CLAAS XERION 5000-4200
XERION jest wyjątkowy. Wystarczy rzut oka, aby to zauważyć: cztery równe koła lub gąsienice na dwóch osiach kierowanych, konstrukcja z pełną ramą o dużym udźwigu, bezstopniowy napęd jezdny do 530 KM oraz komfortowa obsługa, dostępne tylko w CLAAS.
Model | Liczba cylindrów | Moc maksymalna kW/PS | Rodzaj przekładni |
---|---|---|---|
XERION 5000 TRAC | 6 | 390 kW / 530 PS | CMATIC |
XERION 4500 TRAC | 6 | 360 kW / 490 PS | CMATIC |
XERION 4200 TRAC | 6 | 340 kW / 462 PS | CMATIC |
XERION 5000 TRAC VC | 6 | 390 kW / 530 PS | CMATIC |
XERION 4500 TRAC VC | 6 | 360 kW / 490 PS | CMATIC |
XERION 4200 TRAC VC | 6 | 340 kW / 462 PS | CMATIC |
XERION 4200 SADDLE TRAC | 6 | 340 kW / 462 PS | CMATIC |
Koncepcja TRAC
Siła zamienia się w efektywność.
Cztery warianty- Unikalna Konstrukcja
Sześć zalet – Nieskończone możliwości zastosowania
XERION TRAC
XERION TRAC TS
XERION TRAC VC
Nie do pobicia na polu.
XERION TRAC z kabiną na środku.
XERION TRAC do właściwy wariant do prac uprawowych. Jego amortyzowana, komfortowa kabina znajduje się w środkowej części pojazdu. Wyposażono go w duże szyby zapewniające wyjątkowo dobrą widoczność.
Zalety.
Obszary zastosowań:
Chroni glebę jak żaden inny.
XERION TRAC TS z podwoziem gąsienicowym.
Podwozie XERION TRAC TS jest wyposażone w cztery gąsienice trójkątne. Dzięki temu zapewnia powierzchnię przylegania nawet o 25% większą w porównaniu z wersjami kołowymi. Mimo tego TRAC TS podczas jazdy po drodze nie przekracza dopuszczalnej szerokości 3 m. Podwozia gąsienicowe są dostępne dla modeli XERION 5000 i 4500.
Zalety:
Obszary zastosowań:
Na nim można polegać.
XERION SADDLE TRAC.
Dużo miejsca dla nabudowanych maszyn.
Kabina w SADDLE TRAC jest na stałe zamocowana nad osią przednią, co zapewnia dużo miejsca na różne nadbudowane maszyny z tyłu. Dzięki temu XERION z nabudowaną beczką staje się samobieżną maszyną do rozlewania gnojowicy, która dodatkowo dysponuje jeszcze wystarczającą mocą na rozdzielanie i wprowadzanie gnojowicy do gleby.
Wraz z XERION SADDLE TRAC gospodarstwo zyskuje do dyspozycji maszynę ciężarową, która niezawodnie wykonuje wszystkie inne zadania dużego ciągnika.
Zalety.
Obszary zastosowań:
Silnik i napęd
silnik
przekładnie
budowa
Moc zawsze wtedy, gdy jej potrzebujesz.
SILNIK.
CLAAS POWER SYSTEMS łączy wydajne silniki 6-cylindrowe marki Mercedes-Benz z przeniesieniem napędu o prostej budowie. Już w niskim zakresie obrotów silnika wszystkie trzy maszyny mają do dyspozycji ogromny moment obrotowy. XERION 5000 zapewnia maksymalny moment obrotowy 2600 Nm przy wyłączonym WOM. Koncepcja niskiej liczby obrotów zmniejsza prędkość nominalną silnika z 800 obr./min na 730 obr./min.
462 KM już w XERION 4200
Moc XERION 4200 została zwiększona o 27 KM. Użytkowników tej maszyny ucieszy większy moment obrotowy przy niższej liczbie obrotów silnika, a tym samym większa dynamika jazdy, większe rezerwy mocy oraz mniejsze zużycie paliwa.
Bezstopniowa jazda jest bardziej komfortowa.
Przekładnie.
Bezstopniowa przekładnia CMATIC marki ZF to klasa sama w sobie. W zakresie od 0,05 do 50 km/h operator odnosi korzyści nie tylko z doskonałego komfortu jazdy, lecz również z efektywnego przeniesienia mocy z wysokim udziałem mechaniczny
Moc oraz wydajność.
XERION TRAC TS z prędkością do 30 km/h.
Podwozie gąsienicowe umożliwia jazdę po drodze z prędkością wynoszącą nawet 30 km/h, a jednocześnie zapewnia doskonały komfort.
Krótkie czasy przejazdów z prędkością 40 lub 50 km/h.
W wersjach kołowych XERION zależnie od wariantu przekładni możliwe jest osiągnięcie prędkości do 50 km/h. W przypadku obrotowej kabiny można jechać do tyłu również z prędkością do 50 km/h.
Niezwykła sprawność dzięki pięciu programom kierowania.
Budowa.
Dzięki unikalnej konstrukcji ramowej XERION nadaje się do dużych obciążeń. Łączone śrubowo, a nie spawane rury poprzeczne ramy są przykładem większej wytrzymałości i odporności. Osie Heavy Duty opracowano z myślą o udźwigu do 15 t na oś z prędkością do 50 km/h. Dzięki dwóm osiom kierowanym XERION pozostaje zwrotny i szybki mimo swoich rozmiarów i masy.
Korzyści ze stabilności każdego dnia.
Kierowanie dopasowane do każdych warunków.
Dwie osie kierowane umożliwiają kierowanie XERION na pięć różnych sposobów. Pozostają aktywne także na nawrotach.
Podwozie
Punkty dołączania i wom
tylny i przedni podnośnik
W wersjach kołowych XERION zależnie od wariantu przekładni możliwe jest osiągnięcie prędkości do 50 km/h. W przypadku obrotowej kabiny można jechać do tyłu również z prędkością do 50 km/h.
Cztery kierowane gąsienice trójkątne.
Cztery równe koła.
Ogumienie podwójne.
Silne połączenia, które wytrzymają wszystko.
Punkty dołączania i WOM.
XERION oferuje do wyboru szereg zaczepów. Niezależnie od tego, czy chodzi o połączenie z gęsią szyją, zaczep wahadłowy czy zaczep przyczepy: wszystkie systemy opracowano z myślą o przejmowaniu dużych obciążeń.
Punkty dołączania i WOM do dużych obciążeń.
XERION rozwija moc przy napędzie WOM z liczbą 1000 obr./min przy obrotach silnika zredukowanych do 1730 obr./min. Dzięki prostej budowie przeniesienia napędu pełna moc znamionowa jest dostarczana do czopu WOM. Dzięki temu można pracować z mniejszym zużyciem paliwa – nawet wtedy, gdy XERION udostępnia pełną moc WOM.
Można na nas polegać.
Siła zapewnia uniwersalność.
Dzięki ogromnemu udźwigowi wynoszącemu 8,1 t z przodu i 10 t z tyłu XERION jest gotowy bez wysiłku – również z wyjątkowo ciężkimi urządzeniami dołączanymi.
Wystarczająca moc do każdego zastosowania.
Sterowanie przednim i tylnym podnośnikiem odbywa się wygodnie kciukami za pomocą uchwytu wielofunkcyjnego CMOTION, bez konieczności poruszania dłonią. Wysoki komfort obsługi umożliwia szybką, precyzyjną i niemęczącą pracę – nawet przez długie godziny.
Wyposażenie, które poradzi sobie z każdym wyzwaniem
Udźwig 8,1 t z przodu.
Mocny podnośnik przedni jest całkowicie zintegrowany w ramie. Aby zredukować długość pojazdu, cięgła dolne można po prostu złożyć.
Do stosowania SADDLE TRAC w silosie można wyposażyć go we wzmocniony podnośnik przedni. Umożliwia to przemieszczanie kiszonki na szerokości wynoszącej do 4 m. Śruby ścinające chronią podnośnik przed przeciążeniami.
Udźwig 10t z tyłu.
Podnośnik tylny jest wyposażony w amortyzację wstrząsów i hak zaczepowy kategorii 4N. Jako górny punkt dołączania zawieszenia 3-punktowego do wyboru jest mechaniczne lub hydrauliczne cięgło górne.
Dla SADDLE TRAC jest dostępny skrętny podnośnik tylny. Umożliwia on łagodną dla gleby jazdę z przesunięciem śladów także wtedy, gdy operator chce np. rozlewać gnojowicę na wrażliwych użytkach zielonych.
Kabina i komfort
Wygoda, przejrzystość i cicha praca.
Kabina XERION została opracowana tak, aby nic nie odwracało uwagi. Wstrząsy są silnie tłumione, operator ma zapewnioną doskonałą widoczność na wszystkie strony, a poziom hałasu jest przyjemnie niski. Sterowanie ciągnikiem odbywa się intuicyjnie trzema palcami za pomocą uchwytu wielofunkcyjnego CMOTION oraz nowego podłokietnika z wbudowanym ekranem dotykowym CEBIS.
Czytaj więcej
Nowa komfortowa kabina XERION
Trzy nowości, które ułatwiają pracę.
Koncepcja obsługi.
Koncepcja obsługi powstała we współpracy z naszymi klientami i operatorami, specjalnie z myślą o dużych ciągnikach CLAAS. W nowym podłokietniku z regulacją wysokości zintegrowano 12-calowy ekran dotykowy CEBIS, który umożliwia szybką i niezawodną nawigację w menu głównym i podmenu. Ramię i dłoń spoczywają w wygodnej i niemęczącej pozycji. Przejrzyście ułożone elementy obsługowe oraz włączniki funkcji są oznakowane jednoznacznymi symbolami.
Czytaj więcej
Sterowanie maszyną odbywa się trzema palcami.
Obsługa maszyny odbywa się w intuicyjny sposób za pomocą uchwytu wielofunkcyjnego CMOTION. Nawet do zarządzania złożonymi procesami z maks. czterema funkcjami potrzeba tylko kciuka, palca wskazującego i środkowego. Dłoń przez cały czas spoczywa na ergonomicznym uchwycie.
Opracowana przez operatorów dla operatorów.
Wszystko pod kontrolą z CEBIS
Dzięki zrozumiałym symbolom i kodowaniu kolorami CEBIS zapewnia przegląd wszystkich ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu i ekran dotykowy umożliwiają dokonywanie ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona symbolem maszyny.
Czytaj więcej
Wszystkie funkcje maszyny pod kontrolą.
Dodatkowe pole przycisków w podłokietniku.
Wielu operatorów preferuje przyciski, np. gdy w nierównym terenie obsługa ekranu dotykowego staje się niedokładna. Z myślą o takich sytuacjach w podłokietniku zintegrowano pole przycisków. Obrotowy włącznik i przycisk ESC umożliwiają nawigację po całym menu CEBIS. Dzięki przyciskowi DIRECT ACCESS użytkownik ma bezpośredni dostęp do ustawień ostatnio uruchomionej funkcji ciągnika.
- Nawigacja w menu
- Wybór
- Przycisk ESC
- Przycisk DIRECT ACCESS
Obraz z kamery w wysokiej rozdzielczości.
Gdy operator musi pracować lub manewrować z dokładnością co do centymetra, pomocne jest spojrzenie w kamerę. W głównej strefie CEBIS może on przełączać dotknięciem palca pomiędzy symbolem maszyny, kamerą nr 1 i kamerą nr 2. W strefie bocznej wyświetlają się wtedy maksymalnie dwa obrazy z kamery.
Systemy wspomagania operatora
Zarządzanie na nawrotach
isobus
systemy kierowania
Precyzyjne manewry nawrotów udają się jednym obrotem dłoni.
Zarządzanie nawrotami CSM wyraźnie odciąża operatora, przejmując jego zadania. Wystarczy jeden przycisk, a zostaną wykonane wszystkie wcześniej zaprogramowane czynności.
CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT (CSM).
W dowolnej kolejności można łączyć następujące funkcje:
Kontrola poprawia jakość pracy.
Terminale S10 i S7 to elastyczne rozwiązania umożliwiające korzystanie z ISOBUS oraz systemów kierowania. Są one intuicyjne w obsłudze i przekonują prostą i logiczną prezentacją danych. Zależnie od sezonu lub zastosowania można przestawić je z XERION na inny ciągnik lub samojezdną maszynę żniwną.
S10 do ISOBUS i systemów kierowania.
Systemy kierowania CLAAS odciążają operatora. Pracują jako urządzenie naprowadzające bądź jako system w pełni kierujący ciągnikiem, automatycznie prowadzący po optymalnym torze. Eliminują błędy i pokrycia przejazdów. Badania pokazują, że nowoczesne systemy prowadzenia oszczędzają nawet 7% kosztów paliwa, amortyzacji maszyn, nawozów oraz środków ochrony roślin.
Automatyczny system kierowania GPS PILOT jest sterowany za pośrednictwem dotykowego ekranu terminali S10 i S7. Wyróżnia je prosta nawigacja w menu oraz przyjazny interfejs użytkownika.
Funkcja AUTO TURN przejmuje manewry zawracania na końcach przejazdów. Operator wybiera w terminalu kierunek nawrotu i kolejny ślad przejazdu, a resztę załatwia system kierowania.
Charakter systemu umożliwia elastyczną rozbudowę w dowolnym momencie. Dotyczy to zarówno technologii terminalowej, jak i wykorzystania dzisiejszych cennych sygnałów korekcyjnych.
Dla większej elastyczności i możliwości roboczych systemy kierowania CLAAS mogą współpracować z systemami satelitarnymi GPS i GLONASS.