CLAAS AXION 800
AXION 800.
IMPONUJĄCY POD KAŻDYM WZGLĘDEM.
W klasie od 200 do 300 KM AXION 800 ujmuje komfortem jazdy i obsługi, dzięki którym długie dni pracy wydają się krótsze.
Model | Silnik | Liczba cylindrów | Moc maksymalna kW/KM | Rodzaj przekładni |
---|---|---|---|---|
AXION 800 HEXASHIFT | FPT | 6 | 150 kW / 205 PS | Przekładnia manualna |
AXION 810 HEXASHIFT | FPT | 6 | 158 kW / 215 PS | Przekładnia manualna |
AXION 810 CMATIC | FPT | 6 | 158 kW / 215 PS | CMATIC |
AXION 830 HEXASHIFT | FPT | 6 | 173 kW / 235 PS | Przekładnia manualna |
AXION 830 CMATIC | FPT | 6 | 173kW / 235 PS | CMATIC |
AXION 850 HEXASHIFT | FPT | 6 | 194 kW / 264 PS | Przekładnia manualna |
AXION 850 CMATIC | FPT | 6 | 194 kW / 264 PS | CMATIC |
AXION 870 CMATIC | FPT | 6 | 217 kW / 295 PS | CMATIC |
Silnik i napęd
silnik
Przekładnia
hydraulika
tylny i przedni podnośnik
konserwacja
Pod jednoczęściową maską pracuje 6-cylindrowy silnik FPT (technologia Fiat Powertrain) NEF 6 o pojemności 6,7 l. Silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V dzięki oczyszczaniu spalin roztworem mocznika, jest wyposażony w 4-zaworową technologię Common Rail, chłodzenie powietrza doładowania, a także turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT).
Stała moc.
Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji operatora pełny moment obrotowy w szerokim zakresie liczby obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest ona konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym z WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a praca ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy także nie stanowi problemu. Dwie prędkości obrotowe na biegu jałowym (650 i 800 obr./min) z automatycznym dopasowaniem zmniejszają zużycie paliwa przy zatrzymaniu.
Turbosprężarka o zmiennej geometrii
Turbosprężarka VGT zapewnia optymalne ciśnienie doładowania przy każdej liczbie obrotów silnika. Dzięki dopasowaniu liczby obrotów i obciążenia silnik osiąga 70% momentu obrotowego już na niskich obrotach. Optymalne spalanie zapewnia oszczędność paliwa i najlepszą moc.
Stage V dzięki DOC i SCRoF
Podczas konstruowania AXION 800 uwzględniono wszystkie niezbędne komponenty wtórnej obróbki spalin. Pole widzenia oraz dostęp do maszyny zostały w pełni zachowane. Ponieważ do optymalnej reakcji konieczna jest wysoka temperatura, katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC) znajduje się pod maską silnika, bezpośrednio za turbosprężarką. Katalizator SCR on Filter (SCRoF) został zamontowany w układzie wydechowym i umieszczony po prawej stronie maszyny.
AXION 870 CMATIC.
Dzięki inteligentnemu sterowaniu elektronicznemu CLAAS POWER MANAGEMENT (CPM) moc rozwijana przez AXION 870 CMATIC sięga 295 KM. Moc Boost jest do dyspozycji podczas pracy z WOM od 7 km/h i w transporcie, ale także dla napędu wentylatora. W wyniku tego zwiększone zostały możliwości wydajnościowe i wszechstronność modelu AXION 870 CMATIC.
AXION 1 | Moment obrotowy (Nm) | Moc maksymalna (KM) ECE R 120 |
870 | 12762 | 2952 |
850 | 1132 | 264 |
830 | 1016 | 235 |
810 | 941 | 215 |
800 | 896 | 205 |
Bezstopniowa jazda.
CLAAS CMATIC.
CMATIC oznacza technikę bezstopniowych przekładni ciągników CLAAS. Serię AXION 800 wyposażono w przekładnię ZF Terramatic. W bezstopniowej przekładni z rozdziałem mocy cztery wewnętrzne biegi są włączane sprzęgłami płytkowymi. Nie jest konieczna ręczna zmiana biegów.
Czytaj więcej
Efektywnie i komfortowo.
Wysoki mechaniczny udział w transmisji sił zapewnia znakomitą skuteczność w każdym zakresie prędkości z równoczesnym zachowaniem niskiego zużycia paliwa
Przemyślane sterowanie przekładni.
Wysokie przyspieszenie, łagodne opóźnienie oraz szybka reakcja na zmiany obciążenia: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i przy każdym zastosowaniu. Podczas pracy operator może się odprężyć i skoncentrować na bardziej istotnych sprawach – CMATIC zadba o resztę.
Wykorzystanie prawdziwego potencjału.
Przy prędkościach od 0,05 do 50 km/h można efektywnie wykorzystywać dostępną moc napędu. Także przy jeździe do tyłu transmisja sił odbywa się mechanicznie, co zapewnia ogromną siłę spychania. Na każdym z przełożeń można jechać z każdą liczbą obrotów silnika, a AXION 870–800 oferuje swój potencjał roboczy przez cały rok
AXION 870–810 jedzie przy 1600 obr./min z prędkością 50 km/h, a przy 1300 obr./min z prędkością 40 km/h, pokazując całą gamę możliwości w transporcie. Gdy operator nie naciska pedału gazu, przekładnia jest aktywnie zatrzymywana i ciągnik bezpiecznie utrzymuje pozycję postojową. Można wygodnie i bezpiecznie pokonywać z pełnym ładunkiem podjazdy na stromych polach lub skrzyżowania dróg.
Prosta i przejrzysta obsługa.
Przekładnia CMATIC dysponuje trzema rodzajami obsługi: pedałem jazdy, drążkiem jezdnym i trybem ręcznym.
W pierwszych trybach prędkość może być sterowana pedałem jazdy lub drążkiem jezdnym. Liczba obrotów silnika i przełożenie przekładni są regulowane automatycznie – z optymalną skutecznością i zużyciem paliwa. W trybie ręcznym operator ustala liczbę obrotów silnika i przełożenie przekładni. Automatyczna regulacja silnika i przekładni jest nieaktywna
Automatyczne obniżanie obrotów silnika.
Za pośrednictwem droop można szybko i łatwo ustawić liczbę obrotów silnika przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS jest widoczne, przy jakiej liczbie obrotów silnika przekładnia ogranicza prędkość.
Dopasowane zakresy prędkości
Przekładnia CMATIC oferuje trzy dowolnie ustawiane zakresy prędkości jazdy w obu kierunkach. Aktywny zakres jest pokazywany przez CEBIS lub CIS i może być zmieniany podczas jazdy dwoma przyciskami. Im niższa ustawiona wartość maksymalna zakresu jazdy, tym bardziej precyzyjne dozowanie prędkości.
W przypadku CMATIC każdy operator ma możliwość utworzenia własnego profilu do każdego zadania. Z atrakcyjną technologią przekładni CMATIC można efektywnie i produktywnie wykorzystać pełną moc swojego AXION – z optymalnym komfortem obsługi
Wysoka skuteczność.
HEXASHIFT
Dzięki HEXASHIFT przełącza się płynnie wszystkie sześć biegów pod obciążeniem i cztery zautomatyzowane grupy biegów dotykiem palca lub automatycznie, przez HEXACTIV.
Czytaj więcej
Oczywiste zalety.
- Możliwość komfortowego ustawiania w CIS lub CEBIS
Automatyczne sterowanie przekładni
Nie ma konieczności przełączania każdego biegu po kolei (jak w zwykłej przekładni przełączanej pod obciążeniem), przekładnia HEXASHIFT przy zmianie grupy biegów w zależności od prędkości i obciążenia automatycznie wybiera odpowiedni bieg – zarówno przy jeździe ręcznej, jak i automatycznej. Gdy w grupie D zostanie naciśnięty pedał sprzęgła, to przekładnia automatycznie dopasuje bieg do wcześniej wybranego przez operatora. Jest to pomocne przy ponownym ruszaniu.
SMART STOP i tempomat.
Dzięki funkcji SMART STOP możliwe jest zatrzymanie ciągników AXION 800 przez naciśnięcie hamulca, bez konieczności aktywacji pedału sprzęgła. Umożliwia to znaczne odciążenie operatora, w szczególności podczas prac wymagających częstego zatrzymywania i ruszania, jak np. przy zwijaniu balotów lub pracy z ładowaczem czołowym. Aktywacja SMART STOP odbywa się jednorazowo w łatwy sposób w CEBIS lub CIS. Automatykę przełączania HEXACTIV można wyposażyć w funkcję tempomatu. Zamiast stałej liczby obrotów silnika wprowadza się tutaj prędkość docelową, utrzymywaną przez ciągnik na stałym poziomie dzięki automatycznemu dopasowaniu liczby obrotów silnika wraz z automatyczną zmianą biegów.
Automatyka przełączania HEXACTIV.
Ponieważ operator ma ważniejsze rzeczy do zrobienia, HEXACTIV przełącza się automatycznie. Automatykę przełączania HEXACTIV można ustawić zgodnie z życzeniami operatora i rodzajem pracy. W CEBIS lub CIS do wyboru są trzy tryby automatyki przełączania.
Łatwe, czyste i bezciśnieniowe dołączanie.
Wszystkie dziesięć gniazd hydrauliki z tyłu AXION 870–800 jest wyposażonych w dźwignie odciążające. Dołączanie i odłączanie może odbywać się także pod ciśnieniem.
Hydraulika do wszelkich potrzeb
Power Beyond
Dla maszyn z własnym sterowaniem są z tyłu do dyspozycji przyłącza Power Beyond.
Oprócz standardowych przewodów ciśnieniowych, powrotnych i sterujących, ciągnik jest wyposażony w bezciśnieniowy powrót. Dzięki temu AXION jest przygotowany do napędzania silnikami hydraulicznymi z oddzielnym powrotem, nawet wtedy, gdy przyłącza Power Beyond są zajęte.
Ma to następujące zalety:
Wyposażenie | CIS | CIS+ | CEBIS |
Maks. liczba mechan. zaw. hydr. z tyłu | 4 | – | – |
Maks. liczba elektron. zaw. hydr. z tyłu | – | 4 | 5 |
Maks. liczba elektron. zaw. hydr. pośrodku, np. przyłączy do przodu lub przedniego podnośnika; obsługa przez ELECTROPILOT | 2 | 2 | 2 |
Wybór priorytetu zaworów hydraulicznych | – | – | □ |
Swobodne przypisanie zaworów hydraulicznych | – | – | □ |
Tylny podnośnik- udźwignie każdą maszynę.
Przy maksymalnym udźwigu do 10 t udźwignie każdą maszynę. Wyposażenie tyłu ciągnika można zestawić odpowiednio do potrzeb
Zaczep na wymiar.
Drabinka zaczepu AXION spełnia wymagania normy ISO 500. Dzięki temu można stosować również zaczepy innych maszyn spełniających tę samą normę. Fabrycznie dostępne są liczne możliwości:
Bezpośrednie ustawianie.
Przez przyciski i pokrętła w prawym słupku B można bezpośrednio dokonywać regulacji ważniejszych funkcji tylnego podnośnika:
Przedni podnośnik- Większa wszechstronność. Więcej zastosowań.
Wszystkie modele AXION 800 można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie:
Dzięki modułowej budowie możliwe jest bezproblemowe doposażenie.
Przedni podnośnik i przedni WOM są zintegrowane w każdym modelu:
Regulacja pozycyjna przedniego podnośnika dostępna w wersji CEBIS pozwala precyzyjnie pracować maszynami dołączanymi czołowo. Głębokość roboczą można ustawiać pokrętłem w podłokietniku fotela, podczas, gdy wysokość podnoszenia i prędkość opuszczania ogranicza i ustala się w CEBIS. Przedni podnośnik może działać jedno- lub dwustronnie.
Konserwacja zapewnia bezpieczeństwo i utrzymuje wartość.
Wymiana oleju silnikowego w AXION jest konieczna tylko co 600 godzin pracy. Olej przekładniowy i hydrauliczny wystarczają nawet na 1200 godzin pracy. W razie konieczności przeprowadzenia przeglądu wystarczy jeden ruch dłoni. Wszystkie istotne punkty konserwacji są łatwo i szybko dostępne. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzać pieniądze i skraca czas przestojów silnika.
Dostępność oszczędza czas i pieniądze
Przeglądy obsługi codziennej powinny być tak proste, jak to możliwe. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że wszystko, co skomplikowane i niewygodne, wykonuje się niechętnie.
Świeże powietrze i pełna moc.
Duże powierzchnie zasysania na masce silnika zapewniają wystarczającą ilość powietrza do chłodzenia i filtra powietrza silnika. Ze względu na niedużą prędkość przepływu powierzchnie zasysania są zawsze czyste i przepuszczalne.
Pakiet chłodnic umieszczono na stabilnej ramie z dwustopniowym otwieraniem przez siłowniki gazowe, co znakomicie ułatwia ich czyszczenie. Jest to bezpieczne, łatwe i praktyczne.
Filtr powietrza w chłodnej strefie przed chłodnicami jest wygodnie dostępny i może być wyjmowany bez ograniczeń. Odsysanie większych cząstek kurzu w obudowie filtra wydłuża okresy czasu do kolejnego czyszczenia.
Kabina
doskonały widok
wyposażenie cebis
wyposażenie cis+
wyposażenie cis
komfort
Wyposażenie CEBIS z obsługą przez wyświetlacz dotykowy oraz innowacyjny uchwyt wielofunkcyjny CMOTION.
Wyposażenie CIS+ z kolorowym wyświetlaczem, podłokietnikiem wielofunkcyjnym oraz DRIVESTICK.
Wyposażenie CIS z mechanicznymi zaworami hydraulicznymi, podłokietnikiem wielofunkcyjnym i DRIVESTICK
Czytaj więcej
CIS. Po prostu dobry
W wersji bazowej AXION ma zawory mechaniczne oraz CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS). Wyświetlacz CIS wyróżniają kompaktowy kształt oraz znakomita ergonomia obsługi: wszystkich ustawień dokonuje się wygodnie pokrętłem i przyciskiem ESC. Opcjonalnie, również w wersji CIS dostępne są dwa elektroniczne zawory hydrauliczne obsługiwane przez ELECTROROPILOT w podłokietniku.
CIS+. Po prostu więcej
CIS+ przekonuje dużą przejrzystością i prostą strukturą. Mimo wygodnej prostoty oferuje on niezbędny zakres funkcji wraz z funkcjami automatycznymi dla łatwej i wydajnej pracy. Ponadto CIS+ jest dostępny z bezstopniową przekładnią CMATIC lub z biegami pod obciążeniem w przekładni HEXASHIFT. Zintegrowany w słupku A kolorowy wyświetlacz CIS o przekątnej 7″ łączy możliwości wyświetlania i regulacji przekładni, elektronicznych zaworów hydraulicznych, przycisków funkcyjnych oraz zarządzania nawrotami CSM
CEBIS. Po prostu wszystko.
Przekładnie HEXASHIFT lub CMATIC: w wersji CEBIS wyróżniają się elektroniczne zawory hydrauliczne, a przede wszystkim terminal CEBIS z dotykowym wyświetlaczem 12″. Dodatkowo oprócz rozszerzonych funkcji automatycznych, takich jak zarządzanie nawrotami CSM, obraz z kamery, sterowanie urządzeniami ISOBUS, CEMOS do ciągników oraz wybór priorytetu zaworów hydraulicznych, dostępnych jest jeszcze wiele innych funkcji – CEBIS spełnia wszelkie życzenia. Wszystkie ustawienia można wprowadzić w ciągu kilku sekund dzięki obsłudze dotykowej oraz logicznej nawigacji w menu.
Wyposażenie AXION | CIS | CIS+ | CEBIS |
Wyświetlacz CIS w słupku A, DRIVESTICK oraz podłokietnik wielofunkcyjny | ● | – | – |
Kolorowy wyświetlacz CIS w słupku A, DRIVESTICK oraz podłokietnik wielofunkcyjny | □ | ● | – |
Terminal CEBIS z wyświetlaczem dotykowym, uchwyt wielofunkcyjny CMOTION oraz podłokietnik wielofunkcyjny | – | – | ● |
Przekładnia CMATIC | – | □ | □ |
Przekładnia HEXASHIFT | ● | □ | □ |
Sterowanie WOM | ● | ● | ● |
Maks. liczba mechanicznych zaworów hydraulicznych | 4 | – | – |
Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych | 2 | 6 | 7 |
Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych obsługiwanych przez ELECTROPILOT | 2 | 4 | 4 |
Zarządzanie na nawrotach CSM | – | □ | – |
CSM – zarządzanie na nawrotach z funkcją edycji | – | – | ● |
Funkcje komputera pokładowego | □ | ● | ● |
Zarządzanie maszynami | – | – | ● |
Zarządzanie zleceniami | – | – | ● |
Obraz z kamery | – | – | □ |
Sterowanie urządzeniami ISOBUS | – | – | □ |
CEMOS dla ciągników | – | – | □ |
TELEMATICS | □ | □ | □ |
ICT (Implement Controls Tractor) | – | □ | □ |
Wyposażenie CEBIS.
Podłokietnik, który jest wyznacznikiem.
Czytaj więcej
- Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION
- Obsługa trybu jazdy, zmiany zakresu przekładni oraz dwie pamięci liczby obrotów silnika z precyzyjną regulacją
- Terminal CEBIS z wyświetlaczem dotykowym 12″
- ELECTROPILOT z dwoma zaworami o działaniu dwustronnym i dwoma przyciskami funkcyjnymi
- CEBIS
- Ustawianie głębokości roboczej przedniego i tylnego podnośnika
- Aktywacja przedniego i tylnego WOM
- Ręczna dźwignia gazu
- Neutralna pozycja przekładni, aktywacja przedniego podnośnika
- Elektroniczne sterowanie hydrauliką
- Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego, automatyka WOM, amortyzacja przedniej osi
- Główny włącznik: akumulator, aktywacja hydrauliki, CSM, system prowadzenia
Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.
We wszystkich wariantach wyposażenia następujące funkcje są sterowane przez obrotowe przełączniki i przyciski słupka B:
- Wybór prędkości WOM
- Ustawienia tylnego podnośnika
- Wskaźnik stanu tylnego podnośnika
- Obsługa elektronicznej regulacji podnośnika
Wraz z CMOTION firma CLAAS proponuje koncepcję komfortowego i efektywnego wykorzystania ważniejszych funkcji AXION. Obsługa tych funkcji kciukiem, palcem wskazującym i środkowym nie męczy dłoni, zwłaszcza że ręka spoczywa na podłokietniku.
Przejrzysty i z możliwością szybkiej obsługi.
Dzięki zrozumiałym symbolom oraz oznaczeniom kolorystycznym 12-calowa przekątna ekranu CEBIS umożliwia jasny przegląd ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu CEBIS oraz dotykowy ekran pozwalają na dokonanie wszystkich ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona symbolem maszyny. Wystarczy dotknąć, aby przejść bezpośrednio do odpowiedniego okna dialogowego.
- Możliwość intuicyjnego przechodzenia w CEBIS pomiędzy urządzeniami ISOBUS, ekranami ciągnik – jazda po drodze i ciągnik – jazda po polu
- Przejrzysty widok urządzenia ISOBUS w strefie głównej
- Wystarczy podłączyć kabel ISOBUS z przodu lub z tyłu i można ruszyć z miejsca
- Możliwość bezpośredniej obsługi nawet dziesięciu funkcji ISOBUS przyciskami funkcji na CMOTION
- W strefie bocznej można wyświetlić maks. dwa obrazy z kamery
- Możliwość przełączania pomiędzy sylwetką maszyny, kamerą 1 i kamerą 2 w strefie głównej
Wyposażenie CIS+.
Wszystko na swoim miejscu.
Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.
Czytaj więcej
- DRIVESTICK do obsługi przekładni CMATIC lub HEXASHIFT
- Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych, np. aktywacja zarządzania nawrotami CSM
- Ręczny gaz, dwie pamięci obrotów silnika, GPS PILOT, napęd wszystkich kół i blokada mechanizmu różnicowego
- Dżojstik ELECTROPILOT z dwoma przyciskami funkcyjnymi i przyciskami do zmiany kierunku jazdy
- Pole obsługi przekładni i aktywacja funkcji hydrauliki
- Elektroniczne sterowanie hydrauliką
- Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
- Aktywacja przedniego i tylnego WOM oraz automatyki tylnego WOM
- Aktywacja amortyzacji przedniej osi
Po prostu dobry.
Wersja CIS– wszystko na swoim miejscu
Podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora. Wszystkie często używane funkcje znajdują się na wielofunkcyjnym podłokietniku.
Czytaj więcej
- DRIVESTICK do obsługi przekładni HEXASHIFT
- Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych
- GPS PILOT i dwie pamięci obrotów silnika
- Ręczna dźwignia gazu
- Dokładne ustawienie pamięci liczby obrotów silnika
- Pole obsługi przekładni, automatyka zmiany biegów HEXACTIV
- ELECTROPILOT
- Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
- Aktywacja przedniego i tylnego WOM
- Mechaniczne zawory hydrauliczne
Intuicyjna obsługa daje pełną kontrolę przekładni HEXASHIFT: przez jedyny w swoim rodzaju DRIVESTICK. Skomplikowane manewry dźwignią zmiany biegów należą tu do przeszłości. Aby doskonale zmieniać i dobierać biegi, wystarczy mały ruch palcem.
Oferuje pełen komfort, jest jednym z najważniejszych punktów wygodnej, efektywnej pracy. Jest wynikiem dokładnej analizy przebiegu czynności wykonywanych w kabinie: funkcje często używane znajdują się w wielofunkcyjnym podłokietniku, funkcje używane rzadziej ułożono w prawej, bocznej konsoli
Dla każdej dźwigni obsługi hydrauliki jest do dyspozycji pokrętło. Z jego pomocą można wybierać możliwości funkcyjne każdego z zaworów:
W wyposażeniu CIS wyświetlacz znajduje się na tablicy przyrządów. Dodatkowy wskaźnik HEXASHIFT w słupku A pokazuje w jednym widoku wszystkie informacje o przekładni.
Ergonomia i komfort to lepsze warunki pracy.
Komfort pierwszej klasy.
Liczne szczegóły AXION zapewniają lepsze środowisko robocze na długie dni pracy. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem pasażera znajduje się chłodzony schowek na dwie butelki 1,5 l i przekąski. Idealne na przerwę śniadaniową.
Czytaj więcej
Systemy wspomagania operatora
Czyni dobrego operatora jeszcze lepszym.
CEMOS dla ciągników.
CLAAS łączy pod pojęciem CEMOS wszystkie systemy, które służą optymalizacji maszyny. Od kilku lat CEMOS jest wiodącym systemem asystowania operatorowi do kombajnów CLAAS, a teraz obejmie również ciągniki
Czytaj więcej
Czym jest CEMOS?
CEMOS to ekspert CLAAS na pokładzie, który wspiera użytkownika w codziennej pracy. System sugeruje wartości nastaw, co ułatwia operatorowi stałe dopasowywanie maszyny do warunków pracy. CEMOS zmniejsza złożoność ustawień i umożliwia szybsze optymalne dostrojenie maszyny
Zalety CEMOS.
CEMOS uczy i szkoli.
CEMOS to samouczący się system wspomagania operatora. Jako pierwszy i jedyny system na rynku optymalizuje zarówno pracę ciągnika, jak i kultywatora czy pługu. Wspiera operatora w zakresie balastowania i ustawiania ciśnienia w oponach. CEMOS sporządza przykładowe wartości dla wszystkich istotnych ustawień, np. silnika, przekładni i przyrządu roboczego. Dzięki temu można pracować zawsze z optymalną trakcją i ochroną podłoża. CEMOS poprawia wydajność, zwiększa jakość pracy i oszczędza do 12% paliwa.
Faza 1.
Przygotowanie na podwórzu.
Na podstawie wybranego narzędzia dołączanego i planowanej pracy w polu CEMOS już na podwórzu sugeruje operatorowi konieczne balastowanie i optymalne ciśnienie w oponach. Uczący się dynamicznie system gromadzi dalsze wartości pomiarowe podczas prac i dostosowuje sugestie na potrzeby kolejnego zastosowania.
Faza 2.
Ustawienia podstawowe na polu.
Zintegrowana baza wiedzy CEMOS krok po kroku objaśnia ustawienia podstawowe maszyn dzięki ilustrowanym wskazówkom. Obecnie dostępny jest system ustawienia pługa różnych marek, który w przyszłości zostanie uzupełniony o kolejne narzędzia towarzyszące. Zapewniają one cenną pomoc w przypadku nowych maszyn w gospodarstwie, w obsłudze których operatorzy nie mają jeszcze wystarczającego doświadczenia.
Faza 3.
Optymalizacja podczas pracy.
Na polu operator otwiera okno optymalizacji. CEMOS sprawdza wszystkie ustawienia podstawowe i podpowiada zmiany dla „Wydajności” lub „Efektywności”, które można zaakceptować – i system zmieni je automatycznie – lub odrzucić. Po każdej zmianie ustawień CEMOS sygnalizuje w trakcie pracy z maszyną, czy i w jakim stopniu poprawiły się wydajność i zużycie paliwa.
CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT.
Precyzja na nawrotach z CSM.
Zarządzanie nawrotami CSM przejmuje pracę operatora podczas ich wykonywania. Wystarczy jedno naciśnięcie, a wykonane zostaną wszystkie zaprogramowane czynności.
Czytaj więcej
W dowolnej kolejności można łączyć następujące funkcje:
Zawsze na właściwym śladzie.
Systemy prowadzenia CLAAS
Systemy prowadzenia CLAAS odciążają operatora. Pracują jako urządzenie naprowadzające bądź jako system w pełni kierujący ciągnikiem, automatycznie prowadzący go po optymalnym torze. Eliminują błędy i pokrycia przejazdów. Badania pokazują, że nowoczesne systemy prowadzenia oszczędzają aż do 7% kosztów paliwa, amortyzacji maszyn, nawozów oraz środków ochrony roślin.
Czytaj więcej
Systemy prowadzenia GPS PILOT. Precyzyjne, zorientowane na przyszłość, nieskomplikowane.
Poprawa wyników gospodarstwa i ułatwienie codziennej pracy – zastosowanie terminala CEMIS 1200 to krok w przyszłość. Z automatycznym prowadzeniem po śladach GPS PILOT maszyna pracuje jak na szynach: zawsze we właściwym śladzie, bez nakładek i z pełną szerokością roboczą. Czynności te nie wymagają długiego szkolenia: dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika CLAAS obsługa automatycznego systemu prowadzenia jest zaskakująco prosta. Z ISOBUS i standardowymi formatami wymiany danych CEMIS 1200 to przyszłościowe rozwiązanie zapewniające większą precyzję w rolnictwie.
Proste.
CEMIS 1200 płynnie integruje się z kabiną: dzięki strukturze obsługi analogicznej do CEBIS operator szybko i intuicyjnie odnajdzie się w otoczeniu. Z systemu można korzystać na wszystkich maszynach CLAAS standardowo wyposażonych w GPS PILOT CEMIS 1200. Terminal i odbiornik można błyskawicznie przenosić z jednej maszyny na drugą, co zapewnia pełną elastyczność i oszczędność kosztów.
Ukierunkowane na przyszłość.
Dzięki CEMIS 1200 zarządzanie zleceniami poprzez sieć komórkową to kwestia kilku kliknięć – w ujednolicony i komfortowy sposób. Planuj zlecenia w swoim oprogramowaniu do zarządzania gospodarstwem i przesyłaj je do maszyny żniwnej przez TELEMATICS bezpośrednio z 365FarmNet lub innych podłączonych systemów. Operator ma wszystkie prace pod kontrolą, a po ich realizacji może szybko i łatwo przesłać dane do biura. Zlecanie, realizacja i dokumentacja przebiega spójnie i niezawodnie.
Precyzyjny.
Precyzyjna praca wymaga dobrego sygnału korekcyjnego. SATCOR 15*) to gwarancja precyzji – i to w standardzie przez 5 lat. Potrzebujesz jeszcze większej dokładności? Opcjonalnie do wyboru są sygnały korekcyjne: SATCOR 3*) oraz SATCOR 3 FAST*).
Absolutna precyzja jest priorytetem? W takim razie skorzystaj z GPS PILOT CEMIS 1200 z sygnałem korekcyjnym RTK gwarantującym najwyższą dokładność. Wszystkie sygnały korekcyjne RTK są analizowane seryjnie przez funkcję RTK Bridging, tzn. w razie utraty sygnału można kontynuować pracę nawet przez 20 minut przy
Zarządzanie danymi
Wszystkie maszyny pod nadzorem. Zawsze
CLAAS TELEMATICS i zarządzanie polami i maszynami z Cebis
Czytaj więcej
Zarządzanie polami z CEBIS.
Dla udokumentowania wykonanych prac można w CEBIS założyć i zapisać w pamięci do 20 zadań. Po podaniu szerokości roboczej uruchamia się liczenie powierzchni oraz zużycia paliwa na hektar. W celu uzyskania możliwie dokładnych wyników można posłużyć się radarem prędkości.
Zarządzanie maszynami z CEBIS.
CEBIS pozwala na zapisanie 20 maszyn. Wszystkie ustawione wartości są przypisane każdej z nich.
Daje to oszczędność czasu przez eliminację niepotrzebnych nastaw przy zmianie maszyn. Wystarczy po prostu dołączyć maszynę, wczytać ją w CEBIS i pracować. Obsługa staje się dziecinnie łatwa dzięki funkcjom znanym z tabletów.
CLAAS TELEMATICS:
TELEMATICS umożliwia sprawdzenie informacji o swojej maszynie zawsze i z każdego miejsca. Zgromadzone dane są regularnie wysyłane do serwera TELEMATICS. Daje to użytkownikowi oraz upoważnionym przez niego pracownikom serwisu możliwość obejrzenia i oceny istotnych informacji przez internet.