JAGUAR 900
JAGUAR 900 / 900 TERRA TRAC
Unikalna koncepcja, doskonałe systemy wspomagania operatora oraz szeroki wybór walców Corncrackera, łącznie z opatentowaną technologią SHREDLAGE, pomogą gładko przejść przez żniwa.
Dane techniczne
Model | Silnik | Typ | Cylindry | Moc maksymalna (kW/KM) | Zbiornik paliwa + zbiornik dodatkowy (l) | Zbiornik mocznika (l) |
---|---|---|---|---|---|---|
Jaguar 990 | MAN | D2862 | V12 | 680/925 | 1050+450 | 130 |
Jaguar 980 | MAN | D2862 | V12 | 625/850 | 1050+450 | 130 |
Jaguar 970 | MAN | D4276 | R6 | 580/790 | 1050+450 | 130 |
Jaguar 960 | Mercedes-Benz | 473 | R6 | 480/653 | 1050+450 | 130 |
Jaguar 950 | Mercedes-Benz | 473 | R6 | 430/585 | 1050+450 | 130 |
Jaguar 940 | Mercedes-Benz | 471 | R6 | 390/530 | 1050+450 | 130 |
Jaguar 930 | Mercedes-Benz | 471 | R6 | 340/462 | 1050+450 | 130 |
JAGUAR 990 TERRA TRAC
JAGUAR 960 TERRA TRAC
JAGUAR 990
JAGUAR 980
JAGUAR 970
JAGUAR 960
JAGUAR 950
JAGUAR 940
JAGUAR 930
Przyrządy robocze
ORBIS 900/750/600/600 sd/450
pick up 380/300
DIRECT DISC 600/500/600 P/500 P
ADAPTER DO CORIO CONSPEED
Oszczędny napęd
Wydajny napęd oferuje niesamowicie dużą moc, zapewniając przy tym niskie spalanie paliwa. JAGUAR przenosi mechanicznie siłę na przyrząd do zbioru kukurydzy, mający bardzo niskie zapotrzebowanie na paliwo. Jest to możliwe, ponieważ ORBIS ma mało przekładni i niskie momenty rozruchu. Dzięki tym właściwościom przystawkę można włączać i rewersować przy pełnym obciążeniu. Elementy przekładni i napędu zostały zaprojektowane z myślą o wysokiej przepustowości. Dzięki perfekcyjnemu dopasowaniu obrotów do ustawionej wysokości cięcia zebrany materiał jest optymalnie doprowadzany do JAGUAR.
- Przekładnia wejściowa z dwoma ustawieniami prędkości obrotowej i szybkozłączem do sieczkarni polowej
- Przekładnia główna z trzema zakresami prędkości obrotowej dla bębnów doprowadzających
- Napęd, duże tarcze transportowe z nożami
- Napęd, stożek rozszerzający
- Napęd, małe tarcze transportowe z nożami
- Opcjonalne napędzane hydraulicznie ślimaki do wyległej kukurydzy
Przepływ materiału
Połączenie małych i dużych tarcz wciągających umożliwia pracę w różnych warunkach z niezwykle dużą przepustowością. ORBIS łagodnie i bezpiecznie transportuje wszystkie rośliny, aby optymalnie doprowadzić je do wlotu JAGUAR. Podczas rewersowania pocięte już rośliny pozostają na dużych tarczach i są następnie wciągane.
Plony kukurydzy przekraczające 70 t/ha, biogaz, SHREDLAGE®, niska kukurydza lub inne uprawy, jak np. kiszonka z całych roślin lub sorgo – ORBIS wykona wszystkie te zadania. Trzystopniowa budowa tarcz transportowych zapewnia równomierny przepływ materiału.
Dopasowanie do podłoża
W przypadku zbioru kukurydzy przy użyciu ORBIS ukształtowanie powierzchni nie gra roli. Dokładne prowadzenie po podłożu zapewnia skonstruowana na nowo rama wahliwa w połączeniu z ulepszoną regulacją CONTOUR / AUTO CONTOUR. Przy pełnym kontakcie płóz z podłożem AUTO CONTOUR automatycznie przełącza się na pozycję pływającą. Dzięki temu możliwe jest bardzo dobre wyrównanie poprzeczne przy regulacji nacisku na podłoże.
Wyposażenie PICK UP z dwoma zmiennymi i niezależnymi od siebie napędami ślimaka wciągającego i zębów podbieracza
Napęd podbieracza odbywa się hydraulicznie. Niezależnie dopasowanie liczby obrotów do prędkości jazdy umożliwia zmodyfikowane przekazywanie zbieranego materiału do ślimaka wciągającego.
Ślimak wciągający jest napędzany przez szybkozłącza. Automatyczne dopasowanie liczby obrotów odbywa się zależnie od ustawionej długości ciecia i dodatkowo od prędkości jazdy wynoszącej 5 km/h. Równomierne przekazywanie zbieranego materiału do walców wstępnego prasowania zapewnia doskonale wykorzystanie JAGUAR.
Zalecenie stosowania: Do trudnych zadań i maksymalnej przepustowości w ekstremalnych warunkach właściwym rozwiązaniem jest podwójny napęd, np. przy wysokich plonach i bardzo niskiej prędkości jazdy lub przy wysokiej prędkości zbioru i w niskich łanach.
Zalety:
Przepływ masy
Wydajne, sterowane podbieracze z czterema lub pięcioma rzędami zębów umożliwiają czysty zbiór materiału. Koła kopiujące są ustawiane na tej samej wysokości co podbieracz bez użycia narzędzi.
Podwójne dociskacze rolkowe oraz duża średnica ślimaków zapewniają doskonały przepływ materiału. Obciążony sprężyną ślimak wciągający zwiększa przepustowość w przypadku dużych pokosów.
Dopasowanie prędkości obrotowej ślimaka do ustawionej długości cięcia odbywa się za pośrednictwem 3-stopniowej przekładni lub przez wybór kół łańcuchowych. Zmienny napęd przyrządu roboczego pozwala na optymalne dopasowanie do warunków zbioru.
Rama wahliwa
Rama główna dźwiga umieszczony na sprężynach podbieracz i ułożyskowany pływająco ślimak wciągający. Rama wahliwa jest połączona z ramą główną za pomocą centralnego sworznia, trzech prowadników i sprężyny w pozycji neutralnej. Umożliwia to idealną swobodę ruchów z lepszym dopasowaniem do podłoża i wydajne podbieranie materiału.
ACTIVE CONTOUR
Na potrzeby czystego podbierania materiału dostępny jest sprawdzony system CONTOUR. Nowością jest funkcja aktywnego, sterowanego potencjometrem prowadzenia wysokościowego. System ACTIVE CONTOUR działa szybko, zapewniając zawsze odpowiednią odległość zębów podbieracza od podłoża.
DIRECT DISC | 600 P/500 P | 600/500 |
---|---|---|
Uruchomienie DIRECT DISC pod pełnym obciążeniem możliwe za pomocą opóźnionego w czasie dołączania zespołów tnących | □ | □ |
Trójstopniowa przekładnia z optymalnym przepływem materiału do warunków zbioru lub różnych długości cięcia | □ | □ |
Dwie napędzane z zewnątrz belki tnące serii MAX CUT z szybką wymianą nożyków i modułami SAFETY LINK do bezpiecznej pracy | □ | □ |
Walec łopatkowy i ślimak wciągający o perfekcyjnym przepływie materiału przy niskich i średnio wysokich roślinach | □ | – |
Ślimak wciągający o ogromnej średnicy i przepustowości do bardzo wysokich roślin | □ | □ |
Idealne dopasowanie do podłoża przez mechaniczne wyrównanie boczne i regulację nacisku pozwalającą osiągać znakomitą jakość pracy | □ | □ |
Napęd
Adapter stwarza możliwość dołączenia sześcio- lub ośmiorzędowego zrywacza kolb do sieczkarni JAGUAR. Mocna przekładnia rozdzielająca przenosi napęd z JAGUAR. Adapter dysponuje walcem doprowadzającym, który optymalnie przenosi materiał z przyrządu roboczego do zespołu wciągania JAGUAR.
Zbiór zrywaczem z kombajnu w JAGUAR
Śruta z kolb kukurydzy oznacza paszę z wysoką koncentracją energii. Stosuje się ją głównie w hodowli bydła do produkcji mleka i mięsa.
Zalecane wyposażenie do produkcji wysokowartościowej kiszonki z całych roślin lub ze śruty z kolb kukurydzy z wykorzystaniem GPS/MKS:
Przepływ materiału
napęd przyrządu roboczego
wstępny zgniot hydrauliczny
Bęben nożowy v-max
zespół rozdrabniający
MULTI CROP CRACKER
wyrzut
Wszystkie napędy przyrządu roboczego są zintegrowane w układzie napędu głównego. Dzięki temu napęd przyrządu,
napęd wciągania, liczba obrotów bębna, przyspieszacz i Corncracker mogą w takim samym stopniu reagować na wahania liczby obrotów. Korzyść: zawsze stała długość sieczki.
Napęd mechaniczny do wszystkich przyrządów roboczych
Napęd przyrządu roboczego z rozdziałem mocy
Zmienny napęd przyrządów do kukurydzy ORBIS oraz PICK UP
Dwa niezależne zmienne napędy przyrządu roboczego
Tylny górny walec wstępnego prasowania naciska na zbierany materiał za pośrednictwem dwóch siłowników hydraulicznych z akumulatorami ciśnieniowymi. Dzięki specjalnej charakterystyce siła zgniatania wstępnego dopasowuje się automatycznie do różnych rodzajów zbieranego materiału i zmiennej grubości warstw materiału.
Również przy zmniejszającej się grubości warstw, walec zgniatania wstępnego działa na cały pakiet paszy zawsze z takim samym ciśnieniem, zapewniając niezmiennie wysoką jakość rozdrabniania.
Zalety:
Niezwykle wrażliwe wykrywacze:
Cięcie z dokładnością co do milimetra
Bębny nożowe V-MAX zostały możliwie jak najlepiej dostosowane do wymagań użytkowników i są dostępne w pięciu wariantach. Dzięki 42 nożom i częstotliwości cięcia zwiększonej do 25 200 cięć na minutę bęben nożowy V-MAX 42 charakteryzuje się wyjątkową przepustowością.
Przy pełnym wykorzystaniu mocy silnika zapewnia on precyzyjną długość sieczki od 3,5 do 12,5 mm. Gdy potrzebna jest większa długość cięcia, wystarczy podzielić liczbę noży na trzy. Nowy bęben V-MAX 42 jest opcjonalnie dostępny dla modeli JAGUAR 990, 980 i 970.
Wysoka elastyczność
Bębny nożowe V-MAX umożliwiają poszerzenie spektrum długości cięcia. Zbieranie z długością cięcia wynoszącą 30 mm jest możliwe również z Corncrackerem. W przypadku V-MAX 36 / 28 / 24 wystarczy po prostu przestawić dźwigary noży i podzielić liczbę noży na pół. Uzyskany symetryczny zrzut materiału zapewnia wysoką niezawodność użytkowania i bardzo równomierne kondycjonowanie za pomocą Corncrackera.
Hydrauliczne mocowanie stalnicy
Stalnica wraz z listwą kompensującą jest mocno przykręcona do podstawy za pomocą czterech śrub. W ciągu 60 sekund wraz z podstawą przechyla się w stronę pracującego do przodu bębna nożowego. Boczny zacisk stalnicy jest zwalniany hydraulicznie, a po zakończeniu ustawień ponownie mocowany hydraulicznie. Dzięki temu precyzyjne ustawienie pozostaje niezmienione, co gwarantuje dokładność cięcia.
Ostrzenie noży według przepustowości
W CEBIS można określić, czy noże mają być ostrzone według
czasu, czy według przepustowości. Zależnie od ustawień
CEBIS przypomina użytkownikowi o procesie w odpowiednim
momencie. Usuwanie materiału rozpoczyna się z reguły przed
utwardzaną od wewnątrz ochroną przed zużyciem na nożu
tnącym. Twarda warstwa węglików spiekanych utrzymuje się
na nożu przez długi czas, zapewniając efekt samoczynnego
ostrzenia oraz dużą moc roboczą
Automatyczne ustawianie dna bębna
Dno bębna jest zawieszone z przodu na podstawie stalnicy, a z tyłu podtrzymują je ramiona wychylne. Podczas ustawiania stalnicy dno bębna zostaje automatycznie przystawione do bębna nożowego. Zapewnia to równomierne podawanie materiału przez cały okres trwałości noży.
Łatwe dopasowanie wyjścia dna bębna
Zależnie od warunków zbioru użytkownik może oddzielnie ustawiać wyjście dna bębna.
Ostre noży dla precyzyjnego cięcia
MCC CLASSIC
Konwencjonalny MCC CLASSIC jest wyposażony w sprawdzone zęby o profilu piły i działa seryjnie z różnicą liczby obrotów wynoszącą 30%. System ten można z powodzeniem stosować podczas zbioru krótkiej kukurydzy do biogazowni lub na kiszonkę dla bydła mlecznego i mięsnego. Stopień kondycjonowania ziaren kiszonki można osiągnąć, zwiększając różnicę liczby obrotów.
MCC MAX
Walce MCC MAX mają 30 segmentów pierścieni wyprofilowanych w kształcie zębów piły. Ułożenie i specjalna geometria segmentów prowadzą do tego, że sieczka jest obrabiana nie tylko przez zgniatanie i tarcie, lecz również przez siły tnące i ścinające. Umożliwia to bardzie intensywnie kondycjonowanie nasion kukurydzy i dodatkowo rozdrabnianie włóknistego materiału z łodyg.
W porównaniu z konwencjonalnymi Corncrackerami spektrum zastosowań MCC MAX jest wyraźnie szersze pod względem długości sieczki i zawartości suchej masy przy równoczesnym bardzo dobrym wyniku kondycjonowania. Kondycjonowanie paszy spełnia zróżnicowane wymagania klientów bez konieczności dopasowania wyposażenia maszyny.
MCC SHREDLAGE
Ta wywodząca się z USA technologia jest stosowana w wielu gospodarstwach na całym świecie przy ekstremalnie długim cięciu od 26 do 30 mm.
Walce mają profil zębów piły z dodatkowym przeciwbieżnym, spiralnym rowkiem, a różnica ich liczby obrotów wynosi 50%. Dzięki temu podczas stosowania MCC SHREDLAGE ziarna kukurydzy są całkowicie rozrywane, łodygi w pełni rozdrabniane, a materiał z liści jest dobrze rozwarstwiany. Oprócz tego spiralny rowek szczególnie mocno działa poprzecznie na części łodyg, przez co są one rozrywane. Równocześnie miękka część wewnętrzna łodyg jest rozdzielana podłużnie. Kiszonka SHREDLAGE bardzo dobrze się ugniata, ponieważ materiał łączy się podczas przechowywania, a jego sprężynowanie jest zmniejszone do minimum.
W JAGUAR przyspieszacz został idealnie umiejscowiony. Nie dochodzi do zmiany kierunku sieczki, która jest centrowana dzięki łopatkom wyrzutowym ułożonym w kształt litery V. Zmniejsza to zapotrzebowanie na moc oraz zużycie ścian bocznych.
Przy ciężkim materiale wymiar szczeliny między przyspieszaczem a tylną ścianą można zwiększyć hydraulicznie nawet
o 10 mm. Dodatkowo zmniejsza to zapotrzebowanie siły. Jeśli np. bardzo sucha trawa lub rozpoczęcie cięcia wymagają
wysokiej wydajności wyrzutu, szczelinę ustawia się bardzo ciasno. Tego ustawienia można dokonać wygodnie w CEBIS
podczas jazdy i jest ono automatyzowane w trybie rozpoczęcia cięcia. Na potrzeby prac konserwacyjnych, takich jak wymiana części zużywalnych, możliwy jest łatwy i szybki demontaż przyspieszacza. Dwóch doświadczonych mechaników będzie na to
potrzebować około godziny
Niezawodne przekazywanie zbieranego materiału do szerokości roboczej 9 m.
Tunel wyrzutowy wyróżniają wysoka trwałość i niska masa. Zwarty strumień sieczki poprawia rozmieszczenie na przyczepach i minimalizuje straty. Modułowa budowa umożliwia dopasowanie do różnych szerokości roboczych.
Trzy moduły przedłużające w rozmiarze M, L i XL umożliwiają niezawodne podawanie sieczki na odległość do 9 m. Grzbiet tunelu jest łączony śrubowo: blachy grzbietu są jednocześnie blachami ścieralnymi.
Zalety:
CLAAS POWER SYSTEMS
układ napędowy
silnik
Terra trac
Niezwykle skuteczny układ napędowy CLAAS przekonuje prostotą. Zespoły tnące są napędzane pasem Powerband bezpośrednio z wału korbowego silnika.
Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Stage V. Spaliny wytwarzane przez modele JAGUAR 960–930 są
oczyszczane przez wtórny obieg spalin oraz selektywną redukcję katalityczną (SCR) w połączeniu z filtrem cząstek stałych. W modelach JAGUAR 990–980 stosowany jest system SCR, JAGUAR 970 jest wyposażony we wtórny obieg spalin i system SCR.
Wraz z wprowadzeniem Stage V wzrosła wydajność trzech modeli JAGUAR. Moc JAGUAR 970 wzrosła o 15 KM do 790 KM. JAGUAR 960 otrzymał 27 dodatkowych KM i pracuje teraz z mocą 653 KM. Moc JAGUAR 940 zwiększyła się o 14 KM do 530 KM. Moc 925 KM czyni JAGUAR 990 topowym modelem nowej generacji.
JAGUAR 970 wyposażony jest teraz w nowy rzędowy silnik MAN z 6 cylindrami o mocy 790 KM i pojemności skokowej 16,15 l. Niemal 3 l pojemności na cylinder zapewniają stabilną krzywą mocy przy stałym momencie obrotowym
Model | Silnik | Typ | Cylindry | Moc silnika kW/KM |
---|---|---|---|---|
JAGUAR 990 | MAN | D2862 | V12 | 680/925 |
JAGUAR 980 | MAN | D2862 | V12 | 625/850 |
JAGUAR 970 | MAN | D4276 | R6 | 580/790 |
JAGUAR 960 | Mercedes-Benz | 473 | R6 | 480/653 |
JAGUAR 950 | Mercedes-Benz | 473 | R6 | 430/585 |
JAGUAR 940 | Mercedes-Benz | 471 | R6 | 390/530 |
JAGUAR 930 | Mercedes-Benz | 471 | R6 | 340/462 |
Dostępne są trzy szerokości taśmy:
Mocna trakcja
JAGUAR wyposażony w podwozie gąsienicowe TERRA TRAC wywiera podczas jazdy na wprost znacznie mniejszy nacisk na podłoże niż maszyna kołowa z ogumieniem 800/70 R 38 z przodu lub 620/70 R 30 z tyłu.
Duża powierzchnia przylegania nie tylko chroni glebę, lecz również zwiększa przyczepność. Właśnie w trudnych warunkach podwozie wykazuje swoje zalety. Silna trakcja na podjazdach w górę, przy poruszaniu się wzdłuż zbocza i naturalnie ochrona gleby na słabych podłożach. Nawet przy pracy w mokrych warunkach zostawiany jest bardzo mały ślad, co zacznie ułatwia pracę
Zalety:
Zalety:
Kabina + komfort
Obsługa
kabina
CEBIS z ekranem dotykowym umożliwia szybki dostęp do wszystkich funkcji maszyny. Najważniejsze z nich można zmieniać również bezpośrednio przełącznikiem w podłokietniku. Czy to w przypadku niespokojnej jazdy po polu, czy braku doświadczenia u operatora – mamy gwarancję precyzyjnej obsługi. Zależnie od preferencji operator JAGUAR może dokonywać ustawień i obsługiwać maszynę na cztery sposoby.
Zalety:
Zalety:
Ergonomiczna, komfortowa kabina
Kolumnę kierownicy i fotel operatora można ustawiać na różne
sposoby. Logicznie rozmieszczone wskaźniki i elementy
obsługowe dają pełne panowanie nad JAGUAR.
Różnorodne warianty wyposażenia
Rolety przeciwsłoneczne, klimatyzacja, radio i chłodziarka
na napoje sprawiają, że operator zawsze czuje się tu dobrze –
bez względu na to, jak długo jest na pokładzie.
Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION
- Podnoszenie przyrządu roboczego, powoli lub szybko
- Opuszczanie przyrządu roboczego, powoli lub szybko
- Regulacja wysokości cięcia/nacisku na podłoże
- Wybór wysokości cięcia
- Włączanie zespołu wciągania
- Zatrzymanie/rewersja zespołu wciągania
- Obsługa tunelu wyrzutowego, powoli lub szybko
- Automatyka obracania tunelu wyrzutowego i pozycji tylnej
- AUTO FILL/pozycja parkowania tunelu
- AUTO PILOT/CRUISE PILOT/tempomat
- Obsługa funkcji dostępnej bezpośrednio w zarządzaniu ulubionymi
- Obsługa zarządzania ulubionymi
Oświetlenie jak w dzień
Reflektory robocze LED w dachu kabiny oraz z tyłu rozświetlą
noc. Reflektory LED na kanale wyrzutowym obracają się
razem ze strumieniem materiału. Opcjonalnie
dostępne światła drogowe LED.
Systemy wsparcia operatora
CEMOS
CEMOS AUTOMATIC to pojęcie zbiorcze dla różnych funkcji, które automatycznie optymalizują dany proces. CEMOS AUTO PERFORMANCE to inteligentna koncepcja zarządzania silnikiem i napędem jezdnym dla JAGUAR
Z CEMOS żniwa przebiegają jeszcze bardziej efektywnie – możliwe jest nawet o 7% więcej ha/h przy oszczędności paliwa rzędu 12%. W celu zwiększenia efektywności i zmniejszenia zużycia paliwa JAGUAR utrzymuje ustawioną liczbę obrotów na stałym poziomie i reguluje moc silnika oraz prędkość jazdy zależnie od zebranej masy. Przy jej zwiększeniu prędkość jazdy spada, a przy zmniejszeniu następuje automatyczne ograniczenie mocy silnika.
Zalety:
Systemy prowadzenia
Terminal GPS PILOT CEMIS 1200
kierowanie dynamiczne
cam pilot
auto pilot
auto fill
OPTI FILL
pomiar wielkości zbioru
Prowadzenie z GPS PILOT
Dzięki sygnałowi satelitarnemu GPS PILOT prowadzi JAGUAR z niezrównaną precyzją po równoległych przejazdach, nieregularnych obwodach pól wzdłuż krawędzi łanu bądź tez po utworzonych przez operatora liniach referencyjnych. Operator może wykorzystać całą szerokość roboczą i wyraźnie ograniczyć nakładanie przejazdów. Warunki oświetlenia nie odgrywają przy tym żadnej roli: nocą i we mgle system działa równie precyzyjnie jak w ciągu dnia. Operator odbiera sygnały korekcyjne dla każdej wybranej dokładności. System prowadzenia GPS maszyny JAGUAR może korzystać z dostępnych śladów przejazdów GPS w formacie ISO-XML zgromadzonych np. przez zgrabiarki przy zbiorze traw lub podczas wysiewu kukurydzy.
W głowicy anteny połączono antenę i odbiornik. Odbiornik SAT 900 GNSS ma w standardzie SATCOR 15 by Trimble RTX.
Maszyna wymaga pięciu obrotów kierownicą, aby wykonać skręt z jednej strony na drugą. Wielu operatorów wolałoby wkładać mniej wysiłku w wykonywanie nawrotów na krańcach pola. Dzięki kierowaniu dynamicznemu potrzeba zaledwie ⅔ obrotu kierownicy do osiągnięcia pełnego kąta skrętu z jazdy na wprost z prędkością poniżej 10 km/h. Intensywność obrotów kierownicy ustawa się indywidualnie w CEBIS. W ten sposób ustawień osobistych można dokonywać zarówno dla pozycji roboczej przyrządu, jak i poza nią.
CAM PILOT przejmuje kierowanie JAGUAR w kombinacji z podbieraczem PICK UP. Pokos jest rozpoznawany trójwymiarowo za pomocą kamery z dwoma soczewkami. W przypadku odchyleń kształtu i kierunku odpowiednie sygnały są przekazywane do układu kierowniczego. Oś kierująca reaguje na polecenia kierowania. Operator jest odciążony aż do prędkości 15 km/h.
Zbiór kukurydzy posianej w rzędach z reguły możliwy jest również przy użyciu bezrzędowego przyrządu roboczego.
Pomaga w tym AUTO PILOT. Dwa pałąki kopiujące rozpoznają rzędy kukurydzy. Ich sygnały kopiowania są przetwarzane w impulsy kierowania. Dwurzędowe kopiowanie umożliwia automatyczne kierowanie w rzędach o rozstawie od 37,5 cm do 80 cm
Zbiór kukurydzy posianej w rzędach z reguły możliwy jest również przy użyciu bezrzędowego przyrządu roboczego. Pomaga w tym AUTO PILOT. Dwa pałąki kopiujące rozpoznają rzędy kukurydzy. Ich sygnały kopiowania są przetwarzane w impulsy kierowania. Dwurzędowe kopiowanie umożliwia automatyczne kierowanie w rzędach o rozstawie od 37,5 cm do 80 cm.
Dzięki zoptymalizowanej obsłudze tunelu można wygodnie sterować wyrzutem. Duży kąt obrotu wynoszący nawet 225° zapewnia optymalną widoczność procesu wyrzutu. Podczas obracania tunelu wyrzutowego jego końcówka jest sterowana automatycznie tak, aby wyrzut odbywał się równolegle do kierunku jazdy. Dwie zaprogramowane na stałe pozycje tunelu ułatwiają jego obracanie na końcach pola, lub gdy możliwy jest zbiór tylko z jednej strony pola. Wystarczy naciśnięcie przycisku, aby automatycznie przemieścić tunel do pozycji parkowania
QUANTIMETER
System rejestruje wychylenie walców wstępnego prasowania i stale mierzy objętość strumienia. Odpowiednia kalibracja poprzez przeważenie kontrolne zapewnia bardzo wysoką dokładność pomiaru przepustowości.
Zalety:
Czujnik NIR
Proces pomiaru z wykorzystaniem spektroskopii bliskiej
podczerwieni odbywa się stale w bieżącym zbiorze. Źródło światła w tunelu wyrzutowym kieruje promień na przepływający materiał, który odbija go w różny sposób w zależności od zawartości wilgoci.
Oprócz informacji o zawartości suchej masy czujnik NIR
dostarcza również dane o składkach różnych rodzajów
roślin. Ustaloną zawartość surowego popiołu można wykorzystać np. jako wskaźnik do ustawiania wysokości zgrabiania zgrabiarki LINER
Zalety:
PREMIUM LINE
Części CLAAS PREMIUM LINE charakteryzują się wysoką odpornością na zużycie i dużą trwałością, dzięki czemu wymiana części jest konieczna często dopiero po wielu kampaniach. Ta zwiększona stabilność jest możliwa dzięki specjalnej metodzie produkcji i zastosowaniu materiałów wysokiej jakości.
Poza jakością materiału podstawowego na odporność na zużycie wpływa również rodzaj powłoki i jej obróbki. Dlatego części w wersji PREMIUM LINE charakteryzują się wyraźnie większą wytrzymałością niż części Standard. Ogólny cel polega na tym, aby części PREMIUM LINE zapewniały co najmniej dwukrotnie lub trzykrotnie większą trwałość. Nasze doświadczenia z praktyki dowodzą, że możemy to osiągnąć i zagwarantować.
- –
- Zgarniacz walca gładkiego
- Dno bębna nożowego*
- Blacha prowadząca*
- Ściana tylna szybu do trawy*
- –
- –
- –
- Tylna ściana przyspieszacza*
- Blacha wieży szybu z przodu / z tyłu
- Płyta obrotnicy*
- Pierwsza blacha ścieralna tunelu wyrzutowego*
- –
- Listwy ścieralne zębate/gładkie do dolnego walca wciągającego
- Zgarniacz walca gładkiego
- Dno bębna nożowego*
- Blacha prowadząca*
- Ściana tylna szybu do trawy*
- Szufle
- Dwuczęściowa obudowa przyspieszacza*
- Lewa/prawa ściana boczna obudowy przyspieszacza*
- Tylna ściana przyspieszacza*
- Blacha wieży szybu z przodu/z tyłu*
- Płyta obrotnicy*
- Blachy ścieralne tunelu wyrzutowego*
- Blachy ścieralne końcówki tunelu wyrzutowego