CLAAS ARION 500
ARION 500.
Wspiera tam, gdzie może.
Jeden z naszych najbardziej popularnych ciągników zyskuje jeszcze więcej nowych funkcji, opracowanych przez konstruktorów we współpracy z operatorami maszyn ARION. Gdy ktoś każdego dnia pracuje na polu, dokładnie wie, czego potrzebuje.
ARION 510 92KW / 125KM
ARION 530 107KW / 145KM
ARION 550 121KW / 165KM
Silnik + Napęd
SILNIK
pRZEKŁADNIA
Przemyślana koncepcja
hydraulika
Tylny i przedni podnośnik
konserwacja
Mocne serce.
Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji operatora pełny moment obrotowy w szerokim zakresie liczby obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a jazda ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy nie stanowi problemu.
ARION | MOC MAKS. (KM) ECE R 120 |
---|---|
550 | 165 |
530 | 145 |
510 | 125 |
CMATIC
Po prostu komfortowa, bezstopniowa jazda.
CMATIC.
W ARION 600/500 CMATIC zastosowano opracowaną i zbudowaną przez CLAAS bezstopniową przekładnię EQ 200/220. Poprzez inteligentne połączenie dwustopniowej przekładni planetarnej, zespołu sprzęgieł i hydrostatu zoptymalizowano przepływ mocy. Przekładnia ma prostą budowę i dwa automatycznie zmieniane wewnętrzne przełożenia.
1 przełożenie:
Na pierwszym wewnętrznym przełożeniu ciągnik jest na postoju w stanie aktywnego zatrzymania albo może ruszać z miejsca lub zmieniać kierunek jazdy. (W przekładni nie zachodzą żadne przełączenia mechaniczne). Dwustopniowa przekładnia planetarna dzieli siłę przychodzącą z silnika (z lewej) na część mechaniczną i część zmienną, hydrostatyczną. Gdy ciągnik przyspiesza liczby obrotów obu wałków sprzęgła coraz bardziej zbliżają się do siebie, aż stają się identyczne. Ponieważ w tym momencie automatycznie zmienia się przełożenie, operator tego nie odczuwa.
2 przełożenie:
Na drugim wewnętrznym przełożeniu zmienia się przepływ sił i sposób działania przekładni. Maszyny hydrauliczne zamieniają się zadaniami. Dwustopniowa przekładnia planetarna jest inteligentnie połączona z hydrostatami przez sprzęgła. W efekcie moc przychodząca z silnika (od lewej) nie tylko nie jest dzielona przez przekładnię planetarną, lecz ponownie sumowana.
Wysokie przyspieszenie, łagodne opóźnienie oraz szybka reakcja na zmiany obciążenia: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i przy każdym zastosowaniu. Operator może się odprężyć i skoncentrować na bardziej istotnych sprawach – CMATIC zadba o resztę.
Dzięki opisanej zmianie funkcji między 1. i 2. przełożeniem stopień skuteczności jest tak samo wysoki przy każdej prędkości jazdy. Dzięki temu ciągniki ARION 500 CMATIC działają wyjątkowo sprawnie.
Ciągniki ARION 500 jadą przy 1500 obr./min z prędkością 50 km/h, a przy 1400 obr./min z prędkością 40 km/h, pokazując całą gamę swoich możliwości również w transporcie. Gdy operator nie naciska pedału gazu, przekładnia jest aktywnie zatrzymana i ciągnik utrzymuje swoją pozycję postojową. Daje to możliwość wygodnego i bezpiecznego pokonywania podjazdów z pełnym obciążeniem na stromych polach lub skrzyżowań dróg.
Zalety:
Za pośrednictwem droop można szybko i łatwo ustawić liczbę obrotów silnika przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS jest widoczne, przy jakiej liczbie obrotów silnika przekładnia ogranicza prędkość.
Przy aktywnej pamięci obrotów silnika, np. podczas pracy z WOM, można określić, przy jakiej różnicy względem zapisanej liczby obrotów silnika następuje redukcja przełożenia przekładni.
HEXASHIFT
Wydajne przełączanie pod obciążeniem.
HEXASHIFT.
Dzięki HEXASHIFT płynnie przełącza się wszystkie sześć stopni obciążenia i cztery zautomatyzowane grupy biegów przez dotyk palcem lub automatycznie przez HEXACTIV. Pokrywanie się biegów pod obciążeniem umożliwia wykorzystanie pełnej mocy silnika oraz niezakłóconą zmianę grup biegów w transporcie
Zalety:
Dzięki funkcji SMART STOP możliwe jest zatrzymanie ciągników ARION 600/500 poprzez naciśnięcie hamulca, bez konieczności aktywacji pedału sprzęgła. Umożliwia to znaczne odciążenie operatora w szczególności podczas prac wymagających częstego zatrzymywania i ruszania, jak np. przy zwijaniu balotów lub prac z ładowaczem czołowym. Aktywacja SMART STOP odbywa się jednorazowo w łatwy sposób w CEBIS lub CIS. Automatykę przełączania HEXACTIV można wyposażyć w funkcję tempomatu. Zamiast stałej liczby obrotów silnika wprowadza się tutaj prędkość docelową, utrzymywaną przez ciągnik na stałym poziomie dzięki automatycznemu dopasowaniu liczby obrotów silnika wraz z automatyczną zmianą biegów.
Ograniczenie liczby obrotów silnika wspomaga oszczędzanie paliwa. Użytkownik może z góry określić maksymalną liczbę obrotów, aby potem w pełni skoncentrować się na pracy. Maszyna utrzymuje zadaną wartość, niezależnie od siły nacisku na pedał gazu. Takie rozwiązanie umożliwia znaczną oszczędność paliwa
Ponieważ kierowca ma ważniejsze sprawy do wykonania, HEXACTIV automatycznie wykonuje przełączenia. Automatykę przełączania HEXACTIV można ustawić zgodnie z życzeniami kierowcy i rodzajem pracy. W CEBIS lub CIS do wyboru są trzy tryby automatyki przełączania.
Koncepcja elastycznego ciągnika CLAAS.
Aby można było w pełni wykorzystać ciągnik, CLAAS proponuje przygotowane specjalnie dla ARION 500 zróżnicowane wyposażenie fabryczne.
Przy odpowiednim wyposażeniu można w każdej chwili dołączyć ładowacz czołowy albo przedni podnośnik. Między dźwigarem przedniej osi a przekładnią, wzdłuż silnika umieszczona jest rama połówkowa. Przejmuje powstające siły służąc jednocześnie za punkt dołączania konsoli ładowaczy czołowych. Są one przykręcane do tej ramy i można je zamontować w dowolnym momencie. Gdy ARION jest fabrycznie wyposażony w przedni podnośnik lub ładowacz czołowy, rama połówkowa należy do zakresu wyposażenia. Wszystkie punkty konserwacji są oczywiście dostępne bez żadnych ograniczeń.
Koncepcja ciągników CLAAS:
Kombinacja dużego rozstawu osi i optymalnego rozkładu masy (50% przód / 50% tył) przy kompaktowej długości, gwarantuje ogromną wszechstronność i zdolność do osiągania wysokich wydajności.
Duży rozstaw osi z optymalnym rozkładem masy:
Mała długość całkowita:
Łatwe dołączanie.
Mocna hydraulika.
Wszystkie osiem tylnych przyłączy hydrauliki ARION ma dźwignie odciążające. Dołączanie i odłączenie można wykonać także pod ciśnieniem. Kodowanie kolorem złączy ułatwia bezbłędny montaż maszyn roboczych. Ociekacze oleju utrzymują strefę złączy w czystości podczas dołączania i odłączania.
Na przednim podnośniku znajdują się złącza hydrauliczne oraz wolny spływ.
Hydraulika do wszelkich potrzeb
Dla maszyn z własnym sterowaniem są z tyłu do dyspozycji przyłącza Power Beyond
Zalety:
WYPOSAŻENIE | CIS | CIS+ | CEBIS |
Maks. liczba mechan. zaw. hydr. z tyłu | 4 | – | – |
Maks. liczba elektron. zaw. hydr. z tyłu | – | 4 | 4 |
Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych pośrodku, np. dla ładowacza czołowego lub przedniego podnośnika; obsługa przez ELECTROPILOT | 2 | 2 | 2 |
Wybór priorytetu zaworów hydraulicznych | – | – | □ |
Swobodne przypisanie zaworów hydraulicznych | – | – | □ |
□ Dostępne – Niedostępne
TYLNY PODNOŚNIK
Tylny podnośnik.
Dzięki udźwigowi maksymalnemu do 7,5 lub 8 ton ciągniki ARION 600/500 poradzą sobie z każdą maszyną. Wyposażenie tylnego podnośnika można zestawiać odpowiednio do potrzeb.
Bezpośrednie ustawianie.
Przez przyciski i pokrętła w prawym słupku B można bezpośrednio dokonywać regulacji ważniejszych funkcji tylnego podnośnika
PRZEDNI PODNOŚNIK
Przedni podnośnik.
Wszystkie modele ARION można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie:
– 3 t udźwigu maksymalnego
– 4 t udźwigu maksymalnego
Przedni podnośnik i przedni WOM zintegrowane są w każdym modelu ARION
Długie okresy między wymianami oleju (silnik 500 h, przekładnia i hydraulika 1500 h) pozwalają oszczędzić czas i pieniądze. Dzięki temu ponosi się mniej kosztów w sezonie, gdyż maszyna jest tam, gdzie powinna być: w pracy.
Kabina
wersja cis
wersja cis+
wersja cebis
ergonomia i komfort
CIS. Po prostu dobry.
W wersji bazowej ARION posiada mechaniczne zawory i CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS). Wyświetlacz CIS wyróżniają kompaktowy kształt oraz znakomita ergonomia obsługi: wszystkie ustawienia są wygodnie wykonywane pokrętłem i przyciskiem ESC. Opcjonalnie także w wersji CIS dostępne są dwa elektroniczne zawory hydrauliczne obsługiwane przez ELECTROPILOT w podłokietniku fotela.
Podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora. Wszystkie często używane funkcje znajdują się na wielofunkcyjnym podłokietniku.
Obsługa HEXASHIFT – dotykiem palców.
Intuicyjna obsługa daje pełną kontrolę przekładni HEXASHIFT: przez jedyny w swoim rodzaju DRIVESTICK. Skomplikowane manewry dźwignią zmiany biegów należą tu do przeszłości. Aby doskonale zmieniać i dobierać biegi, wystarczy mały ruch palcem.
Wielofunkcyjny podłokietnik fotela jest regulowany na wysokość i podłużnie odpowiednio do potrzeb operatora.
- DRIVESTICK do obsługi przekładni CMATIC lub HEXASHIFT
- Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych, np. aktywacja zarządzania nawrotami CSM
- Ręczny gaz, dwie pamięci obrotów silnika, GPS PILOT, napęd wszystkich kół i blokada mechanizmu różnicowego
- Dżojstik ELECTROPILOT z dwoma przyciskami funkcyjnymi i przyciskami do zmiany kierunku jazdy
- Pole obsługi przekładni i aktywacja funkcji hydrauliki
- Elektroniczne sterowanie hydrauliką
- Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
- Aktywacja przedniego i tylnego WOM oraz automatyki tylnego WOM
- Aktywacja amortyzacji przedniej osi
Zarówno CEBIS, jak i CIS+:
Wszystkie ważne elementy obsługowe umieszczono w prawym podłokietniku:
Dobrze urządzone.
We wszystkich wariantach wyposażenia następujące funkcje są sterowane przez obrotowe przełączniki i przyciski słupka B:
Wielofunkcyjny uchwyt CMOTION.
Wszystko pod kontrolą.
Poprzez CMOTION firma CLAAS proponuje koncepcję komfortowego i efektywnego wykorzystania najważniejszych funkcji ARION. Obsługa tych funkcji kciukiem, palcem wskazującym i środkowym nie męczy dłoni, zwłaszcza że ręka spoczywa na podłokietniku.
Terminal CEBIS.
Przejrzysty i z możliwością szybkiej obsługi.
Dzięki zrozumiałym symbolom oraz oznaczeniom kolorystycznym 12-calowa przekątna ekranu CEBIS umożliwia jasny przegląd ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu CEBIS oraz dotykowy ekran pozwalają na dokonanie wszystkich ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona sylwetką maszyny. Wystarczy dotknąć, aby przejść bezpośrednio do odpowiedniego okna dialogowego.
Zintegrowane sterowanie urządzeniami ISOBUS.
Ergonomia i komfort to lepsze warunki pracy.
Liczne szczegóły ARION zapewniają lepsze środowisko pracy na długie dni. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem pasażera znajduje się chłodzony schowek na dwie butelki 1,5 l i przekąski. Idealne na przerwę w pracy.
Systemy wspomagania operatora
cemos
csm
isobus
Wybór maszyny i planowanej pracy w polu CEMOS już na podwórzu sugeruje operatorowi konieczne balastowanie i optymalne ciśnienie w oponach. Uczący się dynamicznie system gromadzi dalsze wartości pomiarowe podczas prac i dostosowuje sugestie na potrzeby kolejnego zastosowania.
Zintegrowana baza wiedzy CEMOS krok po kroku objaśnia ustawienia podstawowe maszyn dzięki ilustrowanym wskazówkom. Obecnie dostępny jest system ustawienia pługa różnych marek, który w przyszłości zostanie uzupełniony o kolejne narzędzia towarzyszące. Zapewniają one cenną pomoc w przypadku nowych maszyn w gospodarstwie, w obsłudze których operatorzy nie mają jeszcze wystarczającego doświadczenia.
Na polu operator otwiera okno optymalizacji. CEMOS sprawdza wszystkie ustawienia podstawowe i podpowiada zmiany dla „Wydajności” lub „Efektywności”, które można zaakceptować – i system zmieni je automatycznie – lub odrzucić. Po każdej zmianie ustawień CEMOS sygnalizuje w trakcie pracy z maszyną, czy i w jakim stopniu poprawiły się wydajność i zużycie paliwa.
CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT.
Precyzja na nawrotach z CSM.
Zarządzanie nawrotami CSM przejmuje pracę operatora podczas ich wykonywania. Wystarczy jedno naciśnięcie, a wykonane zostaną wszystkie zaprogramowane czynności.
W dowolnej kolejności można łączyć następujące funkcje:
Jeszcze lepsza kontrola z ISOBUS i ICT.
Dzięki wyposażeniu CEBIS maszyna ARION może sterować przez zintegrowany terminal dołączanymi przyrządami kompatybilnymi z ISOBUS. Poprzez przenośne wyświetlacze firma CLAAS oferuje dalsze, elastyczne rozwiązania do ISOBUS i systemów kierowania dla wszystkich wariantów kabin. Zależnie od sezonu lub zastosowania terminal można przełożyć z ciągnika lub samojezdnej maszyny żniwnej do innej maszyny. Wyposaż swój ARION fabrycznie lub w doposażeniu dokładnie tak, jak potrzebujesz.
Aplikacja EASY on board.
Aplikacja mobilna EASY on board App pozwala sterować wszystkimi dołączonymi urządzeniami zgodnymi z ISOBUS za pomocą tabletu. Dodatkowo, dla większego komfortu można zaprogramować przyciski funkcyjne, tak jak w każdym innym terminalu ISOBUS.
Sterowanie urządzeniami ISOBUS.
Do przyłączania maszyn sterowanych przez ISOBUS z tyłu i z przodu ciągnika znajdują się odpowiednie gniazda. Kolejne przyłącze w kabinie może być przeznaczone dla terminala ISOBUS. Obsługa dołączanych maszyn odbywa się przez prezentację specyficzną dla każdej z nich. Dzięki kompatybilności z ISOBUS można również obsługiwać urządzenia innych producentów na terminalu S10 lub CEBIS.
ICT (Implement Controls Tractor).
W przypadku połączenia ARION z prasą kostkującą QUADRANT lub przyczepą CARGOS dzięki ISOBUS dołączany przyrząd roboczy steruje dwoma funkcjami ARION CMATIC:
Systemy naprowadzania
Systemy prowadzenia GPS PILOT. Precyzyjne, zorientowane na przyszłość, nieskomplikowane.
Poprawa wyników gospodarstwa i ułatwienie codziennej pracy – zastosowanie terminala CEMIS 1200 to krok w przyszłość. Z automatycznym prowadzeniem po śladach GPS PILOT maszyna pracuje jak na szynach: zawsze we właściwym śladzie, bez nakładek i z pełną szerokością roboczą. Czynności te nie wymagają długiego szkolenia: dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika CLAAS obsługa automatycznego systemu prowadzenia jest zaskakująco prosta. Z ISOBUS i standardowymi formatami wymiany danych CEMIS 1200 to przyszłościowe rozwiązanie zapewniające większą precyzję w rolnictwie.
Proste.
CEMIS 1200 płynnie integruje się z kabiną: dzięki strukturze obsługi analogicznej do CEBIS operator szybko i intuicyjnie odnajdzie się w otoczeniu. Z systemu można korzystać na wszystkich maszynach CLAAS standardowo wyposażonych w GPS PILOT CEMIS 1200. Terminal i odbiornik można błyskawicznie przenosić z jednej maszyny na drugą, co zapewnia pełną elastyczność i oszczędność kosztów.
Ukierunkowane na przyszłość.
Dzięki CEMIS 1200 zarządzanie zleceniami poprzez sieć komórkową to kwestia kilku kliknięć – w ujednolicony i komfortowy sposób. Planuj zlecenia w swoim oprogramowaniu do zarządzania gospodarstwem i przesyłaj je do maszyny żniwnej przez TELEMATICS bezpośrednio z 365FarmNet lub innych podłączonych systemów. Operator ma wszystkie prace pod kontrolą, a po ich realizacji może szybko i łatwo przesłać dane do biura. Zlecanie, realizacja i dokumentacja przebiega spójnie i niezawodnie.
Precyzyjny.
Absolutna precyzja jest priorytetem? W takim razie skorzystaj z GPS PILOT CEMIS 1200 z sygnałem korekcyjnym RTK gwarantującym najwyższą dokładność. Wszystkie sygnały korekcyjne RTK są analizowane seryjnie przez funkcję RTK Bridging, tzn. w razie utraty sygnału można kontynuować pracę nawet przez 20 minut przy niewielkim spadku dokładności.