CLAAS ARION 400

ARION 400. Poczuj swobodę

Potrzebujesz ciągnika, który będzie podążał Twoją drogą? Chcesz, aby był jedyny w swym rodzaju i potrafił dokładnie to, czego od niego oczekujesz? ARION 400 jest właśnie taki, jak potrzebujesz. Taki, jak chcesz.

4-cylindrowe silniki FPT z turbodoładowaniem, moc maks. od 90 do 140 KM

Przekładnia QUADRISHIFT lub HEXASHIFT z automatyką przełączania
Trzy wersje wyposażenia: standard, CIS oraz CIS+
Wielofunkcyjny uchwyt do obsługi przekładni, podnośnika tylnego, prędkości obrotowej silnika i dwóch zaworów hydraulicznych
  • aRION 420 75KW/100KM
  • ARION 430 85KW/115KM
  • ARION 440 92KW/125KM
  • ARION 450 99KW/135KM
  • ARION 460 107KW/145KM
  • ARION 470 114Kw/155KM
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem FPT o mocy maks. 100 KM, maks. mom. obr. 435 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa maks. 140 l, zbiornik mocznika maks. 17 l
Przekładnia powershift z 4 biegami QUADRISHIFT
Prędkość maks. 40 km/h i min. 0,14 km/h
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Wysokość od 2,50 m, rozstaw osi 2,49 m i udźwig maks. 4500 kg
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem FPT o mocy maks. 115 KM, maks. mom. obr. 505 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa maks. 190 l, zbiornik mocznika maks. 22 l
Przekładnia powershift z 4 biegami QUADRISHIFT lub przekładnia powershift z 6 biegami HEXASHIFT
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Prędkość maks. 40 km/h i min. 1,9 lub 0,13 km/h (zależy od opcji przekładni)
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Wysokość od 2,60 m, rozstaw osi 2,53 m i udźwig maks. 5750 kg lub 6250 kg
Zbiornik paliwa maks. 190 l, zbiornik mocznika maks. 22 l
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem FPT o mocy maks. 125 KM łącznie z CPM, maks. mom. obr. 539 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Przekładnia powershift z 4 biegami QUADRISHIFT lub przekładnia powershift z 6 biegami HEXASHIFT
Prędkość maks. 40 km/h i min. 1,9 lub 0,13 km/h (zależy od opcji przekładni)
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Wysokość od 2,60 m, rozstaw osi 2,53 m i udźwig maks. 5750 kg lub 6250 kg
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem FPT o mocy maks. 135 KM łącznie z CPM, maks. mom. obr. 573 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa maks. 190 l, zbiornik mocznika maks. 22 l
Przekładnia powershift z 4 biegami QUADRISHIFT lub przekładnia powershift z 6 biegami HEXASHIFT
Prędkość maks. 40 km/h i min. 1,9 lub 0,13 km/h (zależy od opcji przekładni)
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Wysokość od 2,60 m, rozstaw osi 2,53 m i udźwig maks. 5750 kg lub 6250 kg
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem FPT o mocy maks. 145 KM łącznie z CPM, maks. mom. obr. 615 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa maks. 190 l, zbiornik mocznika maks. 22 l
Przekładnia powershift z 4 biegami QUADRISHIFT lub przekładnia powershift z 6 biegami HEXASHIFT
Prędkość maks. 40 km/h i min. 1,9 lub 0,13 km/h (zależy od opcji przekładni)
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Wysokość od 2,60 m, rozstaw osi 2,53 m i udźwig maks. 5750 kg lub 6250 kg

Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem FPT o mocy maks. 155 KM łącznie z CPM, maks. mom. obr. 631 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa maks. 190 l, zbiornik mocznika maks. 22 l
Przekładnia powershift z 4 biegami QUADRISHIFT lub przekładnia powershift z 6 biegami HEXASHIFT
Prędkość maks. 40 km/h i min. 1,9 lub 0,13 km/h (zależy od opcji przekładni)
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Wysokość od 2,60 m, rozstaw osi 2,53 m i udźwig maks. 5750 kg lub 6250 kg

Silnik+napęd

  • Silnik
  • emisja spalin
  • przekładnia
  • podwozie
  • Hydraulika
  • PODNOŚNIk I wom

Mocne serce.
We wszystkich modelach pod maską pracują silniki FPT – o pojemności skokowej 4,5 l i nowoczesnej technologii.

Wysokie ciśnienie wtrysku Common Rail 1600 bar
Turbosprężarka (ARION 420/410)
Turbosprężarka z wastegate (ARION 470–430)
Intercooler
Spełnia normę emisji spalin Stage V dzięki katalizatorowi
SCR z filtrem (SCRoF) i katalizatorom DOC

Stała moc.

Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji kierowcy pełny moment obrotowy w szerokim zakresie liczby obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym z WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a praca ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy także nie stanowi problemu.

ModelMoc znamionowa w KM
Moc maksymalna w KM

Max. Moment obrotowy w Nm
ARION 460135140570
ARION 450125130550
ARION 440115120520
ARION 430105110480
ARION 42095100435
ARION 4108590405

Precyzyjna liczba obrotów.


Oprócz gazu ręcznego w prawej konsoli dostępne są dwie elektroniczne pamięci liczby obrotów silnika. W ten sposób przez naciśnięcie przycisku operator może dowolnie włączać dwie zdefiniowane przez siebie liczby obrotów. Powtórne naciśnięcie przycisku bądź jednokrotnie naciśnięcie pedału gazu powoduje dezaktywację pamięci. Praktyczne i precyzyjne rozwiązanie na uwrociach.

Czysta sprawa.

ARION 400 spełnia wymagania normy emisji spalin Stage IV (Tier 4). Wraz z przejściem do normy Stage IV (Tier 4) następuje dalsza redukcja emisji cząstek stałych i NOx do poziomu zbliżonego do zera.

SCR – czystość przez mocznik

SCR to selektywna redukcja katalityczna. Zamienia ona tlenki azotu w czysty azot i wodę. Odbywa się to z pomocą wodnego roztworu syntetycznego mocznika (AdBlue®), mieszczącego się w dodatkowym zbiorniku. Obróbka spalin optymalizuje proces spalania w silniku.

W pełni zintegrowany system SCR. obrotów.

Przy konstruowaniu ARION 400 uwzględniono wszystkie komponenty wtórnej obróbki spalin. Pole widzenia oraz dostęp do maszyny zostały w pełni zachowane. Ponieważ do optymalnej reakcji konieczna jest wysoka temperatura, katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC) znajduje się pod maską silnika, bezpośrednio za turbosprężarką. Katalizator SCR został wmontowany w układzie wydechowym i umieszczony po prawej stronie maszyny.

Zawsze gotów do pracy.

Zbiornik mocznika jest seryjnie ogrzewany. Nawet w zimie zapewniona jest praca bez zakłóceń. Dodatkowo, przewody systemu SCR są po każdej pracy przepłukiwane, aby zagwarantować zawsze pełną gotowość do działania.

Przekładnia. Technika dla wymagających.

Przekładnia QUADRISHIFT lub HEXASHIFT umożliwia zmianę biegów pod obciążeniem bez przerywania przepływu sił i optymalnie dopasowuje prędkość jazdy do warunków pracy. Na drodze lub w podwórzu można wygodnie, bez używania sprzęgła, wybierać cztery włączane elektrohydraulicznie grupy. Przez wzajemne pokrywanie się biegów pod obciążeniem wykorzystywany jest pełny potencjał mocy silnika. Takie rozwiązanie pozwala także płynnie zmieniać grupy przełożeń na drodze.

Grupy i biegi pod obciążeniem są sterowane ręcznie przez uchylny włącznik na wielofunkcyjnym uchwycie – to eliminuje konieczność przełączenia ze sprzęgłem i dźwignią zmiany biegów. W celu efektywnej i bezstrowej pracy, sterowanie przekładni można pozostawić automatyce przełączania QUADRACTIV lub HEXACTIV. Odnośnie obsługi, skuteczności oraz wszechstronności ARION 400 jest w swojej klasie mocy dokładnie przemyślany.

Zalety.

Obsługa przekładni bez dźwigni zmiany biegów i pedału sprzęgła
Dźwignia wielofunkcyjna dla maksymalnej wygody
Zarządzanie silnikiem i przekładnią CLAAS dla miękkiej zmiany biegów przy przełączaniu grup i biegów pod obciążeniem
Przełączanie rewersu REVERSHIFT, regulowane do płynnej zmiany kierunku jazdy
Automatyczne dopasowanie biegów podczas przełączania grup
Możliwości komfortowych ustawień zarządzania przekładnią z CIS (CLAAS INFORMATION SYSTEM)
Wysoka skuteczność na polu i w drodze przy niewielkim zużyciu paliwa
Opcjonalnie biegi pełzające do 150 m/h
  1. Biegi pełzające
  2. Cztery sterowane hydraulicznie grupy
  3. Przełączanie nawrotne REVERSHIFT
  4. Moduł QUADRISHIFT z czterema biegami pod obciążeniem lub moduł HEXASHIFT z sześcioma biegami pod obciążeniem

QUADRISHIFT

16 przełożeń do przodu i do tyłu włączane bez pedału sprzęgła
Cztery biegi pod obciążeniem i cztery włączane elektrohydraulicznie grupy
W pełni automatyczna zmiana biegów z QUADRACTIV

HEXASHIFT

24 przełożenia do przodu i do tyłu włączane bez pedału sprzęgła
Sześć biegów pod obciążeniem i cztery włączane elektrohydraulicznie grupy
W pełni automatyczna zmiana biegów z HEXACTIV
Maks. prędkość końcowa przy zredukowanej liczbie obrotów silnika (1840 obr/min Dostępny tylko w ARION 460, 450, 440, 430.

Koncepcja elastycznego ciągnika CLAAS.

ARION 400 wprowadza technikę wyższej klasy mocy także do mniejszych gospodarstw. Koncepcja ciągników CLAAS oferuje istotne zalety, dające użytkownikom wymierne korzyści. Połączenie dużego rozstawu osi z optymalnym rozdziałem masy 50% na przód / 50% na tył przy kompaktowej długości całkowitej łączy wysoką wszechstronność z wyjątkowym pakietem mocy.

Duży rozstaw osi z maksymalnym rozkładem masy:

Wysoki komfort jazdy
Dobra, bezpieczna pozycja na drodze
Duża siła uciągu i możliwość osiągania wysokich wydajności dzięki niewielkim potrzebom balastowania
Duży udźwig z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa
Optymalizacja zużycia paliwa
Ochrona gleby i dynamika przy transporcie po drogach dzięki niewielkim potrzebom balastowania

Mała długość całkowita:

Dobra zwrotność
Mała długość zespołu pojazdów na drodze
Doskonałe pole widzenia
Dobre prowadzenie maszyn na przednim TUZ

Szeroka podstawa:

ARION 400 można wyposażyć w ogumienie tylnej osi 38″ o średnicy do 1,85 m. Mogą to być opony do jazdy po drogach lub z profilem przemysłowym, albo szerokie na 600 mm, chroniące glebę podczas prac polowych. Tak wiele możliwości sprawia, że ARION 400 jest gotów do wykonania każdej pracy.

Bezpiecznie w drodze:

Niewielka masa własna od 4,6 t i wysoka dopuszczalna masa całkowita do 8,5 t są w pełni opanowane przez hamulce i najwyższy wymiar bezpieczeństwa oraz stabilności. Dochodzi do tego automatyczne włączanie napędu wszystkich kół przy hamowaniu oraz wspomagany hydraulicznie wysokociśnieniowy hamulec roboczy. Podczas hamowania, amortyzacja przedniej osi automatycznie dopasowuje się do zmiany obciążenia, a ciągnik pozostaje stabilny i bezpieczny także przy gwałtownym hamowaniu.

Stabilny. Zwrotny. Komfortowy.

Nowy ARION 400 to maszyna niezwykle mocna i wszechstronna, czyniąca pracę kierowcy tak przyjemną, jak to możliwe. Masywna, żeliwna rama ze zintegrowaną miską olejową przejmuje siły z przedniego podnośnika, ładowacza czołowego i przedniego podwozia. Konsola ładowacza czołowego jest przykręcana bezpośrednio do ramy silnika i przekładni. Dzięki temu, można w dowolnym momencie łatwo doposażyć ciągnik w ładowacz czołowy lub przedni podnośnik.

Specjalny kształt przodu podwozia oferuje miejsce dla chłodnicy bezpośrednio nad przednią osią. Z tyłu znajduje się przewężenie, jak talia osy. Oba te czynniki w połączeniu z kompaktową budową dają ARION 400 duży kąt skrętu i mały promień zawracania.

W pracy oznacza to następujące cechy:

Wysoka stabilność także przy pracy z ciężkimi maszynami montowanymi z przodu i ładowaczem czołowym
Duże kąty skrętu przedniej osi i maksymalna zwrotność także na szerokich oponach
Promień zawracania od tylko 4,4 m (420 / 410) wzgl. 4,5 m (460-430)
Nieograniczony dostęp do silnika i wszystkich punktów konserwacji

Bezpieczny transport.

Dzięki swojej stabilnej budowie ARION 400 jest w stanie pociągnąć i przetransportować prawie wszystko. W zależności od wymagań może być wyposażony w pneumatyczny oraz hydrauliczny układ hamowania przyczep. Oba mogą pracować razem, a ich przyłącza są dobrze dostępne z tyłu ciągnika.

Możliwe rodzaje zaczepów przyczepy, to: zaczep wahadłowy, zaczep CUNA, zaczep kulowy K80, automatyczny lub ręczny zaczep ze sworzniem, zaczep Hitch, Piton-Fix.

Bagnet pomiaru stanu oleju jest łatwo dostępny także przy dołączonym ładowaczu czołowym.
Możliwa jest także kombinacja pneumatycznego układu hamulcowego i hamulca hydraulicznego.
Zaczep Pick Up Hitch

Hydraulika według potrzeb.

W ARION 400 można wybrać między trzema różnymi obiegami hydrauliki:

System otwarty z wydatkiem 60 l/min
System otwarty z wydatkiem 100 l/min i sumowaniem pomp
System Load Sensing z wydatkiem 110 l/min

Dostępne są maks. trzy mechaniczne lub pięć elektronicznych zaworów hydraulicznych. ARION 400 oferuje liczne warianty wyposażenia hydrauliki i stworzenie takiego ciągnika, jaki będzie odpowiadał indywidualnym wymaganiom gospodarstwa: jako maszyna do wszystkiego lub jako specjalista do orki. Może to być komfortowa wersja bogato wyposażona lub wydajne wyposażenie podstawowe: ARION 400 zawsze pasuje.

Dobrze dozowane

Bazą jest otwarta instalacja hydrauliczna o wydatku 60 l/min. Będąca do wyboru hydraulika o wydatku 100 l/min obsługuje tylny podnośnik pierwszą pompą, a hydrauliczne zawory drugą pompą. Dzięki temu ARION 400 może jednocześnie wykonywać te dwie funkcje.

Przy intensywnej pracy z ładowaczem czołowym lub przy specjalnych zastosowaniach hydrauliki do dyspozycji zaworów można podać cały wydatek hydrauliki.

Najlepsze wyposażenie hydrauliki to układ Load Sensing o wydatku 110 l/min dla CIS i CIS+. Pompa hydrauliczna o zmiennym wydatku podaje tyle oleju, ile naprawdę potrzeba. Maksymalny wydatek jest wtedy wyjątkowo duży i eliminuje się zbędne przepływy oleju.

Dla dołączonych maszyn z własnymi zaworami dla układu Load Sensing dostępne są tylne przyłącza Power-Beyond. Dołączona maszyna sama steruje zapotrzebowaniem oleju.

Zalety:

Olej hydrauliczny podawany jest zależnie od potrzeb maszyny roboczej
Duży przekrój przewodów, płaskie złącza i bezciśnieniowy powrót zmniejszają straty mocy

Proste i czyste dołączanie

Zawory sterujące z tyłu ARION (do czterech) są łatwo dołączane. Kolorowe oznakowanie wlotów i wylotów eliminuje niewłaściwe dołączenie maszyny roboczej.

Wyposażenie

WyposażenieStandardCISCIS+
Obieg otwarty hydrauliki 60 l/min
Obieg otwarty hydrauliki 100 l/min
Obieg Load Sensing 110 l/min
Maksymalnie trzy mechaniczne zawory hydrauliczne
Maksymalnie cztery elektroniczne zawory hydrauliczne
Układ sterowania ładowaczem czołowym FLEXPILOT (obsługa uchwytem wielofunkcyjnym w podłokietniku)
Dwa elektroniczne zawory hydrauliczne pośrodku, np. dla podnośnika przedniego i dodatkowego zaworu hydraulicznego z tyłu bądź podwójnego wykorzystania dzięki zaworowi przełączającemu (obsługa uchwytem wielofunkcyjnym w podłokietniku)
Seryjnie ▫ Dostępne – Niedostępne

Kwestia ustawienia

Dla każdego zaworu jest do dyspozycji pokrętło. Z jego pomocą można wybierać możliwości funkcyjne każdego z zaworów:

Pozycja pokrętła IIII: ciśnienie – / neutralne / ciśnienie + / pozycja pływająca
Pozycja pokrętła III: ciśnienie – / neutralne / ciśnienie +
Zamknięcie pozycji pokrętła: dźwignia zaryglowana w pozycji ciśnienia, do ciągłej pracy lub w pozycji neutralnej
Maszyny wymagające dużych wydatków hydrauliki zaopatrywane są w olej przez układ Load Sensing z przyłączami Power-Beyond.
Możliwa obsługa hydraulicznym zaworem sterującym na obu błotnikach.
Obsługa elektronicznych zaworów odbywa się przełącznikami kołyskowymi proporcjonalnymi w bocznej konsoli
i przez ELECTROPILOT w uchwycie wielofunkcyjnym

Podniosą każdą maszynę.

Elektronicznie sterowany podnośnik tylny ma udźwig maksymalny 4,5 lub 5,75 t i podniesie każdą maszynę. Zewnętrzne elementy obsługowe tylnego podnośnika, sterowanie hydrauliką i WOM umieszczono wygodnie na obu błotnikach. Z tyłu znajduje się też praktyczny uchwyt dla kul. Wyposażenie tylnego podnośnika pokrywa każde potrzeby:

Ręczne lub automatyczne stabilizatory cięgieł dolnych
Mocny i prosty uchwyt cięgła górnego
Praktyczny tylny uchwyt na kule
Elementy obsługowe tylnego podnośnika i WOM na obu błotnikach

Elektronicznie sterowany podnośnik tylny oferuje trzy rodzaje obsługi:

  1. Ergonomicznym, wielofunkcyjnym uchwytem można obsługiwać szybkie podnoszenie, szybkie opadanie i pozycję roboczą tylnego podnośnika oraz zatrzymać przyciskiem Stop.
  2. Polem obsługowym w prawej, bocznej konsoli również można obsługiwać szybkie podnoszenie, szybkie opadanie i roboczą pozycję podnośnika oraz uruchamiać przycisk Stop. Dodatkowo znajdują się tam regulatory suwakowe do zmiany głębokości pracy tylnego podnośnika, ręczny gaz i inne elementy obsługowe. To bardzo praktyczne, zwłaszcza na nawrotach.
  3. Usytuowane wygodnie przy słupku B sterowanie podnośnikiem idealnie sprawdza się podczas doczepiania narzędzi, ponieważ operator i tak obraca się podczas tej czynności.

Zawsze z właściwą liczbą obrotów.

ARION 400 ma do dyspozycji cztery różne kombinacje obrotów WOM:

540/540 ECO obr./min
540/1000 obr./min
540/540 ECO / 1000 obr./min
540/540 ECO / 1000 obr./min i WOM zależny

Od razu.

ARION 400 od razu przenosi swoją pełną moc na WOM, także przy niskich prędkościach jazdy. W trybie ECO WOM będzie pracował przy niższej liczbie obrotów silnika, oszczędzając paliwo. Przy pracach lekkich niska liczba obrotów silnika zmniejsza zarówno poziom hałasu, jak i zużycie cennego paliwa: 540 obr./min ECO przy 1530 obrotach silnika na minutę.

Zintegrowany przedni podnośnik.

Do bezpiecznej i wydajnej pracy musi być zapewnione mocne połączenie ciągnika z maszyną. Podstawę ku temu stanowią podnośniki nowego ARION 400. Kompaktowy i w pełni zintegrowany przedni podnośnik ma udźwig maksymalny 2,8 t. Jego obsługa może być wykonywana także z zewnątrz (tylko przy wyposażeniu CIS z elektronicznymi zaworami hydraulicznymi), to samo dotyczy przedniego WOM 1000 obr./min. Ponadto można tu przyłączyć jeden zawór hydrauliczny i swobodny powrót oleju.

Przedni podnośnik i przedni WOM.

Trzy pozycje dolnych cięgien przedniego TUZ: złożona do góry, stała robocza, pływająca w podłużnych otworach
Seryjnie siłowniki o działaniu dwustronnym
Krótki odstęp między przednią osią a punktami dołączania, dający lepsze prowadzenie maszyn
WOM 1000 obr./min
Obsługa przedniego podnośnika i elektronicznego zaworu sterującego odbywa się z zewnątrz (tylko w przypadku CIS lub CIS+ z elektronicznymi zaworami hydraulicznymi)
Dostępne 7-pinowe gniazdo

Kabina

  • wygoda zwiększa wydajność
  • wyposażenie
  • uchwyt wielofunkcyjny i mini pulpit

Więcej niż tylko miejsce pracy.

Panoramiczna szyba przednia
Sześć wąskich słupków i 360° widoczności
Drzwi o szerokim kącie otwarcia, które dzięki strukturze 6 słupków nawet w pozycji otwartej niewiele wystają poza kontury ciągnika
Wygodne wejście z obu stron ciągnika
Wszystkie warianty kabiny są zgodne z FOPS (Falling Object Protective Structure) do ochrony przed spadającymi przedmiotami
Obszerna kabina oferuje dużo miejsca
Kolumna kierownicy przestawiana naciskiem stopy
Chłodzony schowek na napoje pod fotelem pasażera
Szklany łuk kabiny z wysokim i niskim dachem

Cztery warianty kabiny.

Do dyspozycji są cztery warianty kabiny ARION 400. Wystarczy wybrać rozwiązanie najlepsze dla swoich potrzeb:

Kabina PANORAMIC z panoramiczną szybą przednią, przeszklonym dachem, świetną widocznością i minimalną wysokością 2,61 m
Kabina z wysokim dachem i szyberdachem lub szklanym szyberdachem o minimalnej wysokości wynoszącej 2,61 m
Kabina z niskim dachem i szklanym szyberdachem o minimalnej wysokości 2,50 m
Kabina o 5 słupkach z szyberdachem lub szklanym szyberdachem, odporną na pękanie panoramiczną szybą boczną z poliwęglanu o wysokości minimalnej 2,77 m; idealna do prac komunalnych. (Dostępne tylko w ARION 450, 440 i 420)

Wygodnie i bezpiecznie – od początku.

Koncepcja kabiny o 6 słupkach pozwala szerzej otwierać drzwi. Umożliwia nie tylko łatwe wchodzenie do kabiny, ale chroni też drzwi przed uszkodzeniem. Osłona stopni przed zabrudzeniem oraz stabilne uchwyty zapewniają bezpieczeństwo pracy w najwyższym wymiarze – czy to w polu, czy w podwórzu.

Komfort pierwszej klasy.

Liczne szczegóły ARION 400 tworzą lepsze środowisko pracy na długie dni. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem instruktora znajduje się chłodzony schowek na butelkę 1,5 l i kanapki. Idealne na przerwę w pracy.

Przejrzysta i przemyślana.

Jednym naciśnięciem na niewielki pedał u dołu kolumny kierownicy można pochylić całą kolumnę do przodu. Tworzy się dużo miejsca do wygodnego wsiadania i wysiadania. Podczas jazdy kierownica znajduje się w optymalnej pozycji. Wysokość kierownicy można ustawić dźwignią. Tablica przyrządów jest zawsze optymalnie widoczna, gdyż znajduje się na kolumnie kierownicy i przemieszcza wraz z nią.

Przyjemność pracy.

ARION 400 oferuje seryjnie wydajne ogrzewanie i bezstopniowe sterowanie wentylatorami. Rzecz jasna na życzenie dostępna jest również klimatyzacja obsługiwana ręcznie lub automatycznie. Układ wentylacji można też wyposażyć w przygotowanie pod katem kategorii 3 (wg normy EN 15695) do prac w zakresie ochrony roślin. Odpowiedni filtr z węglem aktywnym jest dostępny u partnerów handlowych CLAAS.

Wygodny fotel instruktora z łatwym w pielęgnacji pokrowcem
W kabinie są przyłącza prądu i dla terminala zdolnego do współpracy z ISOBUS.
Praktyczny schowek na dokumenty w prawej konsoli bocznej.
Zwykły nacisk na pedał automatycznie unosi kolumnę kierownicy do góry, umożliwiając wygodne wysiadanie.
Liczne wloty powietrza idealnie rozłożone w kabinie zapewniają przyjemny klimat i eliminują przeciągi.
Nowoczesne rado jest na życzenie wyposażone w port USB, wejście AUX, czytnik kart SD i Bluetooth.
Obsługa świateł roboczych jest logicznie zestawiona w słupku B.
Wszystkie praktyczne schowki umieszczono na lewej konsoli. Do ładowania telefonu komórkowego przewidziano przyłącze 12 V.

Amortyzacja chroni operatora i maszynę

Przy długiej, wymagającej pracy komfort nie jest dzisiaj luksusem, ale oczywistą potrzebą. Nowy ARION 400 spełnia ją w każdym szczególe.

Amortyzacja przedniej osi PROACTIV. Pełny komfort automatyki.

Oddzielne zawieszenie kół i 90 mm skok amortyzacji gwarantuje optymalne właściwości jezdne. Amortyzowana oś automatycznie dopasowuje się do obciążenia ciągnika i ustawia się w środkowej pozycji. Zmiany na skutek różnicy masy lub podczas zakrętów są również kompensowane.

Tłumienie wstrząsów z przodu i z tyłu

Ciężkie przyrządy robocze montowane z przodu i z tyłu obciążają zarówno ciągnik, jak i operatora. Do wyrównania skokowych obciążeń podczas jazdy w transporcie i na nawrotach z podniesioną maszyną, przedni oraz tylny podnośnik wyposażono w amortyzację wstrząsów.

Większy komfort dzięki amortyzacji kabiny

Dostępna w ARION 460–430 mechaniczna, 2-punktowa amortyzacja kabiny zapewnia większy komfort jazdy we wszystkich sytuacjach.  Cały system resorowania pracuje w pełni bezobsługowo. W połączeniu z amortyzacją przedniej osi PROACTIV ARION 400 spełnia  najwyższe wymagania.

Amortyzacja o niskiej częstotliwości. Fotel Premium

Z oferty obejmującej siedem foteli marek Sears i Grammer można wybrać też obracany fotel Premium z amortyzacją pneumatyczną o niskiej częstotliwości:

  • Automatyczne ustawienie amortyzacji do masy ciała operatora
  • Obracana konsola fotela ułatwia widok na przyrządy robocze

Każdy klient ma indywidualne wymagania i potrzebuje ciągnika optymalnie dostosowanego do swoich potrzeb. W odpowiedzi CLAAS oferuje trzy wersje wyposażenia: standard, CIS oraz CIS+. Dzięki nim, licznym opcjom dodatkowym oraz czterem wariantom kabiny każdy znajdzie ARION 400 pasujący do danego gospodarstwa.

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE

Wysoki standard. Po prostu dobry.

W wersji podstawowej ARION jest wyposażony w mechaniczne zawory hydrauliczne oraz funkcję obsługi przekładni na mini pulpicie w prawej konsoli. Dzięki licznym dodatkowym możliwościom wyposażenia użytkownik może wybrać dokładnie takie opcje, które pasują do jego głównego zastosowania: przekładnię HEXASHIFT w przypadku częstego poruszania się po drogach bądź FLEXPILOT w przypadku prac z ładowaczem czołowym. Koncentracja na tym, co najważniejsze.

WYPOSAŻENIE CIS

CIS. Po prostu więcej.

W przypadku, gdy korzystający z mechanicznych zaworów hydraulicznych użytkownik potrzebuje dodatkowych możliwości ustawień ARION 400, dostępne jest wyposażenie CIS. Zintegrowany w podłokietniku uchwyt wielofunkcyjny zapewnia wysoki komfort obsługi. Dzięki wyświetlaczowi CIS oraz dodatkowemu wskaźnikowi przekładni wszystkie ustawienia są pod kontrolą. W skład wyposażenia CIS wchodzą również dwa elektroniczne zawory hydrauliczne, których można używać do obsługi ładowacza czołowego, przedniego podnośnika lub dodatkowego zaworu

WYPOSAŻENIE CIS+

CIS+. Po prostu wszystko.

CIS+ z uchwytem wielofunkcyjnym i elektronicznymi zaworami hydraulicznymi przekonuje wysokim komfortem i prostą strukturą. Mimo przyjemnej prostoty oferuje niezbędny zakres funkcji wraz z funkcjami automatycznymi do łatwej i wydajnej pracy. Zintegrowany w słupku A kolorowy wyświetlacz CIS o przekątnej 7″ łączy możliwości wyświetlania i regulacji przekładni, elektronicznych zaworów hydraulicznych, przycisków funkcyjnych oraz zarządzania nawrotami CSM. Wyposażenie CIS+ stanowi odpowiedź na wszystkie wymagania.


Uchwyt wielofunkcyjny
.

Nowy uchwyt wielofunkcyjny sprawia, że obsługa przekładni, ładowacza czołowego, tylnego podnośnika i zaworów hydraulicznych jest jeszcze łatwiejsza i bardziej komfortowa. Lewa ręka potrzebna jest tylko do kierowania. Prawa ręka wygodnie spoczywa na podłokietniku a dłoń komfortowo steruje przez wielofunkcyjny uchwyt często używanymi funkcjami ARION 400. Pozycję podłokietnika zmienia się w kierunku pionowym i podłużnym odpowiednio do wymagań kierowcy. Dodatkowo dzięki funkcji dżojstika uchwytu wielofunkcyjnego można na życzenie obsługiwać dwa zawory: przez hydraulicznie sterowany FLEXPILOT dla ładowacza czołowego lub przez elektroniczny ELECTROPILOT dla różnych elektronicznych zaworów, takich jak ładowacz czołowy, podnośnik przedni i zawory z tyłu ciągnika. Wszystko w dłoni.

Uchwyt wielofunkcyjny w skrócie:

Przełącznik do sterowania biegami pod obciążeniem i grupami QUADRISHIFT lub HEXASHIFT
Aktywacja funkcji dźwigni krzyżowej ELECTROPILOT uchwytu wielofunkcyjnego
Przełączanie pomiędzy elektronicznymi zaworami hydraulicznymi sterowanymi z uchwytu wielofunkcyjnego
Bieg uwrociowy
Pamięć liczby obrotów silnika lub tempomat
Podnośnik tylny lub przyciski funkcyjne F1/F2
Przyciski funkcyjne F3/F4
Obsługa zaworów hydraulicznych ELECTROPILOT lub FLEXPILOT

Mini pulpit.

Mini pulpit łączy wszystkie istotne funkcje w jednym, kompaktowym polu obsługowym w prawej konsoli bocznej. Ergonomiczna stylistyka pozwala na wygodną pozycję dłoni. Umożliwia to swobodną obsługę ARION 400 również na nawrotach.


Mini pulpit w skrócie:

Przyciski „+” i „–” do sterowania biegami pod obciążeniem i grupami przekładni QUADRISHIFT lub HEXASHIFT
Pamięć liczby obrotów silnika lub tempomat
Aktywacja automatyki przełączania QUADRACTIV lub HEXACTIV
Tylny podnośnik
Aktywacja automatyki kierowania GPS PILOT
Ręczny gaz
Suwak regulacji głębokości tylnego podnośnika


Doskonała ergonomicznie konsola boczna.

Boczna konsola jest wynikiem dokładnej analizy przebiegu czynności wykonywanych w kabinie: często używane funkcje znajdują się w mini pulpicie oraz uchwycie wielofunkcyjnym:

Elektroniczne lub mechaniczne zawory hydrauliczne
Pole obsługowe z funkcjami głównymi
Elektroniczne włączanie biegów pełzających
Włącznik główny (hydraulika, układ kierowniczy, akumulator)
Pole obsługowe z funkcjami dodatkowymi
Aktywacja przedniego i tylnego WOM
Mini pulpit


Dobrze urządzone.

Włącznik elektronicznej regulacji podnośnika i wybór prędkości WOM umieszczone są w prawym słupku B. Przy spojrzeniu do tyłu zagwarantowany jest bezpośredni dostęp oraz natychmiastowa optymalizacja ustawień elektronicznej regulacji podnośnika. Dwa dodatkowe przyciski do podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika ułatwiają dołączanie maszyn:

Wybór prędkości WOM
Obsługa podnośnika tylnego
Wskaźnik stanu tylnego podnośnika
Ustawienie elektronicznej regulacji tylnego podnośnika

Komfort i wydajność na najwyższym poziomie. Elektroniczne zawory hydrauliczne.

Wyposażenie ARION 400 CIS+ w hydraulikę Load Sensing i elektroniczne zawory hydrauliczne wyznacza nowy standard. Wielofunkcyjnym uchwytem i maksymalnie dwoma przełącznikami kołyskowymi w konsoli bocznej można proporcjonalnie sterować nawet pięcioma zaworami elektronicznymi. Na kolorowym wyświetlaczu CIS mona szybko programować ilości przepływu i czasy sterowania. Mocne naciśnięcie dźwigni uaktywnia sterowanie czasowe bądź ciągły przepływ w zaworze; gdy dźwignia nie jest naciśnięta do końca, sterowanie jest proporcjonalne.

Kolorowy CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS)

Nowoczesny kształt kolorowego, 7-calowego wyświetlacza w słupku A zapewnia pełną informację o przekładni, elektronicznych zaworach hydraulicznych i przyciskach F. W dolnej części wyświetlacza pojawiają się ustawienia. Logiczna struktura menu oraz jasne symbole są dziecinnie łatwe w nawigacji.

CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS)

Przy takim wyposażeniu wyświetlacz CIS jest zintegrowany w tablicy przyrządów. Dzięki jasnemu menu i symbolice nawet niedoświadczony operator może łatwo dokonywać prawidłowych ustawień. Dodatkowy wyświetlacz przekładni w słupku A pokazuje wszystkie informacje o przekładni. Przy obu wyposażeniach ustawienia mogą być wygodnie wybierane przez obrotowy przycisk oraz przycisk ESC na kole kierownicy.

CIS umożliwia ustawienie następujących funkcji:

  • Bieg startowy i bieg przekładni do rozpoczynania jazdy
  • Automatyka HEXACTIV albo QUADRACTIV
  • Agresywność przełączania rewersu REVERSHIFT
  • Niezależny bieg do jazdy w przód / w tył
  • Ustawienie czasu i wydatku elektronicznych zaworów hydraulicznych
  • Funkcje komputera pokładowego: liczenie powierzchni, zużycia paliwa, wydajność powierzchniowa, zliczanie ilości czynności
  • Wskazania czasu przeglądów

Wyświetlacz CIS na tablicy przyrządów i wyświetlacz przekładni w słupku A

  1. Aktualny bieg
  2. Bieg wybrany dla nawrotów
  3. Ograniczenie automatyki przełączania HEXACTIV lub QUADRACTIV
  4. Rodzaj pracy HEXACTIV lub QUADRACTIV
  5. Wybór trybu pracy w polu lub w transporcie
  6. Rozdzielenie biegów do jazdy w przód / w tył (automatyczna zmiana biegu przy zmianie kierunku jazdy)
  7. Kierunek jazdy lub neutralna pozycja przekładni
  8. Status tylnego podnośnika i zaworów hydraulicznych
  9. Zaprogramowane przyciski funkcyjne
  10. Menu ustawień

Systemy wspomagania operatora

  • CSM I DYNAMICZNE KIEROWANIE
  • ISOBUS

ARION jeździ niemal samoczynnie.

CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT (CSM).

Zarządzanie nawrotami CSM przejmuje pracę operatora podczas ich wykonywania. Wystarczy naciśnięcie przycisku, aby zostały wykonane wszystkie zaprogramowane czynności.

CSM oferuje:

Zapis do czterech sekwencji
Aktywacja, wcześniejsze zakończenie lub przerwanie sekwencji
Prezentacja przebiegu na kolorowym wyświetlaczu CIS

W dowolnej kolejności można łączyć następujące funkcje:

Zawory hydrauliczne z regulacją czasu oraz wydatku
Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego i amortyzacja przedniej osi
Przedni i tylny podnośnik
Bieg dla nawrotów
Przedni i tylny WOM
Pamięć prędkości obrotowych silnika
Funkcja tempomatu
Automatyka skrzyni HEXACTIV lub QUADRACTIV

Prosty zapis i wykonanie.

Sekwencje zapisują się podczas wykonywania prac. Operator może krok po kroku na podstawie wyraźnych symboli śledzić powstawanie sekwencji na kolorowym wyświetlaczu CIS. Przy odtwarzaniu sekwencji można je przerywać, a następnie kontynuować przez naciśnięcie przycisku.

Kierowanie dynamiczne.

Kierowanie dynamiczne CLAAS oferuje możliwość wielu różnych przełożeń między kierownicą a kątem skrętu przednich kół do życzeń operatora. Operator może przez kolorowy wyświetlacz CIS wybierać pomiędzy dwoma programami automatyki a trybem ręcznym.

Oba programy automatyki pomagają operatorowi poprzez zmianę przełożenia kierowania od prędkości jazdy lub aktualnego skrętu kół. W efekcie system jest indywidualnie dopasowywany do wszelkich wymagań.
W trybie zależnym od kąta skrętu kierownicy przełożenie kierowania znacznie zmniejsza się podczas jazdy do przodu – układ ten jest wtedy bardziej czuły: im silniejszy skręt, tym szybsza reakcja układu kierowania. Jest to idealne rozwiązanie umożliwiające precyzyjne, a mimo to szybkie manewrowanie podczas pracy z ładowaczem czołowym.
W trybie zależnym od prędkości przełożenie kierowania jest redukowane proporcjonalnie do wzrostu prędkości jazdy powyżej 10 km/h. Ma to wiele zalet przy pracy w polu. Można bardzo łatwo i szybko zawracać na uwrociach. Podczas szybszego poruszania się w polu przełożenie kierowania zostaje ponownie zredukowane, ułatwiając spokojną jazdę na wprost.

W trybie ręcznym zależność pomiędzy kierownicą a kątem kierowania jest stała i ustawialna w 4 różnych stopniach przełożenia.

Wszystko pod kontrolą.

Przenośny wyświetlacz CLAAS oferuje elastyczne rozwiązanie dla systemów kierowania oraz ISOBUS. W zależności od sezonu terminal można wykorzystywać także w innym ciągniku lub samobieżnej maszynie żniwnej. ARION 400 można wyposażyć dokładnie w to, czego oczekuje użytkownik.

Sterowanie urządzeniami ISOBUS

Z tyłu ciągnika znajdują się odpowiednie gniazda do przyłączania maszyn kompatybilnych z ISOBUS. Kolejne przyłącze w kabinie umożliwia podłączenie do terminala kompatybilnego z ISOBUS. Obsługa poszczególnych maszyn dołączanych odbywa się na wyświetlaczu specyficznym dla każdej z nich. Dzięki kompatybilności z ISOBUS można obsługiwać również urządzenia innych producentów.

Przyciski funkcyjne.

Modele ARION są wyposażone w cztery przyciski funkcyjne, które można zaprogramować różnymi funkcjami na kolorowym ekranie CIS. Aktualne przyporządkowanie można sprawdzić w dowolnym momencie w oknie wskazań wyświetlacza CIS. Zaprogramowanie odpowiednich funkcji następuje przez terminal S10 lub inne terminale ISOBUS. W ten sposób każdy operator ma możliwość indywidualnego dostosowania obsługi ciągnika.

EASY

Jeszcze lepsza kontrola z ISOBUS i ICT

Przenośny wyświetlacz CLAAS oferuje elastyczne rozwiązanie dla systemów kierowania oraz ISOBUS. W zależności od sezonu, terminal można wykorzystywać także w innym ciągniku lub samobieżnej maszynie żniwnej. ARION 400 można wyposażyć dokładnie w to, czego oczekuje użytkownik:

TERMINAL S10:

Terminal z ekranem dotykowym 10,4″ o wysokiej rozdzielczości
Funkcje prowadzenia oraz ISOBUS
Prezentacja obrazu do czterech kamer

TERMINAL S7:

Terminal z ekranem dotykowym 7″ o wysokiej rozdzielczości
Funkcje prowadzenia

Aplikacja EASY on board

Aplikacja mobilna EASY on board pozwala sterować wszystkimi dołączonymi urządzeniami zgodnymi z ISOBUS za pomocą tabletu*. Dodatkowo dla większego komfortu można zaprogramować przyciski funkcyjne tak, jak w każdym innym terminalu ISOBUS.

*Urządzenia iPad Apple z systemem operacyjnym iOS 9 i wyższym. Szczegółową listę urządzeń można znaleźć w opisie aplikacji EASY on board w sklepie Apple App Store. Warunkiem nawiązania połączenia z przyłączem ISOBUS w kabinie jest CWI (CLAAS Wireless Interface).

Sterowanie maszynami ISOBUS

Do przyłączania maszyn sterowanych przez ISOBUS z tyłu ciągnika znajdują się odpowiednie gniazda. Kolejne przyłącze w kabinie może być przeznaczone dla terminala ISOBUS. Obsługa maszyn odbywa się przez prezentację specyficzną dla każdej z nich. Dzięki kompatybilności ISOBUS można agregatować ciągnik z maszynami innych producentów i obsługiwać je terminalem S10.

Przyciski funkcyjne

Modele ARION posiadają cztery przyciski funkcyjne, które można zaprogramować na kolorowym ekranie CIS różnymi funkcjami. Aktualne przyporządkowanie można sprawdzić w dowolnym momencie w oknie wskazań wyświetlacza CIS. Zaprogramowanie odpowiednich funkcji następuje przez terminal S10 lub inne terminale ISOBUS. W ten sposób każdy operator ma możliwość indywidualnego dostosowania obsługi ciągnika.

ARION 400 – zgodny z AEF

Agricultural Industry Electronics Foundation (AEF) jest instytucją złożoną z około 150 przedsiębiorstw, związków i organizacji. Jej celem jest ujednolicenie standardów rozwojowych elektronicznych systemów techniki rolniczej, jak np. komponenty ISOBUS. Pod uwagę brana jest przy tym nie tylko norma ISO 11783, lecz również opracowywane są wytyczne uzupełniające AEF. ARION 400 spełnia wymagania funkcjonalne ISO UT 1.0, TECU 1.0, AUX-O oraz AUX-N dla dołączanych urządzeń ISOBUS.

CLAAS TELEMATICS

TELEMATICS pozwala na sprawdzenie informacji o swojej maszynie zawsze i z każdego miejsca. Zgromadzone dane są regularnie wysyłane do serwera TELEMATICS. Daje to użytkownikowi oraz upoważnionym przez niego pracownikom serwisu możliwość obejrzenia i oceny istotnych informacji przez internet.

Poprawa przebiegów roboczych: analiza czasu pracy
Optymalizowanie ustawień: zdalny nadzór
Uproszczenie dokumentacji: zbiór danych
Oszczędność czasu serwisu: zdalna diagnostyka

Maszyny wysyłają poprzez GSM współrzędne GPS oraz dane dotyczące wydajności i komunikaty do serwera sieci TELEMATICS. Dane te można wywołać przez internet w biurze przedsiębiorstwa lub partnera serwisowego.

Systemy prowadzenia CLAAS

Wzrost jakości pracy

Systemy prowadzenia CLAAS odciążają operatora. Pracują jako urządzenie naprowadzające bądź jako system w pełni kierujący ciągnikiem, automatycznie prowadzący go po optymalnym torze. Eliminują błędy i pokrycia przejazdów. Badania pokazują, że nowoczesne systemy prowadzenia oszczędzają aż do 7% kosztów paliwa, amortyzacji maszyn, nawozów oraz środków ochrony roślin.

System automatycznego kierowania GPS PILOT jest sterowany za pośrednictwem dotykowego ekranu terminali S10 i S7. Wyróżnia je prosta obsługa i przyjazny interfejs użytkownika.

Automatyczne prowadzenie także na uwrociach.

Funkcja AUTO TURN przejmuje manewry zawracania na końcach przejazdów. W terminalu wybiera się kierunek nawrotu i kolejny ślad przejazdu, resztę załatwia system prowadzenia.

Sygnał korekcyjny według potrzeb.

CLAAS ma własną ofertę systemu zestawionego tak, że można go w każdej chwili rozszerzyć. Dotyczy to w równym stopniu technologii terminali jak i wszystkich istotnych sygnałów korekcyjnych. Dla większej elastyczności i możliwości roboczych systemy prowadzenia CLAAS mogą współpracować z systemami satelitarnymi GPS i GLONASS

Ładowacze czołowe

Dwa warianty obsługi

Ładowacz czołowy CLAAS jest w ARION 400 obsługiwany przez uchwyt wielofunkcyjny seryjnie umieszczony w podłokietniku. Zależnie od wyposażenia można wybrać między FLEXPILOT (hydrauliczne sterowana obsługa zaworów) a ELECTROPILOT (elektroniczna obsługa zaworów). Oba systemy oferują wysoki komfort obsługi, a całe sterowanie jest tam wyjątkowo łatwe i dokładnie dozowane.

Wszystko w jednej ręce.

Wyjątkowy uchwyt wielofunkcyjny łączy obsługę ładowacza czołowego z obsługą przekładni, silnika i tylnego podnośnika. Prawa dłoń może wygodnie spoczywać na uchwycie – co umożliwia szybki załadunek. W uchwycie wielofunkcyjnym zamontowano także trzecią i czwartą funkcję ładowacza czołowego. Lewa dłoń kieruje i przełącza dźwignię REVERSHIFT do zmiany kierunku jazdy. Aby bezstopniowo ograniczyć maksymalne prędkości podnoszenia i opuszczania, w przypadku ELECTROPILOT można wygodnie dopasować na wyświetlaczu CIS ilości przepływu przez elektroniczne zawory hydrauliczne ładowacza czołowego.

Przejazdy z niskim dachem.

Przy kabinie z dachem niskim można wjechać w przejazdy o wysokości od 2,50 m. Przeszklony szyberdach zapewnia operatorowi optymalną widoczność.

Mocne punkty:

Konsole ładowacza czołowego i sterowanie można zamontować fabrycznie
Wszystkie dachy kabin sprawdzone zgodnie z dyrektywami FOPS (Falling Object Protective Structure)
Do wyboru dwa komfortowe warianty obsługi na uchwycie wielofunkcyjnym: ELECTROPILOT lub FLEXPILOT
Hydrauliczne prowadzenie równoległe PCH w ładowaczach czołowych FL lub mechaniczne prowadzenie równoległe w modelach FL C i FL E
Active Control System (ACS) po naciśnięciu przycisku automatycznie zatrzyma narzędzie robocze do ustawionej pozycji
Przez Synchro Control System (SCS) można jednocześnie sterować ruchem nachylenia przyrządu roboczego i jego trzecią funkcją. Ułatwia to pracę wywracania łyżko-krokodyla lub chwytaka.
System FITLOCK do szybkiego dołączania i odłączania
Szybkozłącza MACH dla połączeń elektrycznych i hydraulicznych
FASTLOCK do automatycznego ryglowania narzędzia
SPEEDLINK do automatycznego ryglowania i łączenia wszystkich złączy hydraulicznych i elektrycznych narzędzia
SHOCK ELIMINATOR do amortyzacji wstrząsów
Duży wybór narzędzi
I oczywiście: pełny serwis CLAAS
FLFL CFL E
ARION 460120,100, 80120,100, 80100
ARION 450120,100, 80120,100, 80100
ARION 440120,100, 80120,100, 80100
ARION 430120,100, 80120,100, 80100
ARION 420120,100120,100100
ARION 410120,100120,100100
Loading...

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

506 953 576

Nawigacja CLAAS. Kontakt.