CLAAS ARION 500

ARION 500.

Wspiera tam, gdzie może.

Jeden z naszych najbardziej popularnych ciągników zyskuje jeszcze więcej nowych funkcji, opracowanych przez konstruktorów we współpracy z operatorami maszyn ARION. Gdy ktoś każdego dnia pracuje na polu, dokładnie wie, czego potrzebuje.

Większe wsparcie: samouczący się system wspomagania operatora CEMOS odczuwalnie ułatwia pracę
Większa elastyczność: CEBIS wyświetla obraz z dwóch kamer i steruje urządzeniami ISOBUS
Większa opłacalność: ograniczenie liczby obrotów silnika oszczędza paliwo
Większa dokładność: wystarczy naciśnięcie przycisku, aby włączyć tylny WOM, a następnie aktywować pamięć prędkości obrotowych silnika
Większy komfort: zachęcamy do wypróbowania stanowiska pracy ze skórzaną kierownicą, zestawem głośnomówiącym oraz otwieranym do tyłu lukiem dachowym
  • ARION 510 92KW / 125KM
  • ARION 530 107KW / 145KM
  • ARION 550 121KW / 165KM
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem DPS o mocy maks. 125 KM, maks. mom. obr. 562 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa 200 l lub 245 l, zbiornik mocznika maks. 15 l
Przekładnia powershift HEXASHIFT z 6 biegami pod obciążeniem
Prędkość maks. 40 km/h lub 50 km/h i min. 0,12 km/h
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Rozstaw osi 2,56 m i udźwig maks. 6500 kg lub 7500 kg
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem DPS o mocy maks. 145 KM, maks. mom. obr. 612 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa 200 l lub 245 l ; zbiornik mocznika maks. 15 l
Przekładnia powershift HEXASHIFT z 6 biegami pod obciążeniem
Prędkość maks. 40 km/h lub 50 km/h i min. 0,12 km/h
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Rozstaw osi 2,56 m i udźwig maks. 6500 kg lub 7500 kg
Ciągnik standardowy z 4-cylindrowym silnikiem DPS o mocy maks. 165 KM, maks. mom. obr. 660 Nm (ECE R 120) i pojemności skokowej 4,5 l
Zbiornik paliwa 200 l lub 245 l, zbiornik mocznika maks. 15 l
Przekładnia powershift HEXASHIFT z 6 biegami pod obciążeniem
Prędkość maks. 40 km/h lub 50 km/h i min. 0,11 km/h
Elektroniczne przełączanie nawrotne REVERSHIFT
Rozstaw osi 2,56 m i udźwig maks. 6900 kg lub 8000 kg

Silnik + Napęd

  • SILNIK
  • pRZEKŁADNIA
  • Przemyślana koncepcja
  • hydraulika
  • Tylny i przedni podnośnik
  • konserwacja

Mocne serce.

Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji operatora pełny moment obrotowy w szerokim zakresie liczby obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a jazda ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy nie stanowi problemu.

Silniki DPS Powertech o pojemności skokowej 4,5 lub 6,8 l
ARION 500: silniki 4-cylindrowe z rzędowym turbodoładowaniem (niezwykle szybko reagująca mała turbina doładowania oraz turbosprężarka Wastegate)
Wtrysk Common Rail z ciśnieniem 1800 barów
Technologia 4-zaworowa i chłodnica powietrza doładowania
ARIONMOC MAKS. (KM) ECE R 120
550165
530145
510125

CMATIC

Po prostu komfortowa, bezstopniowa jazda.

CMATIC.

W ARION 600/500 CMATIC zastosowano opracowaną i zbudowaną przez CLAAS bezstopniową przekładnię EQ 200/220. Poprzez inteligentne połączenie dwustopniowej przekładni planetarnej, zespołu sprzęgieł i hydrostatu zoptymalizowano przepływ mocy. Przekładnia ma prostą budowę i dwa automatycznie zmieniane wewnętrzne przełożenia.

TECHNIKA

1 przełożenie:

Na pierwszym wewnętrznym przełożeniu ciągnik jest na postoju w stanie aktywnego zatrzymania albo może ruszać z miejsca lub zmieniać kierunek jazdy. (W przekładni nie zachodzą żadne przełączenia mechaniczne). Dwustopniowa przekładnia planetarna dzieli siłę przychodzącą z silnika (z lewej) na część mechaniczną i część zmienną, hydrostatyczną. Gdy ciągnik przyspiesza liczby obrotów obu wałków sprzęgła coraz bardziej zbliżają się do siebie, aż stają się identyczne. Ponieważ w tym momencie automatycznie zmienia się przełożenie, operator tego nie odczuwa.

2 przełożenie:

Na drugim wewnętrznym przełożeniu zmienia się przepływ sił i sposób działania przekładni. Maszyny hydrauliczne zamieniają się zadaniami. Dwustopniowa przekładnia planetarna jest inteligentnie połączona z hydrostatami przez sprzęgła. W efekcie moc przychodząca z silnika (od lewej) nie tylko nie jest dzielona przez przekładnię planetarną, lecz ponownie sumowana.

PRZEMYŚLANE STEROWANIE PRZEKŁADNI

Wysokie przyspieszenie, łagodne opóźnienie oraz szybka reakcja na zmiany obciążenia: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i przy każdym zastosowaniu. Operator może się odprężyć i skoncentrować na bardziej istotnych sprawach – CMATIC zadba o resztę.

Dzięki opisanej zmianie funkcji między 1. i 2. przełożeniem stopień skuteczności jest tak samo wysoki przy każdej prędkości jazdy. Dzięki temu ciągniki ARION 500 CMATIC działają wyjątkowo sprawnie.

EFEKTYWNIE I KOMFORTOWO

Ciągniki ARION 500 jadą przy 1500 obr./min z prędkością 50 km/h, a przy 1400 obr./min z prędkością 40 km/h, pokazując całą gamę swoich możliwości również w transporcie. Gdy operator nie naciska pedału gazu, przekładnia jest aktywnie zatrzymana i ciągnik utrzymuje swoją pozycję postojową. Daje to możliwość wygodnego i bezpiecznego pokonywania podjazdów z pełnym obciążeniem na stromych polach lub skrzyżowań dróg.

Zalety:

Absolutnie równomierne przyspieszenie od 0 do 50 km/h (lub 40 km/h), także pod najwyższym obciążeniem
Mniejsze zużycie paliwa na drodze z prędkością maksymalną przy tylko 1500 obr./min
Komfortowe zatrzymywanie i ruszanie na zboczach z aktywną regulacją stanu zatrzymania
Płynna i automatyczna zmiana wewnętrznych przełożeń
Praca zawsze w optymalnym zakresie prędkości
Dwa wewnętrzne przełożenia, zmieniające przepływ sił i sposób działania przekładni – wysoka, stała skuteczność zmniejszająca zużycie paliwa i maksymalna wszechstronność we wszystkich pracach
AUTOMATYCZNE OBNIŻANIE OBROTÓW SILNIKA

Za pośrednictwem droop można szybko i łatwo ustawić liczbę obrotów silnika przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS jest widoczne, przy jakiej liczbie obrotów silnika przekładnia ogranicza prędkość.

Przy aktywnej pamięci obrotów silnika, np. podczas pracy z WOM, można określić, przy jakiej różnicy względem zapisanej liczby obrotów silnika następuje redukcja przełożenia przekładni.

HEXASHIFT

Wydajne przełączanie pod obciążeniem.

HEXASHIFT.

Dzięki HEXASHIFT płynnie przełącza się wszystkie sześć stopni obciążenia i cztery zautomatyzowane grupy biegów przez dotyk palcem lub automatycznie przez HEXACTIV. Pokrywanie się biegów pod obciążeniem umożliwia wykorzystanie pełnej mocy silnika oraz niezakłóconą zmianę grup biegów w transporcie

Zalety:

Zmiana zakresów bez używania sprzęgła
Dobre zestopniowanie wszystkich biegów
Wysoka skuteczność na polu i w drodze przy niewielkim zużyciu paliwa
Opcjonalnie biegi pełzające do 110 m/h
Możliwość komfortowego ustawiania w CIS lub CEBIS
Wysoki komfort obsługi przez DRIVESTICK lub CMOTION
Zarządzanie silnikiem-przekładnią CLAAS dla miękkiej zmiany grup i biegów
SMART STOP: zatrzymywanie pedałem hamulca bez użycia sprzęgła
Automatyka zmiany biegów HEXACTIV z tempomatem
Dezaktywacja tempomatu i pamięci liczby obrotów silnika pedałem gazu
Dźwignia REVERSHIFT z elektronicznym hamulcem postojowym
Funkcja REVERSHIFT na dźwigni sterowania krzyżowego ELECTROPILOT
SMART STOP I TEMPOMAT

Dzięki funkcji SMART STOP możliwe jest zatrzymanie ciągników ARION 600/500 poprzez naciśnięcie hamulca, bez konieczności aktywacji pedału sprzęgła. Umożliwia to znaczne odciążenie operatora w szczególności podczas prac wymagających częstego zatrzymywania i ruszania, jak np. przy zwijaniu balotów lub prac z ładowaczem czołowym. Aktywacja SMART STOP odbywa się jednorazowo w łatwy sposób w CEBIS lub CIS. Automatykę przełączania HEXACTIV można wyposażyć w funkcję tempomatu. Zamiast stałej liczby obrotów silnika wprowadza się tutaj prędkość docelową, utrzymywaną przez ciągnik na stałym poziomie dzięki automatycznemu dopasowaniu liczby obrotów silnika wraz z automatyczną zmianą biegów.

OGRANICZENIE LICZBY OBROTÓW SILNIK

Ograniczenie liczby obrotów silnika wspomaga oszczędzanie paliwa. Użytkownik może z góry określić maksymalną liczbę obrotów, aby potem w pełni skoncentrować się na pracy. Maszyna utrzymuje zadaną wartość, niezależnie od siły nacisku na pedał gazu. Takie rozwiązanie umożliwia znaczną oszczędność paliwa

AUTOMATYKA PRZEŁĄCZANIA HEXACTIV

Ponieważ kierowca ma ważniejsze sprawy do wykonania, HEXACTIV automatycznie wykonuje przełączenia. Automatykę przełączania HEXACTIV można ustawić zgodnie z życzeniami kierowcy i rodzajem pracy. W CEBIS lub CIS do wyboru są trzy tryby automatyki przełączania.

W pełni automatyczny: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy różnej liczbie obrotów silnika zależnie od jego obciążenia, prędkości jazdy i pozycji pedału gazu
Tryb WOM: HEXACTIV dokonuje przełączeń tak, aby liczba obrotów WOM była możliwie stała
Tryb użytkownika: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy stałej liczbie obrotów silnika zaprogramowanej przez operatora

Koncepcja elastycznego ciągnika CLAAS.

Aby można było w pełni wykorzystać ciągnik, CLAAS proponuje przygotowane specjalnie dla ARION 500 zróżnicowane wyposażenie fabryczne.

Przy odpowiednim wyposażeniu można w każdej chwili dołączyć ładowacz czołowy albo przedni podnośnik. Między dźwigarem przedniej osi a przekładnią, wzdłuż silnika umieszczona jest rama połówkowa. Przejmuje powstające siły służąc jednocześnie za punkt dołączania konsoli ładowaczy czołowych. Są one przykręcane do tej ramy i można je zamontować w dowolnym momencie. Gdy ARION jest fabrycznie wyposażony w przedni podnośnik lub ładowacz czołowy, rama połówkowa należy do zakresu wyposażenia. Wszystkie punkty konserwacji są oczywiście dostępne bez żadnych ograniczeń.

Koncepcja ciągników CLAAS:

Kombinacja dużego rozstawu osi i optymalnego rozkładu masy (50% przód / 50% tył) przy kompaktowej długości, gwarantuje ogromną wszechstronność i zdolność do osiągania wysokich wydajności.

Duży rozstaw osi z optymalnym rozkładem masy:

Wysoki komfort jazdy
Dobra, bezpieczna pozycja na drodze
Wysoka siła uciągu i osiąganie wysokich wydajności poprzez niewielkie wymogi balastowania
Duży udźwig z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa
Optymalne zużycie paliwa
Ochrona gleby i dynamika przy transporcie po drogach dzięki niewielkim potrzebom balastowania

Mała długość całkowita:

Dobra zwrotność
Mała długość zestawu na drodze
Doskonałe pole widzenia
Dobre prowadzenie maszyn na przednim TUZ

Łatwe dołączanie.

Mocna hydraulika.

Wszystkie osiem tylnych przyłączy hydrauliki ARION ma dźwignie odciążające. Dołączanie i odłączenie można wykonać także pod ciśnieniem. Kodowanie kolorem złączy ułatwia bezbłędny montaż maszyn roboczych. Ociekacze oleju utrzymują strefę złączy w czystości podczas dołączania i odłączania.

Na przednim podnośniku znajdują się złącza hydrauliczne oraz wolny spływ.

Hydraulika do wszelkich potrzeb

Instalacja hydrauliczna Load Sensing dla wszystkich modeli ARION 600/500 z wydatkiem 110 lub 150 l/min
Z wyposażeniem w CIS: cztery mechaniczne zawory hydrauliczne w prawej konsoli i ELECTROPILOT w wielofunkcyjnym podłokietniku do obsługi dwóch elektronicznych zaworów hydraulicznych
Z wyposażeniem CEBIS lub CIS+: z poziomu podłokietnika można obsługiwać do sześciu elektronicznych zaworów hydraulicznych – z czego do czterech funkcją ELECTROPILOT. Obsługę zaworów hydraulicznych można również przypisać do przycisków funkcyjnych CMOTION, podłokietnika wielofunkcyjnego lub ELECTROPILOT – w celu uproszczenia złożonych procesów roboczych.
Dodatkowo z wyposażeniem CEBIS: dzięki możliwości swobodnego przypisania i wyboru priorytetu zaworów hydraulicznych każdy operator może dostosować obsługę w CEBIS zależnie od rodzaju zastosowania i osobistych preferencji. Dzięki temu często używane funkcje hydrauliczne znajdują się obok siebie, umożliwiając płynną pracę

Dla maszyn z własnym sterowaniem są z tyłu do dyspozycji przyłącza Power Beyond

Zalety:

Olej hydrauliczny podawany jest zależnie od potrzeb maszyny roboczej
Duży przekrój przewodów, bezwyciekowe złącza hydrauliczne i bezciśnieniowy powrót zmniejszają straty mocy
WYPOSAŻENIECISCIS+CEBIS
Maks. liczba mechan. zaw. hydr. z tyłu4
Maks. liczba elektron. zaw. hydr. z tyłu44
Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych pośrodku, np. dla ładowacza czołowego lub przedniego podnośnika; obsługa przez ELECTROPILOT222
Wybór priorytetu zaworów hydraulicznych
Swobodne przypisanie zaworów hydraulicznych

□ Dostępne – Niedostępne

TYLNY PODNOŚNIK

Tylny podnośnik.

Dzięki udźwigowi maksymalnemu do 7,5 lub 8 ton ciągniki ARION 600/500 poradzą sobie z każdą maszyną. Wyposażenie tylnego podnośnika można zestawiać odpowiednio do potrzeb.

Ręczne lub automatyczne stabilizatory cięgieł dolnych
Regulacja poślizgu
Hydrauliczne cięgło górne
Mocny i prosty uchwyt cięgła górnego
Praktyczny tylny uchwyt na kule
Na obu błotnikach uruchamianie podnośnika, WOM i dowolnego elektronicznego zaworu hydraulicznego (zależnie od wyposażenia) z zewnątrz
Liczne możliwości dołączania, jak zaczep wahadłowy z kulą pociągową, zaczep automatyczny, zaczep Hitch, CUNA

Bezpośrednie ustawianie.

Przez przyciski i pokrętła w prawym słupku B można bezpośrednio dokonywać regulacji ważniejszych funkcji tylnego podnośnika

Podnoszenie i opuszczanie
Amortyzacja wstrząsów wł./wył.
Blokowanie tylnego podnośnika
Aktywacja regulacji poślizgu
Ograniczenie wysokości podnoszenia
Prędkość opuszczania
Regulacja siły uciągu i pozycji
Ustawienie regulacji poślizgu
Tylny uchwyt na kule
Alternatywnie do szyn zaczepu dostępny jest Pick Up Hitch.
Automatyczne stabilizatory cięgieł dolnych

PRZEDNI PODNOŚNIK

Przedni podnośnik.

Wszystkie modele ARION można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie:

– 3 t udźwigu maksymalnego

– 4 t udźwigu maksymalnego

Przedni podnośnik i przedni WOM zintegrowane są w każdym modelu ARION

Trzy pozycje dolnych cięgien przedniego TUZ: złożona do góry, stała robocza, pływająca w podłużnych otworach
Seryjnie siłowniki o działaniu dwustronnym
Krótki odstęp między przednią osią a punktami dołączania, dający lepsze prowadzenie maszyn
WOM 1000 obr./min
Obsługa przedniego podnośnika oraz zaworów sterujących o działaniu dwustronnym z zewnątrz, w wersji CEBIS
Duża, jednoczęściowa maska silnika daje dostęp do wszystkich punktów jego konserwacji
Poziom i uzupełnienie stanu oleju można sprawdzać przy opuszczonej masce z lewej strony ciągnika
Wykonanie przeglądów obsługi codziennej jest możliwe bez żadnych narzędzi

Długie okresy między wymianami oleju (silnik 500 h, przekładnia i hydraulika 1500 h) pozwalają oszczędzić czas i pieniądze. Dzięki temu ponosi się mniej kosztów w sezonie, gdyż maszyna jest tam, gdzie powinna być: w pracy.

Duże powierzchnie zasysania w masce silnika oferują wystarczającą ilość świeżego powietrza do chłodzenia i filtra powietrza silnika
Ze względu na małą prędkość przepływu na powierzchniach zasysania, są one zawsze czyste i przepuszczalne
Pakiety chłodnic są umieszczone na stabilnej ramie a do pełnego czyszczenia sprężyny gazowe otwierają powierzchnie chłodzenia w dwóch pozycjach
Filtr powietrza w chłodnej strefie przed chłodnicami jest wygodnie dostępny i może być wyjmowany bez ograniczeń
Duży filtr powietrza przewidziano do wydłużonej, stałej pracy
Akumulator i skrzynka na narzędzia są dobrze dostępne po prawej stronie wejścia.
Pod maską silnika znajduje się harmonogram smarowania, który ułatwia proces konserwacji.
Łatwy dostęp do filtra powietrza w dachu kabiny.
Z lewej strony na wejściu znajduje się przyłącze sprężonego powietrza.

Kabina

  • wersja cis
  • wersja cis+
  • wersja cebis
  • ergonomia i komfort

CIS. Po prostu dobry.

W wersji bazowej ARION posiada mechaniczne zawory i CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS). Wyświetlacz CIS wyróżniają kompaktowy kształt oraz znakomita ergonomia obsługi: wszystkie ustawienia są wygodnie wykonywane pokrętłem i przyciskiem ESC. Opcjonalnie także w wersji CIS dostępne są dwa elektroniczne zawory hydrauliczne obsługiwane przez ELECTROPILOT w podłokietniku fotela.

Podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora. Wszystkie często używane funkcje znajdują się na wielofunkcyjnym podłokietniku.

DRIVESTICK do obsługi przekładni HEXASHIFT
Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych
GPS PILOT i dwie pamięci obrotów silnika
Ręczna dźwignia gazu
Dokładne ustawienie pamięci liczby obrotów silnika
Pole obsługi przekładni, automatyka zmiany biegów HEXACTIV
ELECTROPILOT
Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
Aktywacja przedniego i tylnego WOM
Mechaniczne zawory hydrauliczne

Obsługa HEXASHIFT – dotykiem palców.

Intuicyjna obsługa daje pełną kontrolę przekładni HEXASHIFT: przez jedyny w swoim rodzaju DRIVESTICK. Skomplikowane manewry dźwignią zmiany biegów należą tu do przeszłości. Aby doskonale zmieniać i dobierać biegi, wystarczy mały ruch palcem.

Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.

  1. DRIVESTICK do obsługi przekładni CMATIC lub HEXASHIFT
  2. Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych, np. aktywacja zarządzania nawrotami CSM
  3. Ręczny gaz, dwie pamięci obrotów silnika, GPS PILOT, napęd wszystkich kół i blokada mechanizmu różnicowego
  4. Dżojstik ELECTROPILOT z dwoma przyciskami funkcyjnymi i przyciskami do zmiany kierunku jazdy
  5. Pole obsługi przekładni i aktywacja funkcji hydrauliki
  6. Elektroniczne sterowanie hydrauliką
  7. Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
  8. Aktywacja przedniego i tylnego WOM oraz automatyki tylnego WOM
  9. Aktywacja amortyzacji przedniej osi

Zarówno CEBIS, jak i CIS+:

Indywidualne ustawienie i aktywacja ilości oraz kontroli czasu za pomocą poszczególnych zaworów hydraulicznych
Bezstopniowa regulacja automatyki WOM na podstawie wysokości podnośnika tylnego
Zapis i odtwarzanie czterech sekwencji zarządzania nawrotami CSM
Obsługa urządzeń ISOBUS przyciskami funkcyjnymi ciągnika
Maszyna steruje ciągnikiem: dzięki ICT (Implement Controls Tractor) w prasach kostkujących QUADRANT lub przyczepach CARGOS

Wszystkie ważne elementy obsługowe umieszczono w prawym podłokietniku:

Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION
Obsługa trybu jazdy, zmiany zakresu przekładni oraz dwie pamięci liczby obrotów silnika z precyzyjną regulacją
Terminal CEBIS z wyświetlaczem dotykowym 12″
ELECTROPILOT z dwoma zaworami o działaniu dwustronnym i dwoma przyciskami funkcyjnym
CEBIS
Ustawianie głębokości roboczej przedniego i tylnego podnośnika
Aktywacja przedniego i tylnego WOM
Ręczna dźwignia gazu
Neutralna pozycja przekładni, aktywacja przedniego podnośnika
Neutralna pozycja przekładni, aktywacja przedniego podnośnika
Elektroniczne sterowanie hydrauliką
Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego, automatyka WOM, amortyzacja przedniej osi
Główny włącznik: akumulator, aktywacja hydrauliki, CSM, system prowadzenia

Dobrze urządzone.

We wszystkich wariantach wyposażenia następujące funkcje są sterowane przez obrotowe przełączniki i przyciski słupka B:

Wybór prędkości WOM
Ustawienia tylnego podnośnika
Wskaźnik stanu tylnego podnośnika
Obsługa elektronicznej regulacji podnośnika

Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION.

Wszystko pod kontrolą.

Poprzez CMOTION firma CLAAS proponuje koncepcję komfortowego i efektywnego wykorzystania najważniejszych funkcji ARION. Obsługa tych funkcji kciukiem, palcem wskazującym i środkowym nie męczy dłoni, zwłaszcza że ręka spoczywa na podłokietniku.

Terminal CEBIS.

Przejrzysty i z możliwością szybkiej obsługi.

Dzięki zrozumiałym symbolom oraz oznaczeniom kolorystycznym 12-calowa przekątna ekranu CEBIS umożliwia jasny przegląd ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu CEBIS oraz dotykowy ekran pozwalają na dokonanie wszystkich ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona sylwetką maszyny. Wystarczy dotknąć, aby przejść bezpośrednio do odpowiedniego okna dialogowego.

Zintegrowane sterowanie urządzeniami ISOBUS.

Możliwość intuicyjnego przechodzenia w CEBIS pomiędzy urządzeniami ISOBUS, ekranami ciągnik – jazda po drodze i ciągnik – jazda po polu
Przejrzysty widok urządzenia ISOBUS w strefie głównej
Wystarczy podłączyć kabel ISOBUS z przodu lub z tyłu i można ruszyć z miejsca
Możliwość bezpośredniej obsługi nawet dziesięciu funkcji ISOBUS przyciskami funkcji na CMOTION

Ergonomia i komfort to lepsze warunki pracy.

Liczne szczegóły ARION zapewniają lepsze środowisko pracy na długie dni. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem pasażera znajduje się chłodzony schowek na dwie butelki 1,5 l i przekąski. Idealne na przerwę w pracy.

Reflektory LED dają doskonałe światło. Gdy praca odbywa się nocą, wówczas reflektory robocze dostarczają wystarczająco dużo światła, zapewniając dobrą widoczność. Dzięki temu pracuje się pewniej. Gdy potrzeba jeszcze więcej światła, maks. 14 reflektorów roboczych LED oraz 4 światła drogowe LED dają go prawie tyle co za dnia; wszystko wokół ARION staje się widoczne jak na dłoni..
Przyjemność pracy. Każdy ARION jest wyposażony w klimatyzację oraz opcjonalnie w filtr kategorii 3. Wszystkie komponenty są umieszczone w podwójnie izolowanej podłodze kabiny, co gwarantuje cichą pracę.
Przejrzysta i przemyślana. Tablica przyrządów znajduje się na regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumnie kierownicy. Porusza się razem z nią, zapewniając dobrą widoczność.

Oświetlone wnętrze. Przy włączonych światłach drogowych podświetlone są wszystkie elementy obsługowe i na wszystkich włącznikach. W CEBIS można również wybrać ciemniejszy zestaw kolorów.
Skóra na życzenie. Fotel operatora i pasażera są dostępne w wersji z nowoczesnym, antypoślizgowym materiałem lub z przyjemną, łatwą
w konserwacji tapicerką skórzaną.
Przyłącza w zasięgu. Pod prawą konsola znajdują się wszystkie przyłącza zasilania oraz ISOBUS dla dodatkowych terminali.
Łączność Bluetooth. Zintegrowany zestaw głośnomówiący Bluetooth z zewnętrznym mikrofonem umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych podczas pracy.
Dużo świeżego powietrza. Zależnie od preferencji do wyboru jest szklany luk w dachu otwierany do przodu lub dach otwierany do tyłu.

Szeroki kąt zapewnia lepszą widoczność. Duże lusterka montowane seryjnie są również wyposażone w lusterka szerokokątne zwiększające bezpieczeństwo jazdy w ruchu drogowym.
Poręczna, skórzana kierownica. Solidna kierownica zapewnia pewny chwyt i zapewnia dobrą widoczność tablicy przyrządów w każdej pozycji.
Przyciemniana tylna szyba. Przyciemniana tylna szyba (opcjonalna) zapewnia przyjemny klimat w kabinie również przy nisko położonym słońcu bez ryzyka oślepienia operatora
Pełna, czteropunktowa amortyzacja. Kabina jest odizolowana od podwozia przez cztery punkty amortyzacji. Wstrząsy i wahania nie docierają do operatora. Drążki podłużne i poprzeczne wzajemnie łączą punkty amortyzacji i nadają kabinie stabilność na zakrętach. Ustawiany drążek skrętny pozwala wybierać między trzema rodzajami amortyzacji. Cały system resorowania pracuje w pełni bezobsługowo.
Amortyzacja przedniej osi PROACTIV. Kinematyka amortyzacji CLAAS zastosowana w modelach ARION 600 / 500 oferuje doskonałe właściwości jezdne. Szeroki cylinder amortyzujący z funkcją aktywnej stabilizacji przechyłu na zakrętach zapewnia stabilność jazdy i bezpieczeństwo. Podwójnie działająca amortyzacja z kompensacją zmiany obciążenia oraz droga amortyzacji wynosząca 100 mm zapewniają najwyższy komfort jazdy.
Amortyzacja wstrząsów. Ciężkie przyrządy robocze montowane z przodu i z tyłu obciążają zarówno ciągnik, jak i operatora. W celu zmniejszenia obciążeń od ruchu maszyn podczas jazdy w transporcie i na nawrotach przedni oraz tylny podnośnik wyposażono w amortyzację wstrząsów.

Systemy wspomagania operatora

  • cemos
  • csm
  • isobus
Faza 1 – Przygotowanie na podwórzu.

Wybór maszyny i planowanej pracy w polu CEMOS już na podwórzu sugeruje operatorowi konieczne balastowanie i optymalne ciśnienie w oponach. Uczący się dynamicznie system gromadzi dalsze wartości pomiarowe podczas prac i dostosowuje sugestie na potrzeby kolejnego zastosowania.

Faza 2 – Ustawienia podstawowe na polu.

Zintegrowana baza wiedzy CEMOS krok po kroku objaśnia ustawienia podstawowe maszyn dzięki ilustrowanym wskazówkom. Obecnie dostępny jest system ustawienia pługa różnych marek, który w przyszłości zostanie uzupełniony o kolejne narzędzia towarzyszące. Zapewniają one cenną pomoc w przypadku nowych maszyn w gospodarstwie, w obsłudze których operatorzy nie mają jeszcze wystarczającego doświadczenia.

Faza 3 – optymalizacja podczas pracy

Na polu operator otwiera okno optymalizacji. CEMOS sprawdza wszystkie ustawienia podstawowe i podpowiada zmiany dla „Wydajności” lub „Efektywności”, które można zaakceptować – i system zmieni je automatycznie – lub odrzucić. Po każdej zmianie ustawień CEMOS sygnalizuje w trakcie pracy z maszyną, czy i w jakim stopniu poprawiły się wydajność i zużycie paliwa.

CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT.

Precyzja na nawrotach z CSM.

Zarządzanie nawrotami CSM przejmuje pracę operatora podczas ich wykonywania. Wystarczy jedno naciśnięcie, a wykonane zostaną wszystkie zaprogramowane czynności.

W dowolnej kolejności można łączyć następujące funkcje:

Hydraulika z regulacją czasu oraz ilości
Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego i amortyzacja przedniej osi
Przedni i tylny podnośnik
Tempomat
Przedni i tylny WOM
Pamięci prędkości obrotowych silnika

Jeszcze lepsza kontrola z ISOBUS i ICT.

Dzięki wyposażeniu CEBIS maszyna ARION może sterować przez zintegrowany terminal dołączanymi przyrządami kompatybilnymi z ISOBUS. Poprzez przenośne wyświetlacze firma CLAAS oferuje dalsze, elastyczne rozwiązania do ISOBUS i systemów kierowania dla wszystkich wariantów kabin. Zależnie od sezonu lub zastosowania terminal można przełożyć z ciągnika lub samojezdnej maszyny żniwnej do innej maszyny. Wyposaż swój ARION fabrycznie lub w doposażeniu dokładnie tak, jak potrzebujesz.

Terminal S10

-Terminal z ekranem dotykowym 10,4″ o wysokiej rozdzielczości
-Funkcje prowadzenia oraz ISOBUS
-Prezentacja obrazu do czterech kamer

Terminal S7

-Terminal z ekranem dotykowym 7″ o wysokiej rozdzielczości
-Funkcje prowadzenia


Aplikacja EASY on board.

Aplikacja mobilna EASY on board App pozwala sterować wszystkimi dołączonymi urządzeniami zgodnymi z ISOBUS za pomocą tabletu. Dodatkowo, dla większego komfortu można zaprogramować przyciski funkcyjne, tak jak w każdym innym terminalu ISOBUS.

Sterowanie urządzeniami ISOBUS.

Do przyłączania maszyn sterowanych przez ISOBUS z tyłu i z przodu ciągnika znajdują się odpowiednie gniazda. Kolejne przyłącze w kabinie może być przeznaczone dla terminala ISOBUS. Obsługa dołączanych maszyn odbywa się przez prezentację specyficzną dla każdej z nich. Dzięki kompatybilności z ISOBUS można również obsługiwać urządzenia innych producentów na terminalu S10 lub CEBIS.

ICT (Implement Controls Tractor).

W przypadku połączenia ARION z prasą kostkującą QUADRANT lub przyczepą CARGOS dzięki ISOBUS dołączany przyrząd roboczy steruje dwoma funkcjami ARION CMATIC:

ICT CRUISE CONTROL – Optymalizuje wydajność i jakość pracy maszyny poprzez sterowanie prędkością ciągnika. Jest ona ciągle dopasowywana do danych warunków, dzięki czemu osiąga się najwyższą możliwą wydajność poprzez zespolenie maszyn
ICT AUTO STOP – Jeśli zmierzone zostanie przeciążenie urządzenia, ICT AUTO STOP automatycznie wyłączy WOM. W ten sposób cały układ napędowy jest zawsze chroniony, a długie dni pracy operatora stają się lżejsze i łatwiejsze.

Systemy naprowadzania

Systemy prowadzenia GPS PILOT. Precyzyjne, zorientowane na przyszłość, nieskomplikowane.

Poprawa wyników gospodarstwa i ułatwienie codziennej pracy – zastosowanie terminala CEMIS 1200 to krok w przyszłość. Z automatycznym prowadzeniem po śladach GPS PILOT maszyna pracuje jak na szynach: zawsze we właściwym śladzie, bez nakładek i z pełną szerokością roboczą. Czynności te nie wymagają długiego szkolenia: dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika CLAAS obsługa automatycznego systemu prowadzenia jest zaskakująco prosta. Z ISOBUS i standardowymi formatami wymiany danych CEMIS 1200 to przyszłościowe rozwiązanie zapewniające większą precyzję w rolnictwie.

Proste.

CEMIS 1200 płynnie integruje się z kabiną: dzięki strukturze obsługi analogicznej do CEBIS operator szybko i intuicyjnie odnajdzie się w otoczeniu. Z systemu można korzystać na wszystkich maszynach CLAAS standardowo wyposażonych w GPS PILOT CEMIS 1200. Terminal i odbiornik można błyskawicznie przenosić z jednej maszyny na drugą, co zapewnia pełną elastyczność i oszczędność kosztów.

Ukierunkowane na przyszłość.

Dzięki CEMIS 1200 zarządzanie zleceniami poprzez sieć komórkową to kwestia kilku kliknięć – w ujednolicony i komfortowy sposób. Planuj zlecenia w swoim oprogramowaniu do zarządzania gospodarstwem i przesyłaj je do maszyny żniwnej przez TELEMATICS bezpośrednio z 365FarmNet lub innych podłączonych systemów. Operator ma wszystkie prace pod kontrolą, a po ich realizacji może szybko i łatwo przesłać dane do biura. Zlecanie, realizacja i dokumentacja przebiega spójnie i niezawodnie.

Precyzyjny.

Absolutna precyzja jest priorytetem? W takim razie skorzystaj z GPS PILOT CEMIS 1200 z sygnałem korekcyjnym RTK gwarantującym najwyższą dokładność. Wszystkie sygnały korekcyjne RTK są analizowane seryjnie przez funkcję RTK Bridging, tzn. w razie utraty sygnału można kontynuować pracę nawet przez 20 minut przy niewielkim spadku dokładności.

Loading...

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

Potrzebujesz pomocy w obsłudze CEBIS, CEMIS 1200 lub innej nawigacji CLAAS, zadzwoń do Nas. Kliknij w ikonę

Nawigacja CLAAS. Kontakt.

506 953 576

Nawigacja CLAAS. Kontakt.