrować na bardziej istotnych sprawach-CMATIC zadba o resztę

Dzięki opisanej zmianie funkcji między 1 i 2 przełożeniem stopień skuteczności jest tak samo wysoki przy każdej prędkości jazdy. Dzięki czemu ciągnik ARION 600 CMATIC działa wyjątkowo sprawnie.

EFEKTYWNIE I KOMFORTOWO

Ciągnik ARION 600 jedzie przy 1500 obr./min z prędkością 50 km/h, a przy 1400 obr./min z prędkością 40 km/h, pokazując całą gamę swoich możliwości również w transporcie. Gdy operator nie naciska pedału gazu, przekładnia jest aktywnie zatrzymana i ciągnik utrzymuje swoją pozycję postojową. Daje to możliwość wygodnego i bezpiecznego pokonywania podjazdów z pełnym obciążeniem na stromych polach lub skrzyżowań dróg.

Zalety:

Absolutnie równomierne przyspieszanie od 0 do 50 km/h (lub 40 km/h), także pod najwyższym obciążeniem
Mniejsze zużycie paliwa na drodze z prędkością maksymalną przy tylko 1500 obr./min
Komfortowe zatrzymanie i ruszanie na zboczach z aktywną regulacją stanu zatrzymania
Płynna i automatyczna zmiana wewnętrznych przełożeń
Praca zawsze w optymalnym zakresie prędkości
Dwa wewnętrzne przełożenia, zmieniające przepływ sił i sposób działania przekładni – wysoka, stała skuteczność zmniejszająca zużycie paliwa i maksymalna wszechstronność we wszystkich pracach
AUTOMATYCZNE OBNIŻENIE OBROTÓW SILNIKA

Za pośrednictwem droop można szybko i łatwo ustawić liczbę obrotów silnika przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS widoczne jest, przy jakiej liczbie obrotów silnika przekładnia ogranicza prędkość.

Przy aktywnej pamięci obrotów silnika, np. podczas pracy WOM, można określić, przy jakiej różnicy względem zapisanej liczby obrotów silnika następuje redukcja przełożenia przekładni.

HEXASHIFT

Dzięki HEXASHIFT płynie przełącza się wszystkie sześć stopni obciążenia i cztery zautomatyzowane grupy biegów przez dotyk palcem lub automatycznie przez HEXACTIV. Pokrywanie się biegów pod obciążeniem umożliwia wykorzystanie pełnej mocy silnika oraz niezakłóconą zmianę grup biegów w transporcie.

Zalety:

Zmiana zakresów bez używania sprzęgła
Dobre zestopniowanie wszystkich biegów
Wysoka skuteczność na polu i w drodze przy niewielkim zużyciu paliwa
Opcjonalne biegi pełzające do 100 km/h
Możliwość komfortowego ustawiania w CIS lub CEBIS
Wysoki komfort obsługi przez DRIVESTICK lub CMOTION
Zarządzenie silnikiem-przekładnią CLAAS dla miękkiej zmiany grup biegów
SMART STOP: zatrzymanie pedałem hamulca bez użycia sprzęgła
Automatyka zmiany biegów HEXACTIV z tempomatem
Dezaktywacja tempomatu i pamięci liczby obrotów silnika pedałem gazu
Dźwignia REVERSHIFT z elektronicznym hamulcem postojowym
Funkcja REVERSHIFT na dźwigni sterowania krzyżowego ELECTROPILOT

SMART STOP i tempomat

Dzięki funkcji SMART STOP możliwe jest zatrzymanie ciągnika ARION 600 poprzez naciśnięcie hamulca, bez konieczności aktywacji pedału sprzęgła. Umożliwia to znaczne odciążenie operatora w szczególności podczas prac wymagających częstego zatrzymania i ruszania, jak np. przy zwijaniu balotów lub prac z ładowaczem czołowym. Aktywacja SMART STOP odbywa się jednorazowo w łatwy sposób w CEBIS lub CIS. Automatykę przełączania HEXACTIV można wyposażyć w funkcję tempomatu. Zamiast stałej liczby obrotów silnika wprowadza się tutaj prędkość docelową, utrzymywaną przez ciągnik na stałym poziomie dzięki automatycznemu dopasowaniu liczby obrotów silnika wraz z automatyczną zmianą biegów.

Ograniczenie liczby obrotów silnika

Ograniczenie liczby obrotów silnika wspomaga oszczędzanie paliwa. Użytkownik może z góry określić maksymalną liczbę obrotów, a potem w pełni skoncentrować się na pracy. Maszyna utrzymuje zadaną wartość , niezależnie od siły nacisku na pedał gazu. Takie rozwiązanie umożliwia znaczną oszczędność paliwa.

Automatyka przełączania HEXACTIV

Ponieważ kierowca ma ważniejsze sprawy do wykonania, HEXACTIV automatycznie wykonuje przełączenia. Automatykę przełączania HEXACTIV można ustawić zgodnie z życzeniem kierowcy i rodzajem pracy. W CEBIS lub CIS do wyboru są trzy tryby automatyki przełączania.

W pełni automatyczny: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy różnej liczbie obrotów silnika zależnie od jego obciążenia, prędkości jazdy i pozycji pedału gazu.
Tryb WOM: HEXACTIV dokonuje przełączeń tak, aby liczba obrotów WOM była możliwie stała.
Tryb użytkownika: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy stałej liczbie obrotów silnika zaprogramowanej przez operatora.

Aby można było w pełni wykorzystać ciągnik, CLAAS proponuje przygotowane specjalnie dla ARION 600 zróżnicowane wyposażenie fabryczne.

Przy odpowiednim wyposażeniu można w każdej chwili dołączyć ładowacz czołowy albo przedni podnośnik. Między dźwigarem przedniej osi a przekładnią, wzdłuż silnika umieszczona jest rama połówkowa. Przejmuje powstające siły służąc jednocześnie za punkt dołączania konsoli ładowaczy czołowych. Są one przykręcane do tej ramy i można je zamontować w dowolnym momencie. Gdy ARION jest fabrycznie wyposażony w przedni podnośnik lub ładowacz czołowy, rama połówkowa należy do zakresu wyposażenia. Wszystkie punkty konserwacji są oczywiście dostępne bez żadnych ograniczeń.

Koncepcja ciągników CLAAS:

Kombinacja dużego rozstawu osi i optymalnego rozkładu masy (50% przód / 50% tył) przy kompaktowej długości, gwarantuje ogromną wszechstronność i zdolność do osiągania wysokich wydajności.

Duży rozstaw osi z optymalnym rozkładem masy

Wysoki komfort jazdy
Dobra, bezpieczna pozycja na drodze
Wysoka siła uciągu i osiąganie wysokich wydajności poprzez niewielkie wymogi balastowania
Duzy udźwig z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa
Optymalne zużycie paliwa
Ochrona gleby i dynamika przy transporcie po drogach dzięki niewielkim potrzebom balastowania

Mała długość całkowita

Dobra zwrotność
Mała długość zestawu na drodze
Doskonałe pole widzenia
Dobre prowadzenie maszyn na przednim TUZ

Wszystkie osiem tylnych przyłączy hydrauliki Arion ma dźwignie odciążające. Dołączenie i odłączenie można wykonać także pod ciśnieniem. Kodowanie kolorem złączy ułatwia bezbłędny montaż maszyn. Ociekacze oleju utrzymują strefę złączy w czystości podczas dołączania i odłączania.

Na przednim podnośniku znajdują się złącza hydrauliczne oraz wolny spływ.

Hydraulika do wszelkich potrzeb:

Instalacja hydrauliczna Load Sensing dla wszystkich modeli ARION 600 z wydatkiem 110 lub 150 l/min.
Z wyposażeniem CIS: cztery mechaniczne zawory hydrauliczne w prawej konsoli i ELECTROPILOT w wielofunkcyjnym podłokietniku do obsługi dwóch elektronicznych zaworów hydraulicznych
Z wyposażeniem CEBIS lub CIS+ : z poziomu podłokietnika można obsługiwać do sześciu zaworów hydraulicznych – z czego do czterech funkcją ELECTROPILOT. Obsługę zaworów hydraulicznych można również przypisać do przycisków funkcyjnych CMOTION, podłokietnika wielofunkcyjnego lub ELECTROPILOT – w celu uproszczenia złożonych procesów roboczych
Dodatkowa z wyposażeniem CEBIS: dzięki możliwości swobodnego przypisania i wyboru priorytetu zaworów hydraulicznych każdy operator może dostosować obsługę w CEBIS zależnie od rodzaju zastosowania i osobistych preferencji. Dzięki czemu często używane funkcje hydrauliczne znajdują się obok siebie, umożliwiając płynną pracę.
Wyposażenie CISCIS+CEBIS
Maks. liczba mechan. zaw. hydr. z tyłu4
Maks. liczba elektron. zaw. hydr. z tyłu44
Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych pośrodku, np. dla ładowacza czołowego lub przedniego podnośnika; obsługa przez ELECTROPILOT222
Wybór priorytetu zaworów hydraulicznych
swobodne przypisanie zaworów hydraulicznych

Przedni podnośnik

Wszystkie modele ARION można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie

Przedni podnośnik i przedni WOM.

Przedni podnośnik i przedni WOM zintegrowane są w każdym modelu Arion.

Trzy pozycje dolnych cięgien przedniego TUZ: złożona do góry, stała robocza, pływająca w podłużnych otworach
Seryjne siłowniki o działaniu dwustronnym
Krótki odstęp między przednią osią a punktami dołączania, dający lepsze prowadzenie maszyn
WOM 1000 obr./min
Obsługa przedniego podnośnika oraz zaworów sterujących o działaniu dwustronnym z zewnątrz, w wersji CEBIS.

Tylny podnośnik

Dzięki udźwigowi maksymalnemu do 7,5 lub 8 ton ARION 600 poradzi sobie z każdą maszyną. Wyposażenie tylnego podnośnika można zestawić, odpowiednio do potrzeb.

Ręczne lub automatyczne stabilizatory cięgieł dolnych
Regulacja poślizgu
Hydrauliczne cięgło górne
Mocny i prosty uchwyt cięgła górnego
Praktyczny tylny uchwyt na kule
Na obu błotnikach uruchamianie podnośnika, WOM i dowolnego elektronicznego zaworu hydraulicznego (zależnie od wyposażenia) z zewnątrz
Liczne możliwości dołączania, jak zaczep wahadłowy z kulą pociągową, zaczep automatyczny, zaczep Hitch, CUNA

Bezpośrednie ustawienie.

Przez przyciski i pokrętła w prawym słupku B można bezpośrednio dokonywać regulacji ważniejszych funkcji tylnego podnośnika:

Podnoszenie i opuszczenie
Amortyzacja wstrząsów wł./wył
Blokowanie tylnego podnośnika
Aktywacja regulacji poślizgu
Ograniczenie wysokości podnoszenia
Prędkość opuszczania
Regulacja siły uciągu i pozycji
Ustawienie regulacji poślizgu

Kabina + komfort

  • wersja CIS
  • WERSJA CIS+
  • wersja cebis
  • ergonomia i komfort

Podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora. Wszystkie często używane funkcje znajdują się na wielofunkcyjnym podłokietniku.

  1. DRIVESTICK do obsługi przekładni HEXASHIFT
  2. Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych
  3. GPS PILOT i dwie pamięci obrotów silnika
  4. Ręczna dźwignia gazu
  5. Dokładne ustawienie pamięci liczby obrotów silnika
  6. Pole obsługi przekładni, automatyka zmiany biegów HEXACTIV
  7. ELECTROPILOT
  8. Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
  9. Aktywacja przedniego i tylnego WOM
  10. Mechaniczne zawory hydrauliczne

Obsługa HEXASHIFT – dotykiem palców

Intuicyjna obsługa daje pełną kontrolę przekładni HEXASHIFT: przez jedyny w swoim rodzaju DRIVESTICK. Skomplikowane manewry dźwignią zmiany biegów należą tu do przeszłości. Aby doskonale zmieniać i dobierać biegi, wystarczy mały ruch palcem.

Doskonały, ergonomiczny podłokietnik

Oferuje pełen komfort, jest jednym z najważniejszych punktów wygodnej, efektywnej pracy. Jest wynikiem dokładnej analizy przebiegu czynności wykonywanych w kabinie: funkcje często używane znajdują się w wielofunkcyjnym podłokietniku, funkcje używane rzadziej ułożono w prawej, bocznej konsoli.

Kwestia ustawienia

Dla każdej dźwigni obsługi hydrauliki jest do dyspozycji pokrętło. Z jego pomocą można wybierać możliwości funkcyjne każdego z zaworów:

Pozycja pokrętła IIII: ciśnienie – / neutralne / ciśnienie + / pozycja pływająca
Pozycja pokrętła III: ciśnienie – / neutralne / ciśnienie +
Pozycja pokrętła zamek: dźwignia zaryglowana w pozycji ciśnienia, do ciągłej pracy lub w pozycji neutralne

Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.

  1. DRIVESTICK do obsługi przekładni CMATIC lub HEXASHIFT
  2. Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych, np. aktywacja zarządzania nawrotami CSM
  3. Ręczny gaz, dwie pamięci obrotów silnika, GPS PILOT, napęd wszystkich kół i blokada mechanizmu różnicowego
  4. Dżojstik ELECTROPILOT z dwoma przyciskami funkcyjnymi i przyciskami do zmiany kierunku jazdy
  5. Pole obsługi przekładni i aktywacja funkcji hydrauliki
  6. Elektroniczne sterowanie hydrauliką
  7. Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
  8. Aktywacja przedniego i tylnego WOM oraz automatyki tylnego WOM
  9. Aktywacja amortyzacji przedniej osi

Zarówno CEBIS jak CIS+

Indywidualne ustawienie i aktywacja ilości oraz kontroli czasu za pomocą poszczególnych zaworów hydraulicznych
Bezstopniowa regulacja automatyki WOM na podstawie wysokości podnośnika tylnego
Zapis i odtwarzanie czterech sekwencji zarządzania nawrotami CSM
Obsługa urządzeń ISOBUS przyciskami funkcyjnymi ciągnika
Maszyna steruje ciągnikiem: dzięki ICT (Implement Controls Tractor) w prasach kostkujących QUADRANT lub przyczepach CARGOS

Wszystkie ważne elementy obsługowe umieszczono w prawym podłokietniku:

  1. Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION
  2. Obsługa trybu jazdy, zmiany zakresu przekładni oraz dwie pamięci liczby obrotów silnika z precyzyjną regulacją
  3. Terminal CEBIS z wyświetlaczem dotykowym 12″
  4. ELECTROPILOT z dwoma zaworami o działaniu dwustronnym i dwoma przyciskami funkcyjnym
  5. CEBIS
  6. Ustawianie głębokości roboczej przedniego i tylnego podnośnika
  7. Aktywacja przedniego i tylnego WOM
  8. Ręczna dźwignia gazu
  9. Neutralna pozycja przekładni, aktywacja przedniego podnośnika
  10. Elektroniczne sterowanie hydrauliką
  11. Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego, automatyka WOM, amortyzacja przedniej osi
  12. Główny włącznik: akumulator, aktywacja hydrauliki, CSM, system prowadzenia

Dobrze urządzone

We wszystkich wariantach wyposażenia następujące funkcje są sterowane przez obrotowe przełączniki i przyciski słupka B:

1. Wybór prędkości WOM

2. Ustawienia tylnego podnośnika

3. Wskaźnik stanu tylnego podnośnika

4. Obsługa elektronicznej regulacji podnośnika

Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION

Poprzez CMOTION firma CLAAS proponuje koncepcję komfortowego i efektywnego wykorzystania najważniejszych funkcji ARION. Obsługa tych funkcji kciukiem, palcem wskazującym i środkowym nie męczy dłoni, zwłaszcza że ręka spoczywa na podłokietniku.

Terminal CEBIS

Dzięki zrozumiałym symbolom oraz oznaczeniom kolorystycznym 12-calowa przekątna ekranu CEBIS umożliwia jasny przegląd ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu CEBIS oraz dotykowy ekran pozwalają na dokonanie wszystkich ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona sylwetką maszyny. Wystarczy dotknąć, aby przejść bezpośrednio do odpowiedniego okna dialogowego.

Zintegrowane sterowanie urządzeniami ISOBUS

Możliwość intuicyjnego przechodzenia w CEBIS pomiędzy urządzeniami ISOBUS, ekranami ciągnik – jazda po drodze i ciągnik – jazda po polu
Przejrzysty widok urządzenia w ISOBUS w strefie głównej
Wystarczy podłączyć kabel ISOBUS z przodu lub z tyłu i można ruszyć z miejsca
Możliwość bezpośredniej obsługi nawet dziesięciu funkcji ISOBUS przyciskami funkcji na CMOTION

Funkcja prezentacji obrazu z kamery

W strefie bocznej można wyświetlić maks. dwa obrazy z kamery
Możliwość przełączenia pomiędzy sylwetką maszyny, kamerą nr. 1 i kamerą nr. 2 w strefie głównej

Liczne szczegóły ARION zapewniają lepsze środowisko pracy na długie dni. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem pasażera znajduje się chłodzony schowek na dwie butelki 1,5 l i przekąski. Idealne na przerwę w pracy.

Reflektory LED dają doskonałe światło

Gdy praca odbywa się nocą, wówczas reflektory robocze dostarczają wystarczająco dużo światła, zapewniając dobrą widoczność. Dzięki temu pracuje się pewniej. Gdy potrzeba jeszcze więcej światła, maks. 14 reflektorów roboczych LED oraz 4 światła drogowe LED dają go prawie tyle co za dnia; wszystko wokół ARION staje się widoczne jak na dłoni.

Przyjemność pracy

Każdy ARION jest wyposażony w klimatyzację oraz opcjonalnie w filtr kategorii 3. Wszystkie komponenty są umieszczone w podwójnie izolowanej podłodze kabiny, co gwarantuje cichą pracę.

Przejrzysta i przemyślana

Tablica przyrządów znajduje się na regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumnie kierownicy. Porusza się razem z nią, zapewniając dobrą widoczność.

Oświetlone wnętrze

Przy włączonych światłach drogowych podświetlone są wszystkie elementy obsługowe i na wszystkich włącznikach. W CEBIS można również wybrać ciemniejszy zestaw kolorów.

Skóra na życzenie

Fotel operatora i pasażera są dostępne w wersji z nowoczesnym, antypoślizgowym materiałem lub z przyjemną, łatwą
w konserwacji tapicerką skórzaną.

Przyłącza w zasięgu

Pod prawą konsola znajdują się wszystkie przyłącza zasilania oraz ISOBUS dla dodatkowych terminali.

Łączność Bluetooth

Zintegrowany zestaw głośnomówiący Bluetooth z zewnętrznym mikrofonem umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych podczas pracy.

Dużo świeżego powietrza

Zależnie od preferencji do wyboru jest szklany luk w dachu otwierany do przodu lub dach otwierany do tyłu.

Szeroki kąt zapewnia lepszą widoczność

Duże lusterka montowane seryjnie są również wyposażone w lusterka szerokokątne zwiększające bezpieczeństwo jazdy w ruchu drogowym.

Poręczna, skórzana kierownica

Solidna kierownica zapewnia pewny chwyt i zapewnia dobrą widoczność tablicy przyrządów w każdej pozycji.

Przyciemniana tylna szyba

Przyciemniana tylna szyba (opcjonalna) zapewnia przyjemny klimat w kabinie również przy nisko położonym słońcu bez ryzyka oślepienia operatora.

Pełna, czteropunktowa amortyzacja

Kabina jest odizolowana od podwozia przez cztery punkty amortyzacji. Wstrząsy i wahania nie docierają do operatora. Drążki podłużne i poprzeczne wzajemnie łączą punkty amortyzacji i nadają kabinie stabilność na zakrętach. Ustawiany drążek skrętny pozwala wybierać między trzema rodzajami amortyzacji. Cały system resorowania pracuje w pełni bezobsługowo.

Amortyzacja przedniej osi PROACTIV

Kinematyka amortyzacji CLAAS zastosowana w modelach ARION 600 / 500 oferuje doskonałe właściwości jezdne. Szeroki cylinder amortyzujący z funkcją aktywnej stabilizacji przechyłu na zakrętach zapewnia stabilność jazdy i bezpieczeństwo. Podwójnie działająca amortyzacja z kompensacją zmiany obciążenia oraz droga amortyzacji wynosząca 100 mm zapewniają najwyższy komfort jazdy.

Amortyzacja wstrząsów

Ciężkie przyrządy robocze montowane z przodu i z tyłu obciążają zarówno ciągnik, jak i operatora. W celu zmniejszenia obciążeń od ruchu maszyn podczas jazdy w transporcie i na nawrotach przedni oraz tylny podnośnik wyposażono w amortyzację wstrząsów.

Systemy wsparcia operatora

  • CEMOS
  • csm
  • ISOBUS i ICT
  • Systemy prowadzenia CLAAS

CEMOS to samouczący się system wspomagania operatora. Jako pierwszy i jedyny system na rynku optymalizuje zarówno pracę ciągnika, jak i kultywatora czy pługu. Wspiera operatora w zakresie balastowania i ustawiania ciśnienia w oponach. CEMOS sporządza przykładowe wartości dla wszystkich istotnych ustawień, np. silnika, przekładni i przyrządu roboczego. Dzięki temu można pracować zawsze z optymalną trakcją i ochroną podłoża. CEMOS poprawia wydajność, zwiększa jakość pracy i oszczędza do 12% paliwa.

Faza 1

Przygotowanie na podwórzu

Wybór maszyny i planowanej pracy w polu CEMOS już na podwórzu sugeruje operatorowi konieczne balastowanie i optymalne ciśnienie w oponach. Uczący się dynamicznie system gromadzi dalsze wartości pomiarowe podczas prac i dostosowuje sugestie na potrzeby kolejnego zastosowania.

Faza 2

Ustawienia podstawowe na polu

Zintegrowana baza wiedzy CEMOS krok po kroku objaśnia ustawienia podstawowe maszyn dzięki ilustrowanym wskazówkom. Obecnie dostępny jest system ustawienia pługa różnych marek, który w przyszłości zostanie uzupełniony o kolejne narzędzia towarzyszące. Zapewniają one cenną pomoc w przypadku nowych maszyn w gospodarstwie, w obsłudze których operatorzy nie mają jeszcze wystarczającego doświadczenia.

Faza 3

Optymalizacja podczas pracy

Na polu operator otwiera okno optymalizacji. CEMOS sprawdza wszystkie ustawienia podstawowe i podpowiada zmiany dla „Wydajności” lub „Efektywności”, które można zaakceptować – i system zmieni je automatycznie – lub odrzucić. Po każdej zmianie ustawień CEMOS sygnalizuje w trakcie pracy z maszyną, czy i w jakim stopniu poprawiły się wydajność i zużycie paliwa.

Zarządzanie nawrotami CSM przejmuje pracę operatora podczas ich wykonywania. Wystarczy jedno naciśnięcie, a wykonane zostaną wszystkie zaprogramowane czynności.

W dowolnej kolejności można łączyć następujące funkcje:

Hydraulika z regulacją czasu oraz ilości
Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego i amortyzacja przedniej osi
Przedni i tylny podnośnik
Tempomat
Przedni i tylny WOM
Pamięci prędkości obrotowych silnika

Dzięki wyposażeniu CEBIS maszyna ARION może sterować przez zintegrowany terminal dołączanymi przyrządami kompatybilnymi z ISOBUS. Poprzez przenośne wyświetlacze firma CLAAS oferuje dalsze, elastyczne rozwiązania do ISOBUS i systemów kierowania dla wszystkich wariantów kabin. Zależnie od sezonu lub zastosowania terminal można przełożyć z ciągnika lub samojezdnej maszyny żniwnej do innej maszyny. Wyposaż swój ARION fabrycznie lub w doposażeniu dokładnie tak, jak potrzebujesz.

Terminal S10

Terminal z ekranem dotykowym 10,4″ o wysokiej rozdzielczości
Funkcje prowadzenia oraz ISOBUS
Prezentacja obrazu do czterech kamer

Aplikacja EASY on board

Aplikacja mobilna EASY on board App pozwala sterować wszystkimi dołączonymi urządzeniami zgodnymi z ISOBUS za pomocą tabletu. Dodatkowo, dla większego komfortu można zaprogramować przyciski funkcyjne, tak jak w każdym innym terminalu ISOBUS.

Sterowanie urządzeniami ISOBUS

Do przyłączania maszyn sterowanych przez ISOBUS z tyłu i z przodu ciągnika znajdują się odpowiednie gniazda. Kolejne przyłącze w kabinie może być przeznaczone dla terminala ISOBUS. Obsługa dołączanych maszyn odbywa się przez prezentację specyficzną dla każdej z nich. Dzięki kompatybilności z ISOBUS można również obsługiwać urządzenia innych producentów na terminalu S10 lub CEBIS.

ICT (Implement Controls Tractor)

W przypadku połączenia ARION z prasą kostkującą QUADRANT lub przyczepą CARGOS dzięki ISOBUS dołączany przyrząd roboczy steruje dwoma funkcjami ARION CMATIC:

ICT CRUISE CONTROL:

Optymalizuje wydajność i jakość pracy maszyny poprzez sterowanie prędkością ciągnika. Jest ona ciągle dopasowywana do danych warunków, dzięki czemu osiąga się najwyższą możliwą wydajność poprzez zespolenie maszyn.

ICT AUTO STOP:

Jeśli zmierzone zostanie przeciążenie urządzenia, ICT AUTO STOP automatycznie wyłączy WOM. W ten sposób cały układ napędowy jest zawsze chroniony, a długie dni pracy operatora stają się lżejsze i łatwiejsze.

Systemy prowadzenia CLAAS odciążają operatora. Pracują jako urządzenie naprowadzające bądź jako system w pełni kierujący ciągnikiem, automatycznie prowadzący go po optymalnym torze. Eliminują błędy i pokrycia przejazdów. Badania pokazują, że nowoczesne systemy prowadzenia oszczędzają aż do 7% kosztów paliwa, amortyzacji maszyn, nawozów oraz środków ochrony roślin.

Automatyczne prowadzenie także na uwrociach

Funkcja AUTO TURN przejmuje manewry zawracania na końcach przejazdów. W terminalu wybiera się kierunek nawrotu i kolejny ślad przejazdu, resztę załatwia system prowadzenia.

Sygnał korekcyjny według potrzeb

CLAAS ma własną ofertę systemu zestawionego tak, że można go w każdej chwili rozszerzyć. Dotyczy to w równym stopniu technologii terminali jak i wszystkich istotnych sygnałów korekcyjnych. Dla większej elastyczności i możliwości roboczych systemy prowadzenia CLAAS mogą współpracować z systemami satelitarnymi GPS i GLONASS.

Zarządzanie danymi

  • Zarządzanie polami z CEBIS
  • Zarządzanie maszynami z CEBIS
  • CLAAS TELEMATICS

Dla udokumentowania wykonanych prac można w CEBIS założyć i zapisać w pamięci do 20 zadań. Po podaniu szerokości roboczej uruchamia się liczenie powierzchni oraz zużycia paliwa na hektar. W celu uzyskania możliwie dokładnych wyników można posłużyć się radarem prędkości.

CEBIS pozwala na zapisanie 20 maszyn. Wszystkie ustawione wartości są przypisane każdej z nich.

Ustawienia przekładni oraz zaworów hydraulicznych
Cztery sekwencje CSM
Tryb i aktywacja liczenia powierzchni
Szerokość robocza dołączonej maszyny
Przenoszenie ustawień z jednego ciągnika na inny za pośrednictwem pamięci USB

Daje to oszczędność czasu przez eliminację niepotrzebnych nastaw przy zmianie maszyn. Wystarczy po prostu dołączyć maszynę, wczytać ją w CEBIS i pracować. Obsługa staje się dziecinnie łatwa dzięki funkcjom znanym z tabletów.

Poprawa przebiegów roboczych: analiza czasu pracy
Optymalizowanie ustawień: zdalny nadzór
Uproszczenie dokumentacji: zbiór danych
Oszczędność czasu serwisu: zdalna diagnostyka

TELEMATICS umożliwia sprawdzenie informacji o swojej maszynie zawsze i z każdego miejsca. Zgromadzone dane są regularnie wysyłane do serwera TELEMATICS. Daje to użytkownikowi oraz upoważnionym przez niego pracownikom serwisu możliwość obejrzenia i oceny istotnych informacji przez internet.

Loading...

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

506 953 576

Nawigacja CLAAS. Kontakt.