CLAAS AXION 800

AXION 800.
IMPONUJĄCY POD KAŻDYM WZGLĘDEM.

W klasie od 200 do 300 KM AXION 800 ujmuje komfortem jazdy i obsługi, dzięki którym długie dni pracy wydają się krótsze.

System wspomagania operatora CEMOS odczuwalnie ułatwia pracę
CEBIS wyświetla obraz z dwóch kamer i steruje urządzeniami ISOBUS
Większe ciśnienie: układ hydrauliki o przepływie 205 l/min
Większa opłacalność: ograniczenie liczby obrotów silnika oszczędza paliwo
Większa dokładność: wystarczy jedno naciśnięcie przycisku, aby włączyć tylny WOM a następnie aktywować pamięć prędkości obrotowej silnika

ModelSilnikLiczba cylindrówMoc maksymalna kW/KMRodzaj przekładni
AXION 800 HEXASHIFT FPT6150 kW / 205 PSPrzekładnia manualna
AXION 810 HEXASHIFTFPT6158 kW / 215 PSPrzekładnia manualna
AXION 810 CMATIC FPT6158 kW / 215 PSCMATIC
AXION 830 HEXASHIFTFPT6173 kW / 235 PSPrzekładnia manualna
AXION 830 CMATIC FPT6173kW / 235 PSCMATIC
AXION 850 HEXASHIFTFPT6194 kW / 264 PSPrzekładnia manualna
AXION 850 CMATIC FPT6 194 kW / 264 PSCMATIC
AXION 870 CMATICFPT6217 kW / 295 PS CMATIC

Silnik i napęd

  • silnik
  • Przekładnia
  • hydraulika
  • tylny i przedni podnośnik
  • konserwacja

Pod jednoczęściową maską pracuje 6-cylindrowy silnik FPT (technologia Fiat Powertrain) NEF 6 o pojemności 6,7 l. Silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V dzięki oczyszczaniu spalin roztworem mocznika, jest wyposażony w 4-zaworową technologię Common Rail, chłodzenie powietrza doładowania, a także turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT).

Stała moc.

Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji operatora pełny moment obrotowy w szerokim zakresie liczby obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest ona konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym z WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a praca ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy także nie stanowi problemu. Dwie prędkości obrotowe na biegu jałowym (650 i 800 obr./min) z automatycznym dopasowaniem zmniejszają zużycie paliwa przy zatrzymaniu.

Turbosprężarka o zmiennej geometrii

Turbosprężarka VGT zapewnia optymalne ciśnienie doładowania przy każdej liczbie obrotów silnika. Dzięki dopasowaniu liczby obrotów i obciążenia silnik osiąga 70% momentu obrotowego już na niskich obrotach. Optymalne spalanie zapewnia oszczędność paliwa i najlepszą moc.

Stage V dzięki DOC i SCRoF

Podczas konstruowania AXION 800 uwzględniono wszystkie niezbędne komponenty wtórnej obróbki spalin. Pole widzenia oraz dostęp do maszyny zostały w pełni zachowane. Ponieważ do optymalnej reakcji konieczna jest wysoka temperatura, katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC) znajduje się pod maską silnika, bezpośrednio za turbosprężarką. Katalizator SCR on Filter (SCRoF) został zamontowany w układzie wydechowym i umieszczony po prawej stronie maszyny.

AXION 870 CMATIC.

Dzięki inteligentnemu sterowaniu elektronicznemu CLAAS POWER MANAGEMENT (CPM) moc rozwijana przez AXION 870 CMATIC sięga 295 KM. Moc Boost jest do dyspozycji podczas pracy z WOM od 7 km/h i w transporcie, ale także dla napędu wentylatora. W wyniku tego zwiększone zostały możliwości wydajnościowe i wszechstronność modelu AXION 870 CMATIC.

AXION 1Moment obrotowy (Nm)Moc maksymalna (KM) ECE R 120
870127622952
8501132264
8301016235
810941215
800896205

Bezstopniowa jazda.

CLAAS CMATIC.

CMATIC oznacza technikę bezstopniowych przekładni ciągników CLAAS. Serię AXION 800 wyposażono w przekładnię ZF Terramatic. W bezstopniowej przekładni z rozdziałem mocy cztery wewnętrzne biegi są włączane sprzęgłami płytkowymi. Nie jest konieczna ręczna zmiana biegów.

Czytaj więcej

Efektywnie i komfortowo.

Wysoki mechaniczny udział w transmisji sił zapewnia znakomitą skuteczność w każdym zakresie prędkości z równoczesnym zachowaniem niskiego zużycia paliwa

Przemyślane sterowanie przekładni.

Wysokie przyspieszenie, łagodne opóźnienie oraz szybka reakcja na zmiany obciążenia: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i przy każdym zastosowaniu. Podczas pracy operator może się odprężyć i skoncentrować na bardziej istotnych sprawach – CMATIC zadba o resztę.

Wykorzystanie prawdziwego potencjału.

Przy prędkościach od 0,05 do 50 km/h można efektywnie wykorzystywać dostępną moc napędu. Także przy jeździe do tyłu transmisja sił odbywa się mechanicznie, co zapewnia ogromną siłę spychania. Na każdym z przełożeń można jechać z każdą liczbą obrotów silnika, a AXION 870–800 oferuje swój potencjał roboczy przez cały rok

AXION 870–810 jedzie przy 1600 obr./min z prędkością 50 km/h, a przy 1300 obr./min z prędkością 40 km/h, pokazując całą gamę możliwości w transporcie. Gdy operator nie naciska pedału gazu, przekładnia jest aktywnie zatrzymywana i ciągnik bezpiecznie utrzymuje pozycję postojową. Można wygodnie i bezpiecznie pokonywać z pełnym ładunkiem podjazdy na stromych polach lub skrzyżowania dróg.

Prosta i przejrzysta obsługa.

Przekładnia CMATIC dysponuje trzema rodzajami obsługi: pedałem jazdy, drążkiem jezdnym i trybem ręcznym.

W pierwszych trybach prędkość może być sterowana pedałem jazdy lub drążkiem jezdnym. Liczba obrotów silnika i przełożenie przekładni są regulowane automatycznie – z optymalną skutecznością i zużyciem paliwa. W trybie ręcznym operator ustala liczbę obrotów silnika i przełożenie przekładni. Automatyczna regulacja silnika i przekładni jest nieaktywna

Automatyczne obniżanie obrotów silnika.

Za pośrednictwem droop można szybko i łatwo ustawić liczbę obrotów silnika przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS jest widoczne, przy jakiej liczbie obrotów silnika przekładnia ogranicza prędkość.

Dopasowane zakresy prędkości

Przekładnia CMATIC oferuje trzy dowolnie ustawiane zakresy prędkości jazdy w obu kierunkach. Aktywny zakres jest pokazywany przez CEBIS lub CIS i może być zmieniany podczas jazdy dwoma przyciskami. Im niższa ustawiona wartość maksymalna zakresu jazdy, tym bardziej precyzyjne dozowanie prędkości.

W przypadku CMATIC każdy operator ma możliwość utworzenia własnego profilu do każdego zadania. Z atrakcyjną technologią przekładni CMATIC można efektywnie i produktywnie wykorzystać pełną moc swojego AXION – z optymalnym komfortem obsługi

Wysoka skuteczność.

HEXASHIFT

Dzięki HEXASHIFT przełącza się płynnie wszystkie sześć biegów pod obciążeniem i cztery zautomatyzowane grupy biegów dotykiem palca lub automatycznie, przez HEXACTIV.

Czytaj więcej

Oczywiste zalety.

Zmiana zakresów bez używania sprzęgła
Dobre zestopniowanie wszystkich biegów
Dwanaście biegów w głównym zakresie
W pełni automatyczna zmiana biegów z HEXACTIV
Automatyka zmiany biegów HEXACTIV z tempomatem
Dezaktywacja tempomatu i pamięci liczby obrotów silnika pedałem gazu
Wysoka skuteczność na polu i w drodze przy niewielkim zużyciu paliwa
Opcjonalnie biegi pełzające do 450 m/h
  • Możliwość komfortowego ustawiania w CIS lub CEBIS
Możliwość komfortowego ustawiania w CIS lub CEBIS
Wysoki komfort obsługi przez DRIVESTICK lub CMOTION
Zarządzanie silnikiem i przekładnią CLAAS dla miękkiej zmiany grup i biegów
Dźwignia REVERSHIFT z elektronicznym hamulcem postojowym
SMART STOP: zatrzymywanie pedałem hamulca bez użycia sprzęgła
Funkcja REVERSHIFT na dźwigni sterowania krzyżowego ELECTROPILOT

Automatyczne sterowanie przekładni

Nie ma konieczności przełączania każdego biegu po kolei (jak w zwykłej przekładni przełączanej pod obciążeniem), przekładnia HEXASHIFT przy zmianie grupy biegów w zależności od prędkości i obciążenia automatycznie wybiera odpowiedni bieg – zarówno przy jeździe ręcznej, jak i automatycznej. Gdy w grupie D zostanie naciśnięty pedał sprzęgła, to przekładnia automatycznie dopasuje bieg do wcześniej wybranego przez operatora. Jest to pomocne przy ponownym ruszaniu.

SMART STOP i tempomat.

Dzięki funkcji SMART STOP możliwe jest zatrzymanie ciągników AXION 800 przez naciśnięcie hamulca, bez konieczności aktywacji pedału sprzęgła. Umożliwia to znaczne odciążenie operatora, w szczególności podczas prac wymagających częstego zatrzymywania i ruszania, jak np. przy zwijaniu balotów lub pracy z ładowaczem czołowym. Aktywacja SMART STOP odbywa się jednorazowo w łatwy sposób w CEBIS lub CIS. Automatykę przełączania HEXACTIV można wyposażyć w funkcję tempomatu. Zamiast stałej liczby obrotów silnika wprowadza się tutaj prędkość docelową, utrzymywaną przez ciągnik na stałym poziomie dzięki automatycznemu dopasowaniu liczby obrotów silnika wraz z automatyczną zmianą biegów.

Automatyka przełączania HEXACTIV.

Ponieważ operator ma ważniejsze rzeczy do zrobienia, HEXACTIV przełącza się automatycznie. Automatykę przełączania HEXACTIV można ustawić zgodnie z życzeniami operatora i rodzajem pracy. W CEBIS lub CIS do wyboru są trzy tryby automatyki przełączania.

W pełni automatyczny: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy różnej liczbie obrotów silnika zależnie od jego obciążenia, prędkości jazdy i pozycji pedału gazu
Tryb WOM: HEXACTIV dokonuje przełączeń tak, aby liczba obrotów WOM była możliwie stała
Tryb użytkownika: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy stałej liczbie obrotów silnika zaprogramowanej przez operatora
Tryb pełnej automatyki.
Tryb WOM
Tryb użytkownika

Łatwe, czyste i bezciśnieniowe dołączanie.

Wszystkie dziesięć gniazd hydrauliki z tyłu AXION 870–800 jest wyposażonych w dźwignie odciążające. Dołączanie i odłączanie może odbywać się także pod ciśnieniem.

Hydraulika do wszelkich potrzeb

Instalacja hydrauliczna Load Sensing dla wszystkich AXION 800 z wydatkiem 110, 150 lub 205 l/min
Z wyposażeniem w CIS: cztery pary zaworów hydraulicznych sterowanych mechaniczne z prawej konsoli i ELECTROPILOT z dwoma elektronicznymi zaworami hydraulicznymi w podłokietniku
Z wyposażeniem CIS+: z poziomu podłokietnika można obsługiwać do sześciu elektronicznych zaworów hydraulicznych – z czego do czterech funkcją ELECTROPILOT
Z wyposażeniem CEBIS: obsługa do siedmiu elektronicznych zaworów hydraulicznych w podłokietniku – z których cztery można przypisać do ELECTROPILOT. Dzięki możliwości swobodnego przypisania i wyboru priorytetu zaworów hydraulicznych każdy operator może regulować obsługę w CEBIS zależnie od rodzaju zastosowania i osobistych preferencji. Dzięki temu często używane funkcje hydrauliczne znajdują się obok siebie, umożliwiając niezakłóconą pracę.
Z wyposażeniem CEBIS i CIS+: obsługę zaworów hydraulicznych można przypisać do przycisków funkcyjnych CMOTION, wielofunkcyjnego podłokietnika lub ELECTROPILOT w celu ułatwienia obsługi łączonych procesów roboczych

Power Beyond

Dla maszyn z własnym sterowaniem są z tyłu do dyspozycji przyłącza Power Beyond.

Oprócz standardowych przewodów ciśnieniowych, powrotnych i sterujących, ciągnik jest wyposażony w bezciśnieniowy powrót. Dzięki temu AXION jest przygotowany do napędzania silnikami hydraulicznymi z oddzielnym powrotem, nawet wtedy, gdy przyłącza Power Beyond są zajęte.

Ma to następujące zalety:

Olej hydrauliczny podawany jest zależnie od potrzeb maszyny roboczej
Duży przekrój przewodów i bezciśnieniowy powrót zmniejszają straty mocy
WyposażenieCISCIS+CEBIS
Maks. liczba mechan. zaw. hydr. z tyłu4
Maks. liczba elektron. zaw. hydr. z tyłu45
Maks. liczba elektron. zaw. hydr. pośrodku, np. przyłączy do przodu lub przedniego podnośnika; obsługa przez ELECTROPILOT222
Wybór priorytetu zaworów hydraulicznych
Swobodne przypisanie zaworów hydraulicznych
□ Dostępne – Niedostępne

Tylny podnośnik- udźwignie każdą maszynę.

Przy maksymalnym udźwigu do 10 t udźwignie każdą maszynę. Wyposażenie tyłu ciągnika można zestawić odpowiednio do potrzeb

Zaczep na wymiar.

Drabinka zaczepu AXION spełnia wymagania normy ISO 500. Dzięki temu można stosować również zaczepy innych maszyn spełniających tę samą normę. Fabrycznie dostępne są liczne możliwości:

Pick-up hitch
W szynie zaczepu: zaczep automatyczny, 38 mm / kula pociągowa K80 oraz kierowanie wymuszone (obciążenie pionowe do 4 t) / zaczep CUNA
Jako zaczep polowy: z kat. 3 / kulą K80 i wymuszonym kierowaniem (obciążenie pionowe 4 t)
Wariant drabinki z zaczepem Piton Fix

Bezpośrednie ustawianie.

Przez przyciski i pokrętła w prawym słupku B można bezpośrednio dokonywać regulacji ważniejszych funkcji tylnego podnośnika:

Ręczne podnoszenie i opuszczanie do dołączania maszyn
Amortyzacja wstrząsów wł./wył.
Blokowanie tylnego podnośnika
Aktywacja regulacji poślizgu
Ograniczenie wysokości podnoszenia
Prędkość opuszczania
Regulacja siły uciągu i pozycji
Ustawienie regulacji poślizgu

Przedni podnośnik- Większa wszechstronność. Więcej zastosowań.

Wszystkie modele AXION 800 można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie:

4,6 t udźwigu maksymalnego
5,8 t udźwigu maksymalnego

Dzięki modułowej budowie możliwe jest bezproblemowe doposażenie.

Przedni podnośnik i przedni WOM są zintegrowane w każdym modelu:

Trzy pozycje dolnych cięgien przedniego TUZ: złożona do góry, stała robocza, pływająca w podłużnych otworach
Seryjnie siłowniki o działaniu dwustronnym
Krótki odstęp między przednią osią a punktami dołączania, dający lepsze prowadzenie maszyn
WOM 1000 obr./min
Obsługa przedniego podnośnika z zewnątrz oraz jedną parą złączy hydrauliki w wersji CEBIS

Regulacja pozycyjna przedniego podnośnika dostępna w wersji CEBIS pozwala precyzyjnie pracować maszynami dołączanymi czołowo. Głębokość roboczą można ustawiać pokrętłem w podłokietniku fotela, podczas, gdy wysokość podnoszenia i prędkość opuszczania ogranicza i ustala się w CEBIS. Przedni podnośnik może działać jedno- lub dwustronnie.

Konserwacja zapewnia bezpieczeństwo i utrzymuje wartość.

Wymiana oleju silnikowego w AXION jest konieczna tylko co 600 godzin pracy. Olej przekładniowy i hydrauliczny wystarczają nawet na 1200 godzin pracy. W razie konieczności przeprowadzenia przeglądu wystarczy jeden ruch dłoni. Wszystkie istotne punkty konserwacji są łatwo i szybko dostępne. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzać pieniądze i skraca czas przestojów silnika.

Dostępność oszczędza czas i pieniądze

Przeglądy obsługi codziennej powinny być tak proste, jak to możliwe. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że wszystko, co skomplikowane i niewygodne, wykonuje się niechętnie.

Duża, jednoczęściowa maska silnika daje dostęp do wszystkich punktów jego konserwacji
Kontrolę poziomu i uzupełnienie stanu oleju można wykonać z lewej strony ciągnika, przy opuszczonej masce
Wykonanie przeglądów obsługi codziennej jest możliwe bez żadnych narzędzi

Świeże powietrze i pełna moc.

Duże powierzchnie zasysania na masce silnika zapewniają wystarczającą ilość powietrza do chłodzenia i filtra powietrza silnika. Ze względu na niedużą prędkość przepływu powierzchnie zasysania są zawsze czyste i przepuszczalne.

Pakiet chłodnic umieszczono na stabilnej ramie z dwustopniowym otwieraniem przez siłowniki gazowe, co znakomicie ułatwia ich czyszczenie. Jest to bezpieczne, łatwe i praktyczne.

Filtr powietrza w chłodnej strefie przed chłodnicami jest wygodnie dostępny i może być wyjmowany bez ograniczeń. Odsysanie większych cząstek kurzu w obudowie filtra wydłuża okresy czasu do kolejnego czyszczenia.

Kabina

  • doskonały widok
  • wyposażenie cebis
  • wyposażenie cis+
  • wyposażenie cis
  • komfort

Wyposażenie CEBIS z obsługą przez wyświetlacz dotykowy oraz innowacyjny uchwyt wielofunkcyjny CMOTION.

Wyposażenie CIS+ z kolorowym wyświetlaczem, podłokietnikiem wielofunkcyjnym oraz DRIVESTICK.

Wyposażenie CIS z mechanicznymi zaworami hydraulicznymi, podłokietnikiem wielofunkcyjnym i DRIVESTICK

Czytaj więcej

CIS. Po prostu dobry

W wersji bazowej AXION ma zawory mechaniczne oraz CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS). Wyświetlacz CIS wyróżniają kompaktowy kształt oraz znakomita ergonomia obsługi: wszystkich ustawień dokonuje się wygodnie pokrętłem i przyciskiem ESC. Opcjonalnie, również w wersji CIS dostępne są dwa elektroniczne zawory hydrauliczne obsługiwane przez ELECTROROPILOT w podłokietniku.

CIS+. Po prostu więcej

CIS+ przekonuje dużą przejrzystością i prostą strukturą. Mimo wygodnej prostoty oferuje on niezbędny zakres funkcji wraz z funkcjami automatycznymi dla łatwej i wydajnej pracy. Ponadto CIS+ jest dostępny z bezstopniową przekładnią CMATIC lub z biegami pod obciążeniem w przekładni HEXASHIFT. Zintegrowany w słupku A kolorowy wyświetlacz CIS o przekątnej 7″ łączy możliwości wyświetlania i regulacji przekładni, elektronicznych zaworów hydraulicznych, przycisków funkcyjnych oraz zarządzania nawrotami CSM

CEBIS. Po prostu wszystko.

Przekładnie HEXASHIFT lub CMATIC: w wersji CEBIS wyróżniają się elektroniczne zawory hydrauliczne, a przede wszystkim terminal CEBIS z dotykowym wyświetlaczem 12″. Dodatkowo oprócz rozszerzonych funkcji automatycznych, takich jak zarządzanie nawrotami CSM, obraz z kamery, sterowanie urządzeniami ISOBUS, CEMOS do ciągników oraz wybór priorytetu zaworów hydraulicznych, dostępnych jest jeszcze wiele innych funkcji – CEBIS spełnia wszelkie życzenia. Wszystkie ustawienia można wprowadzić w ciągu kilku sekund dzięki obsłudze dotykowej oraz logicznej nawigacji w menu.

Wyposażenie AXIONCISCIS+CEBIS
Wyświetlacz CIS w słupku A, DRIVESTICK oraz podłokietnik wielofunkcyjny
Kolorowy wyświetlacz CIS w słupku A, DRIVESTICK oraz podłokietnik wielofunkcyjny
Terminal CEBIS z wyświetlaczem dotykowym, uchwyt wielofunkcyjny CMOTION oraz podłokietnik wielofunkcyjny
Przekładnia CMATIC
Przekładnia HEXASHIFT
Sterowanie WOM
Maks. liczba mechanicznych zaworów hydraulicznych4
Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych267
Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych obsługiwanych przez ELECTROPILOT244
Zarządzanie na nawrotach CSM
CSM – zarządzanie na nawrotach z funkcją edycji
Funkcje komputera pokładowego
Zarządzanie maszynami
Zarządzanie zleceniami
Obraz z kamery
Sterowanie urządzeniami ISOBUS
CEMOS dla ciągników
TELEMATICS
ICT (Implement Controls Tractor)

Wyposażenie CEBIS.

Podłokietnik, który jest wyznacznikiem.

Czytaj więcej

Wszystkie ważne elementy obsługowe umieszczono w prawym podłokietniku
  1. Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION
  2. Obsługa trybu jazdy, zmiany zakresu przekładni oraz dwie pamięci liczby obrotów silnika z precyzyjną regulacją
  3. Terminal CEBIS z wyświetlaczem dotykowym 12″
  4. ELECTROPILOT z dwoma zaworami o działaniu dwustronnym i dwoma przyciskami funkcyjnymi
  5. CEBIS
  6. Ustawianie głębokości roboczej przedniego i tylnego podnośnika
  7. Aktywacja przedniego i tylnego WOM
  8. Ręczna dźwignia gazu
  9. Neutralna pozycja przekładni, aktywacja przedniego podnośnika
  10. Elektroniczne sterowanie hydrauliką
  11. Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego, automatyka WOM, amortyzacja przedniej osi
  12. Główny włącznik: akumulator, aktywacja hydrauliki, CSM, system prowadzenia

Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.

Dobrze urządzone

We wszystkich wariantach wyposażenia następujące funkcje są sterowane przez obrotowe przełączniki i przyciski słupka B:

  1. Wybór prędkości WOM
  2. Ustawienia tylnego podnośnika
  3. Wskaźnik stanu tylnego podnośnika
  4. Obsługa elektronicznej regulacji podnośnika
Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION. Wszystko pod kontrolą.

Wraz z CMOTION firma CLAAS proponuje koncepcję komfortowego i efektywnego wykorzystania ważniejszych funkcji AXION. Obsługa tych funkcji kciukiem, palcem wskazującym i środkowym nie męczy dłoni, zwłaszcza że ręka spoczywa na podłokietniku.

Terminal CEBIS

Przejrzysty i z możliwością szybkiej obsługi.

Dzięki zrozumiałym symbolom oraz oznaczeniom kolorystycznym 12-calowa przekątna ekranu CEBIS umożliwia jasny przegląd ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu CEBIS oraz dotykowy ekran pozwalają na dokonanie wszystkich ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona symbolem maszyny. Wystarczy dotknąć, aby przejść bezpośrednio do odpowiedniego okna dialogowego.

Zintegrowane sterowanie urządzeniami ISOBUS.
  • Możliwość intuicyjnego przechodzenia w CEBIS pomiędzy urządzeniami ISOBUS, ekranami ciągnik – jazda po drodze i ciągnik – jazda po polu
  • Przejrzysty widok urządzenia ISOBUS w strefie głównej
  • Wystarczy podłączyć kabel ISOBUS z przodu lub z tyłu i można ruszyć z miejsca
  • Możliwość bezpośredniej obsługi nawet dziesięciu funkcji ISOBUS przyciskami funkcji na CMOTION

Funkcja prezentacji obrazu z kamery
  • W strefie bocznej można wyświetlić maks. dwa obrazy z kamery
  • Możliwość przełączania pomiędzy sylwetką maszyny, kamerą 1 i kamerą 2 w strefie głównej

Wyposażenie CIS+.

Wszystko na swoim miejscu.

Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.

Czytaj więcej

  1. DRIVESTICK do obsługi przekładni CMATIC lub HEXASHIFT
  2. Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych, np. aktywacja zarządzania nawrotami CSM
  3. Ręczny gaz, dwie pamięci obrotów silnika, GPS PILOT, napęd wszystkich kół i blokada mechanizmu różnicowego
  4. Dżojstik ELECTROPILOT z dwoma przyciskami funkcyjnymi i przyciskami do zmiany kierunku jazdy
  5. Pole obsługi przekładni i aktywacja funkcji hydrauliki
  6. Elektroniczne sterowanie hydrauliką
  7. Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
  8. Aktywacja przedniego i tylnego WOM oraz automatyki tylnego WOM
  9. Aktywacja amortyzacji przedniej osi
Zarówno CEBIS, jak i CIS+
Indywidualne ustawienie i aktywacja ilości oraz kontroli czasu za pomocą poszczególnych zaworów hydraulicznych
Bezstopniowa regulacja automatyki WOM na podstawie wysokości podnośnika tylnego
Zapis i odtwarzanie czterech sekwencji zarządzania nawrotami CSM
Obsługa urządzeń ISOBUS przyciskami funkcyjnymi ciągnika
Maszyna steruje ciągnikiem: dzięki ICT (Implement Controls Tractor) w prasach kostkujących QUADRANT lub przyczepach CARGOS

Po prostu dobry.

Wersja CIS– wszystko na swoim miejscu

Podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora. Wszystkie często używane funkcje znajdują się na wielofunkcyjnym podłokietniku.

Czytaj więcej

  1. DRIVESTICK do obsługi przekładni HEXASHIFT
  2. Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych
  3. GPS PILOT i dwie pamięci obrotów silnika
  4. Ręczna dźwignia gazu
  5. Dokładne ustawienie pamięci liczby obrotów silnika
  6. Pole obsługi przekładni, automatyka zmiany biegów HEXACTIV
  7. ELECTROPILOT
  8. Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
  9. Aktywacja przedniego i tylnego WOM
  10. Mechaniczne zawory hydrauliczne

Obsługa HEXASHIFT – dotykiem palców.

Intuicyjna obsługa daje pełną kontrolę przekładni HEXASHIFT: przez jedyny w swoim rodzaju DRIVESTICK. Skomplikowane manewry dźwignią zmiany biegów należą tu do przeszłości. Aby doskonale zmieniać i dobierać biegi, wystarczy mały ruch palcem.

Doskonały, ergonomiczny podłokietnik

Oferuje pełen komfort, jest jednym z najważniejszych punktów wygodnej, efektywnej pracy. Jest wynikiem dokładnej analizy przebiegu czynności wykonywanych w kabinie: funkcje często używane znajdują się w wielofunkcyjnym podłokietniku, funkcje używane rzadziej ułożono w prawej, bocznej konsoli

Kwestia ustawienia

Dla każdej dźwigni obsługi hydrauliki jest do dyspozycji pokrętło. Z jego pomocą można wybierać możliwości funkcyjne każdego z zaworów:

Pozycja pokrętła IIII: ciśnienie – / neutralne / ciśnienie + / pozycja pływająca
Pozycja pokrętła III: ciśnienie – / neutralne / ciśnienie +
Pozycja pokrętła zamek: dźwignia zaryglowana w pozycji ciśnienia, do ciągłej pracy lub w pozycji neutralnej
CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS)

W wyposażeniu CIS wyświetlacz znajduje się na tablicy przyrządów. Dodatkowy wskaźnik HEXASHIFT w słupku A pokazuje w jednym widoku wszystkie informacje o przekładni.

Ergonomia i komfort to lepsze warunki pracy.

Komfort pierwszej klasy.

Liczne szczegóły AXION zapewniają lepsze środowisko robocze na długie dni pracy. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem pasażera znajduje się chłodzony schowek na dwie butelki 1,5 l i przekąski. Idealne na przerwę śniadaniową.

Czytaj więcej

Tablica przyrządów znajduje się na regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumnie kierownicy. Porusza się razem z nią, zapewniając dobrą widoczność.
Przy włączonych światłach drogowych podświetlone są wszystkie elementy obsługowe i na wszystkich włącznikach. W CEBIS można również wybrać ciemniejszy zestaw kolorów
Fotel operatora i pasażera są dostępne w wersji z nowoczesnym, antypoślizgowym materiałem lub z przyjemną, łatwą w konserwacji tapicerką skórzaną.

Solidna kierownica zapewnia pewny chwyt i zapewnia dobrą widoczność tablicy przyrządów w każdej pozycji.
Zintegrowany zestaw głośnomówiący Bluetooth z zewnętrznym mikrofonem umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych podczas pracy.
Duże lusterka montowane seryjnie są również wyposażone w lusterka szerokokątne zwiększające bezpieczeństwo jazdy w ruchu drogowym.

Kabina jest odizolowana od podwozia przez cztery punkty amortyzacji. Wstrząsy i wahania nie docierają do operatora. Drążki podłużne i poprzeczne wzajemnie łączą punkty amortyzacji i nadają kabinie stabilność na zakrętach. Cały system resorowania pracuje w pełni bezobsługowo.
Dostosowany do obciążenia ciągnika system amortyzacji pozostaje automatycznie w pozycji środkowej. Także zmiany obciążenia zostają wyrównane przy hamowaniu i manewrach nawrotów. Równoległoboczne zawieszenie osi oraz 90-milimetrowy skok amortyzacji zapewniają optymalne właściwości jezdne.
Ciężkie przyrządy robocze montowane z przodu i z tyłu obciążają zarówno ciągnik, jak i operatora. W celu zmniejszenia obciążeń od ruchu maszyn podczas jazdy w transporcie i na nawrotach przedni oraz tylny podnośnik wyposażono w amortyzację wstrząsów.

Systemy wspomagania operatora

Czyni dobrego operatora jeszcze lepszym.

CEMOS dla ciągników.

CLAAS łączy pod pojęciem CEMOS wszystkie systemy, które służą optymalizacji maszyny. Od kilku lat CEMOS jest wiodącym systemem asystowania operatorowi do kombajnów CLAAS, a teraz obejmie również ciągniki

Czytaj więcej

Czym jest CEMOS?

CEMOS to ekspert CLAAS na pokładzie, który wspiera użytkownika w codziennej pracy. System sugeruje wartości nastaw, co ułatwia operatorowi stałe dopasowywanie maszyny do warunków pracy. CEMOS zmniejsza złożoność ustawień i umożliwia szybsze optymalne dostrojenie maszyny

Zalety CEMOS.

Wydajność powierzchniowa większa o 11%
Zużycie paliwa mniejsze o 12%
Mniejsze zużycie opon
Niższe koszty operacyjne dzięki większej wydajności powierzchniowej
Wykorzystanie całego potencjału maszyny
Mniejsze zużycie urządzenia (asystent pługa)
Poprawa bilansu CO2 gospodarstwa

CEMOS uczy i szkoli.

CEMOS to samouczący się system wspomagania operatora. Jako pierwszy i jedyny system na rynku optymalizuje zarówno pracę ciągnika, jak i kultywatora czy pługu. Wspiera operatora w zakresie balastowania i ustawiania ciśnienia w oponach. CEMOS sporządza przykładowe wartości dla wszystkich istotnych ustawień, np. silnika, przekładni i przyrządu roboczego. Dzięki temu można pracować zawsze z optymalną trakcją i ochroną podłoża. CEMOS poprawia wydajność, zwiększa jakość pracy i oszczędza do 12% paliwa.

Faza 1.

Przygotowanie na podwórzu.

Na podstawie wybranego narzędzia dołączanego i planowanej pracy w polu CEMOS już na podwórzu sugeruje operatorowi konieczne balastowanie i optymalne ciśnienie w oponach. Uczący się dynamicznie system gromadzi dalsze wartości pomiarowe podczas prac i dostosowuje sugestie na potrzeby kolejnego zastosowania.

Faza 2.

Ustawienia podstawowe na polu.

Zintegrowana baza wiedzy CEMOS krok po kroku objaśnia ustawienia podstawowe maszyn dzięki ilustrowanym wskazówkom. Obecnie dostępny jest system ustawienia pługa różnych marek, który w przyszłości zostanie uzupełniony o kolejne narzędzia towarzyszące. Zapewniają one cenną pomoc w przypadku nowych maszyn w gospodarstwie, w obsłudze których operatorzy nie mają jeszcze wystarczającego doświadczenia.

Faza 3.

Optymalizacja podczas pracy.

Na polu operator otwiera okno optymalizacji. CEMOS sprawdza wszystkie ustawienia podstawowe i podpowiada zmiany dla „Wydajności” lub „Efektywności”, które można zaakceptować – i system zmieni je automatycznie – lub odrzucić. Po każdej zmianie ustawień CEMOS sygnalizuje w trakcie pracy z maszyną, czy i w jakim stopniu poprawiły się wydajność i zużycie paliwa.

CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT.

Precyzja na nawrotach z CSM.

Zarządzanie nawrotami CSM przejmuje pracę operatora podczas ich wykonywania. Wystarczy jedno naciśnięcie, a wykonane zostaną wszystkie zaprogramowane czynności.

Czytaj więcej

W dowolnej kolejności można łączyć następujące funkcje:

Hydraulika z regulacją czasu oraz ilości
Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego i amortyzacja przedniej osi
Przedni i tylny podnośnik
Tempomat
Przedni o tylny WOM
Pamięć prędkości obrotowych silnika

Zawsze na właściwym śladzie.

Systemy prowadzenia CLAAS

Systemy prowadzenia CLAAS odciążają operatora. Pracują jako urządzenie naprowadzające bądź jako system w pełni kierujący ciągnikiem, automatycznie prowadzący go po optymalnym torze. Eliminują błędy i pokrycia przejazdów. Badania pokazują, że nowoczesne systemy prowadzenia oszczędzają aż do 7% kosztów paliwa, amortyzacji maszyn, nawozów oraz środków ochrony roślin.

Czytaj więcej

Systemy prowadzenia GPS PILOT. Precyzyjne, zorientowane na przyszłość, nieskomplikowane.

Poprawa wyników gospodarstwa i ułatwienie codziennej pracy – zastosowanie terminala CEMIS 1200 to krok w przyszłość. Z automatycznym prowadzeniem po śladach GPS PILOT maszyna pracuje jak na szynach: zawsze we właściwym śladzie, bez nakładek i z pełną szerokością roboczą. Czynności te nie wymagają długiego szkolenia: dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika CLAAS obsługa automatycznego systemu prowadzenia jest zaskakująco prosta. Z ISOBUS i standardowymi formatami wymiany danych CEMIS 1200 to przyszłościowe rozwiązanie zapewniające większą precyzję w rolnictwie.

Proste.

CEMIS 1200 płynnie integruje się z kabiną: dzięki strukturze obsługi analogicznej do CEBIS operator szybko i intuicyjnie odnajdzie się w otoczeniu. Z systemu można korzystać na wszystkich maszynach CLAAS standardowo wyposażonych w GPS PILOT CEMIS 1200. Terminal i odbiornik można błyskawicznie przenosić z jednej maszyny na drugą, co zapewnia pełną elastyczność i oszczędność kosztów.

Ukierunkowane na przyszłość.

Dzięki CEMIS 1200 zarządzanie zleceniami poprzez sieć komórkową to kwestia kilku kliknięć – w ujednolicony i komfortowy sposób. Planuj zlecenia w swoim oprogramowaniu do zarządzania gospodarstwem i przesyłaj je do maszyny żniwnej przez TELEMATICS bezpośrednio z 365FarmNet lub innych podłączonych systemów. Operator ma wszystkie prace pod kontrolą, a po ich realizacji może szybko i łatwo przesłać dane do biura. Zlecanie, realizacja i dokumentacja przebiega spójnie i niezawodnie.

Precyzyjny.

Precyzyjna praca wymaga dobrego sygnału korekcyjnego. SATCOR 15*) to gwarancja precyzji – i to w standardzie przez 5 lat. Potrzebujesz jeszcze większej dokładności? Opcjonalnie do wyboru są sygnały korekcyjne: SATCOR 3*) oraz SATCOR 3 FAST*).

Absolutna precyzja jest priorytetem? W takim razie skorzystaj z GPS PILOT CEMIS 1200 z sygnałem korekcyjnym RTK gwarantującym najwyższą dokładność. Wszystkie sygnały korekcyjne RTK są analizowane seryjnie przez funkcję RTK Bridging, tzn. w razie utraty sygnału można kontynuować pracę nawet przez 20 minut przy

Zarządzanie danymi

Wszystkie maszyny pod nadzorem. Zawsze

CLAAS TELEMATICS i zarządzanie polami i maszynami z Cebis

Czytaj więcej

Zarządzanie polami z CEBIS.

Dla udokumentowania wykonanych prac można w CEBIS założyć i zapisać w pamięci do 20 zadań. Po podaniu szerokości roboczej uruchamia się liczenie powierzchni oraz zużycia paliwa na hektar. W celu uzyskania możliwie dokładnych wyników można posłużyć się radarem prędkości.

Zarządzanie maszynami z CEBIS.

CEBIS pozwala na zapisanie 20 maszyn. Wszystkie ustawione wartości są przypisane każdej z nich.

Ustawienia przekładni oraz zaworów hydraulicznych
Cztery sekwencje CSM
Tryb i aktywacja liczenia powierzchni
Szerokość robocza dołączonej maszyny
Przenoszenie ustawień z jednego ciągnika na inny za pośrednictwem pamięci USB

Daje to oszczędność czasu przez eliminację niepotrzebnych nastaw przy zmianie maszyn. Wystarczy po prostu dołączyć maszynę, wczytać ją w CEBIS i pracować. Obsługa staje się dziecinnie łatwa dzięki funkcjom znanym z tabletów.

CLAAS TELEMATICS:

Poprawa przebiegów roboczych: analiza czasu pracy
Optymalizowanie ustawień: zdalny nadzór
Uproszczenie dokumentacji: zbiór danych
Oszczędność czasu serwisu: zdalna diagnostyka

TELEMATICS umożliwia sprawdzenie informacji o swojej maszynie zawsze i z każdego miejsca. Zgromadzone dane są regularnie wysyłane do serwera TELEMATICS. Daje to użytkownikowi oraz upoważnionym przez niego pracownikom serwisu możliwość obejrzenia i oceny istotnych informacji przez internet.

Loading...

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

506 953 576

Nawigacja CLAAS. Kontakt.